Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Street macig & Derbi/Sisänen, kiitos!

27.9.2013 20:58

En kyllä oikee voi sanoo että hyvää hitsiä, kaikki näyttää kyllä aika tuhertelulta. Ohuita peltejä hitsatessa itte käyttäsin TIGiä tai kaasua. Kaasulla näyttäs alkuun jotenkute onnistuneen.

Re: Street macig & Derbi/Sisänen, kiitos!

27.9.2013 22:47

No mitäs helkuttia tämä nyt on jos ei tuhrtelua :lol: Meikäläinenhän nyt on totaalisen kokematon mitä tulee hitsailuun.
Eikait tässä muuten kokeiltaisikaan, että millä nyt itse saisin sen putken parhailten kasattua.

Syö varmaan (ilmeisesti?) kokeneenpana hitsaajana tiedät, että kaasulla tai tigilla lisäaine puikon kanssa hitsaamisesta tuskin tulee kattiakaan kun ei ole migin rämpyttelykin alkaa vasta hahmottua. No ei ainakaan tässä tapauksessa.
Tästä syystä pellin reunat kaasulla sulatallen ja käännökset migillä. Eiköhän lopputuloksesta ihan siedettävän näköinen tule :)


Asia takaisin ananakseen:
Täytyy muuten moparista ostaa mäntä L-renkaalla (jos ei pytty nyt ihan verkonpainoksi ole mennyt) kun sieltä semmoisiakin löytyy. Ei tarvitse harmitella m-renkaiden lepatustakaan.

Re: Street macig & Derbi/Sisänen, kiitos!

27.9.2013 22:51

Kaasulla tehty sauma näyttää jo hyvältä. Mikkisaumaan ehkä vähän vähemmän lankaa? Noh, kunhan sauma pitää niin ei kai sillä näöllä niin väliä ole, minusta moottorin sisäinen kauneus on tärkeintä, eli: tehoa pirusti :)

Re: Street macig & Derbi/Sisänen, kiitos!

28.9.2013 12:40

Ei se sauman ulkonäkö tarkoitakkaan paljoakaan. Ei ehkä hitsata niin isolla vakavuudella mitä meillä koulussa, mutta ihan vihjeenä se, että harjottele vielä esim. kaasulla ja magilla hitsauksia. Ei ole vaikeata ja tosiaan parempi hitsaus kestää, se kun näyttää ulkonäöllisesti tasaiselta. ei roiskeita, ei muotovirheitä yms niin se kestää. Tosin kun sulla ei oo niin tarkkaa niin pelkkä tasainen hitsaus riittää :D

Oikeessa oot että puikoilla ei ohkasia kannata edes ajatella, mag, tig ja kaasu on ihan ykköset ohuissa, etenki tig minun mielestä.

googlaile hitsauksista erilaisia kuvia ja kattele millasta jälkee ne saa ohkaseen peltiin tai vähän paksumpaanki. Parit harjotukset vielä mun mielestä olis ihan jees :)

Re: Street macig & Derbi/Sisänen, kiitos!

28.9.2013 14:35

Nyt kun hitsailuun on saatu hyviä vinkkejä, niin siirrytääs tutkailemaan tuhoja.
Noh, antaa kuvien puhua puolestaan:
Kuva
Semmosta tänään. Pytty on luojan kiitos kunnossa ja matka jatkuu kun uuden männä saa. Ehkäpä uutta kantta tosin kantsii alkaa ettiä, mutta menkööt nyt alkuun kasaan noin.

Re: Street macig & Derbi/Tuhokuvia

28.9.2013 19:13

Oho, sehän on komeasti kilkannut. Tuliko squish välystä varmistettua, pienen kierrättelyn jälkeen varmistamalla ettei kannessa tai männässä näy jälkiä kanteen hakkaamisesta? Vai sattuiko männänrenkaan katkokset ikävästi huuhtelujen kohdille?

