Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Suzuki "Stratton", Sotamopojen kuningas!

19.10.2012 21:25

Eikös siinä ole remmiahtimen kokoinen kolo? Ei ne juomat kuitenkaan kylmänä pysy kun konetta kunnolla huudattaa ;)

Re: Suzuki "Stratton", Sotamopojen kuningas!

21.10.2012 2:17

Katselinkin, että tuolla mummolassa olisi yksi ylimääräinen nahkavyö :lol:

Re: Suzuki "Stratton", Sotamopojen kuningas!

5.11.2012 0:54

Nyt on hyvät lukijat totuuden hetki käsillä!
Vaikka olen jo useaan otteeseen lupaillut että kohta on valmis niin nyt se on! Viimeinkin jaksoin rakentaa jäykkäperän siitä ja nyt ei pitäisi ketjun löystymisen olla ongelma, Enää vaan "iskareiden" hifistelyä, että istuvat hyvin kiinni ja eikun hanaa :)

Ajo ja vähintään kierrättely video kuhan jostain kameramiehen saan ens vkl hommattuu :D

Re: Suzuki "Stratton", Sotamopojen kuningas!

5.11.2012 18:12

Ovat vähän pula-ajan patentteja, mutta välttävät minulle :D

Kuva

Kuva

Re: Suzuki "Stratton", Sotamopojen kuningas!

5.11.2012 21:49

Mutta muista että jos näitä patentteja tehdään niin ne kannattaa tehä huolella. Näissä asioissa voi olla henki kyseessä jos runko pettää alta. :)

Re: Suzuki "Stratton", Sotamopojen kuningas!

5.11.2012 22:43

-jukke96

Se on totta. Tuohonkin askartelen mm. raskaan kalibeerin ketjusuojan kuhan kerkiän ja tulen nuo iskaritkin tekemään huolella + laittamaan muut hommat tip top. Sen takia on nyt vähän hutasemalla tehdyn näköne, kun hirveä hinku vaan päästä kokeilemaan miten sutii :lol:

Re: Suzuki "Stratton", Sotamopojen kuningas!

5.11.2012 22:48

Tiedän tunteen :lol:

Re: Suzuki "Stratton", Sotamopojen kuningas!

10.11.2012 1:29

Se on ensimmäiset vedot takanakilta otettu ja todettu, että hyvin sutii takanakki ;) !

Mutta miinukset...
-Ketjut liian löysällä ja rohisee kun keuhkoahtaumaan kuoleva puli
-Keskipakokytkin lyö jostainsyystä kipinää?
-Bensahana vuotaa kun seula ja ei saa jostain syystä bensaa, kun ryypyn kun ottaa pois niin kaput sammuu? :s


Elikkä nyt taas ei ole ajakunnossa, mutta laittelen ja videota otan kuhan sopii hyvään valosaan aikaan!

Re: Suzuki "Stratton", Sotamopojen kuningas!

10.11.2012 1:32

Nyt on ensimmäiset metrit päästelty ruopon päällä ja todettu, että hyvin sutii takanakki ja vauhtiikin löytys varmaa jos pitoja ;) !

Mutta miinukset...
-Ketjut liian löysällä ja rohisee kun keuhkoahtaumaan kuoleva puli
-Keskipakokytkin lyö jostainsyystä kipinää?
-Bensahana vuotaa kun seula ja ei saa jostain syystä bensaa, kun ryypyn kun ottaa pois niin kaput sammuu? :s


Elikkä nyt taas ei ole ajakunnossa, mutta laittelen ja videota otan kuhan sopii hyvään valosaan aikaan!

Kuva

Re: Suzuki "Stratton", Sotamopojen kuningas!

10.11.2012 8:30

Zusuki kirjoitti:-Keskipakokytkin lyö jostainsyystä kipinää?


Liekö vaan sisäänajoa.. :D Mulla ei mitään kipunaa heittäny, nätisti toimi alusta asti mitään mukisematta.

Re: Suzuki "Stratton", Sotamopojen kuningas!

10.11.2012 15:24

Johtuu todennäkösesti siitä, että tuo musta osa kytkimestä, missä ratas on kiinni on lonkkasee ihan ministi ja kun enemmän kierrosta, nii iskee kipunan kun kiinni ottaa siihe kytkimeen :|

Miten muuten saa tuota kytkintä säädettyy vähän herkemmälle, että ottas aikasempaa, kun kaasuu kääntää?

Re: Suzuki "Stratton", Sotamopojen kuningas!

