Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Edistystä!

4.11.2012 20:47

Niin tai näin, mutta tärpätillä putsaaminen ennen maalausta on ihan riittävä toimenpide, maalasin meinaan tässä taannoin moottorin lohkot jotka puhdistin ennen maalausta mineraalitärpätillä, eikä mitään ongelmia esiintynyt. Tärpättihän irroittaa hyvin rasvaa ja haihtuu nopeasti pois, joskin olen kuullut legendasta että se jättäisi kalvon maalattavan pinnan päälle. Mutta itsellä se on toiminut aina ja tulen myös käyttämään sitä tulevaisuudessakin.

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Edistystä!

4.11.2012 21:00

Noni hienoa että tulee keskustelua ja mielipiteitä! ;)

Ite oon kans aina vetässy tärpätillä ennen maalausta, mut nämähän tod näk menee pulveriin, joten eiköhän ne siellä niille jotain tee, eivät kuitenkaan ihan heti ole vielä menossa kun pitää nuo muutkin saada valmiiks :)

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Edistystä!

6.11.2012 19:34

Noni taas saatu jotaki aikaseks, ny vaa sattu jäämää toi peruna kotii et kuvia ei ole :s

Eli viimeisteltiin, putsattiin, pyyhkästiin tärpätillä kyllä edelleen, sillä tärpätillä (lakkabensiini) ja pakattii pusseihin: molemmat keskiöt ja jarrukilvet, rataskilpi, takahaarukka ja jotain pikkuosia (: Kyl vaan on koeviikoilla nii aikaa tehdä :lol: tänään 1h koulua, huomenna 2 ja torstai vapaa... ;)

Mites kun sitä tankkia pitäs edelleen suoristaa, koitin vettä & pakastimeen taktiikkaa, sillon kusi siihen että liian vähän vettä, ja nyt kotona en voi sitä tehä koska pakastin ihan täynnä ja ulkona nii saatanan lämmin :/ Eli kellään ideoita ton tankin suoristamiseen?

Sitten noi keulan stefat, on muute pikkuse vanhat eikä taho irrota nii kirveelläkää. Oon koittanu ruuvaamalla ja kampeemalla jne. Se kumi kyl hajoaa mut ei se kokonaan pois tule. Kuumailmapuhallintakaan en löydä mistään. Ideoita miten noi stefat sais irti?!


PS, saa tarjota tankin etupalaa, tyyppikilpee, nautteja, kawavihreitä tuppeja (tai muita hienoja), 12v leditakavaloo ja jarrupoljinta!

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Edistystä + Pari kysymystä?

6.11.2012 19:50

Ootko kokeillu liuottamista ? Eikös ne stefat sillä pehmee :idea:

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Edistystä + Pari kysymystä?

6.11.2012 19:56

No ei oo kyllä tullu koitettua, millä meinasit et liuottas ? Idea ny ei sinäänsä houkuta mut voisha tota viimesessä hädässä koittaa :)

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Edistystä + Pari kysymystä?

7.11.2012 0:17

sasumeil kirjoitti:Mites kun sitä tankkia pitäs edelleen suoristaa, koitin vettä & pakastimeen taktiikkaa, sillon kusi siihen että liian vähän vettä, ja nyt kotona en voi sitä tehä koska pakastin ihan täynnä ja ulkona nii saatanan lämmin :/ Eli kellään ideoita ton tankin suoristamiseen?


Kokeiles kiehauttaa se vesi ennen kuin isket tankkiin, vähentää meinaan vedessä olevan ilman määrän lähes olemattomiin. (tällä tekniikalla tehdään kristallin kirkkaita jääpaloja) En tiiä toimisko tässä tapauksessa, mene ja tiedä. :D

Toinen tapa on et lämmitetään lommoa kuumailmapuhaltimella hetken aikaa, jonka jälkeen ammutaan lommoa syttymättömällä jääsprayllä ja lommon pitäisi poksahtaa suoraksi. Korostin syttymättömällä siks, että normi ponnekaasu syttyy todella alhaisista lämpötiloista ja tuli kerran vähän poltettua kulmakarvoja kun koitin samaa kikkaa. :lol:

Muita keinoja ei nyt just tuu mieleen, googlesta löytyy varmasti paljon lisää...

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Edistystä + Pari kysymystä?