Re: Street macig & Derbi/Tuhokuvia

28.9.2013 21:21

Joku aukon reuna ollut liian terävä, kun ylemmän renkaan näkyy silpunneen?

Re: Street macig & Derbi/Tuhokuvia

28.9.2013 21:56

Jos minulta kysytään niin veikkaisin nakutusta. Katsokaa tuota männän reunaa. Turbokitissä tuo vastakartio kun on mallia jyrkkä.

Pa reuna on viimeistelty parhaan osaamisen mukaan ja squis rakoa taisi olla tossa kohdassa eniten(E: korjaus, vähiten) johtuen männän sorvauksen tolarensseista. Olivat luokkaa 5 satkua.

Kuitenkin tuo konstruktio oli muutaman kilsan ajossa ilman tuhoja. Tämä tuli todettua kannen pitävyyden kanssa tapeltua.

Täytyy kuunnella vielä moparin kassan kommentit asiasta. Siellä on suht viisasta väkeä.
Viimeksi muokannut nevssons päivämäärä 29.9.2013 1:46, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Street macig & Derbi/Tuhokuvia

28.9.2013 22:08

No enpä nyt tuota oikein nakutukseksi sanoisi. Jäljet on paljealueen kohdilla ja sillä kohdallahan ei palamista pitäisi juuri tapahtua joten ei luulisi nakutustakaan. Enkä usko että nakutus katkaisisi männänrenkaan ja murtaisi mäntää rengasuran yläpuolelta. Nakutus syö yleensä mäntää keskeltä ja jättää vähän hienojakoisemman jäljen. Tuo näyttäisi pikemminkin siltä että mäntä on hakannut jotain silppua kantta vasten. Veikkaisin että männänrengas on katkennut ja murtanut samalla mäntää, sitten silppua on mennyt männän ja paljealueen väliin ja siitä tuo jälki.

Re: Street macig & Derbi/Tuhokuvia

29.9.2013 1:37

No tuo nakutus tuli mieleen harmaasta väristä männän reunoilla. Tosin nyt kun kaiveli romulootasta katkenneeseen sokkaan leiponeen männä, niin olihan siinäkin - vasten muistikuviani - harmaa reunat. Ei tosin yhtä väkevästi mutta kumminkin.

Syitähän voi kuitenkin olla miljoona. Voi myös vaikkapa olla , että liian leveä pako on kuumentanut männänlakea liiaksi, hiekalla sudittaminen rasittanut konetta liikaa tai ihan yksinkertaisesti mäntää vain ei ole ajateltu sorvattavan tasalakiseksi :lol: Vaikkei nuo ainespaksuudet viellä kaus karannutkaan luokasta venäläiset varmuuskertoimet.

Edelleen innolla odotan moparin tiskin mielipidettä asiasta.

Ei muuten tule halvaksi tämä mopottomuus... 135€ taksimatka. Älkää antako seuralaisenne sotkea penkkejä. Tod.näk. olisi logistiikka ja yöpaikat mennyt ihan eri tavalla kun olisi mopo ollut alla. Ei tosiaankaan kuitenkaan juopuneena ajelua jos joku sitä kehtaa epäilläkkään!

Edit: Lisäilen nyt viellä tähän viestiin tuota uuden männä hankintaa.
Airsali ainakin käyttää pytyissää vähän reilumpaa välystä. Tai ainakin männät on 2 satkua kaposempia. Tuo oli kokoa 39,86mm ja airsaliin myyty vertex taas oli 39,84mm.

Tuo L-renkaalla varutettu mäntä löytyy koossa 39.85mm ja pyydetään moparia hoonaamaan pyttyä ihan reilusti.

Re: Street macig & Derbi/Tuhokuvia

30.9.2013 20:37

Noniin semmonenhan tuommonen sinne nyt sitten sujahti :)
Kuva
Iloisesti pörähti käyntiin, ja josko taas hetken saisi olla keräämättä niitä perhanan bussilippuja.