10.11.2012 17:07

Onko se ihan normaaleilla kytkinjousilla? Jos on niin löysempää jousta, jossei mitään säätöä löydy.

Re: Suzuki "Stratton", Sotamopojen kuningas!

10.11.2012 20:58

- ramba__

Ei ole samanlainen kytkin kuin esim jossain mopo minarellin koneessa, mutta en ihan varmaks sitten mene sanoo kun esim. skoottereihin en ole perehtynyt ollenkaan ja niissähän ei ole vaihteita :s

Pienen tietämykseni mukaan tään pitäs kuitenkin tehhä niin, että voi säätää että millä pyörimisnopeudella kytkin levittäytyy ja ottaa kiinni tuohon mustaan kellomaiseen missä ratas kiinni ja lähtee vetää.

Tästä sainkin semmoisen välähdyksen, että ehkä välit niin pitkät, ettei jaksa vetää ja siksi lyö kytkin kipinää kun luistaa :idea: !

Re: Suzuki "Stratton", Sotamopojen kuningas!

10.11.2012 21:31

En ainakaan moottorisahan kytkimessä mitään säätöjä nähnyt, että kyllä se varmaan jousilla täytyy säätää. Ja ne ei tosiaan ole samanlaiset mitä mopoissa, mutta luulis jostain tommosia esim. skoottereihin tarkotettuja saada. Siitä en sitten tiedä että voiko johtua liian raskaista väleistä, että kytkin ei saa kunnolla kiinni. Mistä vehkeestä tuo kytkin muuten on ja toimiko muuten kunnolla kipinöintiä lukuunottamatta?

Re: Suzuki "Stratton", Sotamopojen kuningas!

10.11.2012 23:15

Zusuki kirjoitti:Pienen tietämykseni mukaan tään pitäs kuitenkin tehhä niin, että voi säätää että millä pyörimisnopeudella kytkin levittäytyy ja ottaa kiinni tuohon mustaan kellomaiseen missä ratas kiinni ja lähtee vetää.

Tästä sainkin semmoisen välähdyksen, että ehkä välit niin pitkät, ettei jaksa vetää ja siksi lyö kytkin kipinää kun luistaa :idea: !


Eipä tossa säätöjä kummemmin ole. Jos haluaa pienemmillä kierroksilla nappaavan, pitää jousta venyttää ujosti. Tässä näkyy rakennetta kun joskus huoltoa tehnyt, eli kitkapinnat hionut.
Kuva

Ei kuitenkaan tarvetta säätämiselle ainakaan mun mielestä, kun se tuppaa mulla toimimaan aivan mahtavasti. Sanoisin että aivan liian pitkät välit kyseessä, kuten taisin jossain gallerian kommenteissa vähän arvuutellakin. Tohon ketjulinjan siirtäjään kun olisi kannattanut samalla laittaa alennusvaihde, joka pistäisi välityssuhdetta vähän parempaan suuntaan.

Tässä Sotamopon kiihdytyspätkää. Sama kytkin, välitykset on sellaset että huiput on jossain 60km/h pinnassa sillon kun kiertää minkä pystyy ilman kierrostenrajottimia.
-> http://youtu.be/VHnfSduPSB4

Mikksu kirjoitti:En ainakaan moottorisahan kytkimessä mitään säätöjä nähnyt, että kyllä se varmaan jousilla täytyy säätää. Ja ne ei tosiaan ole samanlaiset mitä mopoissa, mutta luulis jostain tommosia esim. skoottereihin tarkotettuja saada. Siitä en sitten tiedä että voiko johtua liian raskaista väleistä, että kytkin ei saa kunnolla kiinni. Mistä vehkeestä tuo kytkin muuten on ja toimiko muuten kunnolla kipinöintiä lukuunottamatta?


Tollanen kytkin on vähän erilainen mitä moottorisahoissa, kokonsa ja suunnittelunsa puolesta. Toki molemmat on keskipakokytkimiä, mutta moottorisahan kytkimet kun on tehty siihen että tyhjäkäynnillä ketju ei pyöri, ja kaasua painaessa pyörii eikä luista. Muuta ei tartte niitten tehdä eikä kestää. Tässä vähän vertailukuvaa MaxTorquen ja moottorisahan kytkimien kesken..
Kuva

Tuo MaxTorquen kytkin kestää rääkkiä aikalailla ja on aikalailla idioottivarma. Tälläsiin maamoottoreihin ihan omiaan, ja niihinhän se on suunniteltukin.