7.11.2012 12:22

Kuullostaapa mielenkiintoselta :) Linkkiä tohon kaasuu ? ;)

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Edistystä + Pari kysymystä?

7.11.2012 14:59

Käy siinä naaapurissa Biltemassa, sieltä pitäis löytyä. Ymmärtääkseni tuo tekniikka toimii hyvin vain auton peltien kanssa (ohutta, iso pinta-ala, teräviä lommoja ei taida saada oikenemaan), mutta kannattaa sitä tietty kokeilla.



Kattele vaikka tosta vähän mallia operaatioon.

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Edistystä + Pari kysymystä?

7.11.2012 15:04

Selväpeli, ainaha tota passaa koittaa, mut kunhan ny saadaan ulos pakkasta niin koitan ensin pakastaa ton kiehuvalla vedellä :)

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Edistystä + Pari kysymystä?

12.11.2012 16:35

Jee, tänään putkahti mittari postilootaan. Tilasin siis käyttäjältä Zoner, ja on kuulemma hyvi pätevä vehje, kallis ei ainakaa ollu.

Kuva

PS, saa tarjota tankin etupalaa, tyyppikilpee, nautteja, kawavihreitä tuppeja (tai muita hienoja), 12v leditakavaloo ja jarrupoljinta!

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Mittari

12.11.2012 17:55

Itse olen autokorin korjaaja linjalla amiksessa, niin sanoisin että jos ei tuolla lämmittämis tekniikalla nouse se klommo niin varmaan kannattais yrittää semmosella laitteella kuin "nyppijä". Siellä on varmaan paikallisessa amiksessa sellainen? Itse ainakin yrittäisin sellaisella, kun sellaista olen käyttänyt niin kyllä sillä hyvin klommot nousee. ;)

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Mittari

12.11.2012 20:41

Mitenkäköhä semmone toimii ? :) ja siis vissii tolta samalta linjalta pitäs käyä amikselta kyselee ? =D


EDIT: ja arvatkaas paskoinko KAKS sähköporakonetta kun ois hiomatta puoli jalkatappirunkoa :roll: Vissii pitäs uudet hiilet jostai kaivaa tai ruettava hiekkapaperi hommii.................

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Mittari

12.11.2012 21:18

Atte tais tarkottaa liukuvasaraa?


Ite hitsaisin vaa prikan kiini ja sitten liukuvasaralla suoraks. Noi mopon tankit kummiki aika paksua tavaraa verrattuna esim auton pelteihin, joten veikkaisin, että tollanen imukuppi ei siinä pidä. Ite joskus mankin tankista oikasin klommon tankinkorkin kautta sopivalla L mallisella raudan kappaleella, klommo oikeni lähes huomaamattomaksi, mutta maalit siitäkin halkes...

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Mittari

12.11.2012 21:48

Näyttää ainaki fiksulta. No nyt on noita mahollisuuksia, pitää niitä koittaa mutta ei tässä heti kerkiä (: kiitos kummallekki !

Re: Kawasaki vihreä PV 5v 80cc > Mittari

20.11.2012 17:31

Iltapäivää!

Alotetaan tolla edellisellä asialla eli tankin oikasulla. No satuin kysäsee yheltä kaverin kaverilta ja sehän otti sen ny sitten autolle amikseen mukaan, ja ne sitä siellä jonkun verran oikokin. Sitten se sano et vei koripuolelle koritinattavaksi nii tulee priima. Mua vaan rupes huolestuttaa se et mites kun ton piti mennä pulveriin ??

Sitten, tähän tietoon ainakin saatiin kaikki hionnat valmiiks, johan oli aikaki! Viel pitää kaikenäköstä pientä + toi tankki hoitaa enne ku voi rueta pulveriin viemään. Jos joku siis ei vielä tajunnut nii melkein kaikki osat pyritään maalaamaan pulverissa. Kilikolilla tulee varmaanki kone, putki, tankin etupala ja magneettonkoppa.

Tossa kuva viimeks pussitetuista jalkatapeista.

Tosta lähettiin:
Kuva

Ja nyt tuossa:

Kuva

Kaiken jouduin vielä käsin hiomaan ku se porakone oli rikki...

PS, saa tarjota tankin etupalaa, tyyppikilpee, nautteja, kawavihreitä tuppeja (tai muita hienoja), 12v leditakavaloo ja jarrupoljinta!