Nyt pääsee sitten kokeilemaan boostbottlea ja torstaina leikkelemään peltiä.
Siihen asti!

Re: Street macig & Derbi/Tuhokuvia

1.10.2013 16:58

No mitäs ihmettä, onko tossa tosiaankin noin paksut L-profiilinmännänrenkaat? Varmaan alkaa lepattaa aika ilosesti :D

Re: Street macig & Derbi/Tuhokuvia

1.10.2013 18:26

L-profiilihan löytyy vain ylemmästä. Alempi on ihan perus 1.2mm paksu. Ohutrenkaisempia mäntiä löytyy myös iha hyäänkin hintaan jos saksalaan päin katotaan. Suomen hintoja en ole tutkiskellut, mutta airsalin 1-renkainen maksaisi 40€ ja 2-renkainen valmistajana vertex maksaisi 50€ Molemmat 0.8mm renkailla jotka olisikin maksimit tämän pelin kierroksille.

Molempia kokeilleena voin sanoa että ohipuhallusta löytyy heti ekalla purkukerralla. Noin ohut rengas vaan taitaa olla paska käyttöajossa.

Mutta tuo L-renkaan kauneushan perustuu juuri siihen että lepattaminen ei aiheuta tiivistyskyvyn huononemista. Paine pitää rengasta sylinteriä vasten vaikka se siellä urassaan nousisikin. + rengas lämpiää vähempi.

Kävi myös mielessä sokittaa tuo alempi ura umpeen. Jäi nyt tosin tekemättä.

Alaväännöt muuten parani kummasti tuon männän jäkeen. Pikkiitehosta en osaa sanoa. Tehokouppa pysyttelee edelleen tasolla kiusallinen.

Re: Street macig & Derbi/Tuhokuvia

1.10.2013 21:58

Milläs kierrosalueella sulla tuota tehokuoppaa ilmenee? Jos kyseessä on ihan semmonen kuollut alue, jollon ei tapahdu mitään, niin voisin väittää syyn olevan kaasarissa. Ne pirulaiset kun osaavat olla todella nuukia osien suhteen, jokainen nippeli vaikuttaa kaikkeen :lol:

Re: Street macig & Derbi/Tuhokuvia

1.10.2013 22:07

Tehokuoppahan ilmestyy tienoilla 7200-8400 subjektiivisin mittausmenetelmin mitattuna. Pitäisi ehkä ottaa palezusta mallia ja siirtyä mikrofoni dynoon.

Mutta siis tuo kuopan älyttömyys lähti kun sai kannen oikeisiin mittoihinsa tilavuudeltaan ja välykseltään. Nyt on siis tosiaankin "vain" kiusallinen. Kuitenkin suurempi kuin ennen pytyn vaihdosta.

Tätä varten ajattelin tuon boostbottlen kanssa pelleillä. Jos onnistuu tuon kuopan eliminoimaan, niin mopon ajettavuus paranee huimasti. Ja todennäköisesti tulee nuo diy putkekin jollain tasolla tehokuoppaa kehittämään, eli ei mene niittenkään kanssa hukkaan.

Huomenna varmaan kokeilen tuon putelin heittää kiinni ihan kaavan antamalla letkunpituudella ja katsomaan mihin suuntaan muuttui ja missä vaikutti.

Ehkäpä nuo huiput voisi kanssa pommitella. Voisi hyvinkin jo tuon satasen maagisen rajan nytten rikkoakkin kun oikeen taktiseen asentoon vääntäytyy.

Tuo kehitys lähtenee sitten ihan eri suuntaan kuin huipputehon tai nopeuden havitteluun. Putken kun saa tehtyä, se tarkoittaa vain pohjaa uuden suunnittelulle. Tavoitteena lähinnä tehokäyrän optimointi kiihdyttelyyn ja haastavaan rata-ajeluun. Ei tällä jälkimmäistä paljoa tehdä, mutta kuskilla on kivempaa kun itse pyörän kierroksilla pitäminen on pienenin haaste.