Morjens!
Nyt pistetään päivitystä pitkästä aikaa:
Aloitetaan vielä messureportaasilla.
Raaheen lähdettiin hyvillä mielin. Olihan tällä kertaa matkassa 2 itse rakentamaani laitetta. Lisäksi se että oltiin jo eri paikkakunnalla näyttämässä herätti mielenkiintoa.
Paikalle saavuttiin niin todettiin että ainoat skootterithan ne siellä olivat.. (siis tuunatut)
Tapahtuma meni ja sanoja vaihdettiin alan asiantuntijoiden kanssa. Lisäksi ihan bisnesmielessä kun liikuttiin niin saatiin uusia yhteistyökumppaneita
Tässäpä hieman kuvia näyttelystä:
Pokaaleja ei tullut, mutta eipä niitä haettukkaan kun 3 palkintoa oli jaossa parhaille pyörille.
Sitten itse peugeotin tarina.
Koko kevät pikkuhiljaa rakenneltiin. Viimeisimmät osat mitä peugeot sai ylleensä olivat:
-astinlaudat
-scooterdeluxen kaiutinsetti valkoisella keinonahalla
-vilkunkuvut tummat
-mittaristojen ja valojen asennus
-ritilöiden asennukset
-penkin verhoilu (valkoinen keinonahka)
-penkin aluksen levyn teko. (carbonia + kromikehykset)
Tässä pari kuvaa matkan varrelta:
Kasailua..
valomaskin umpiota piti hieman muokata lyhyemmäksi jotta nykyisen t-palan liikerata olisi suht. normaali. (t-pala otti valoumpioon käännettäessä kiinni).
Ja loppuun kuvia lähestulkoon valmiista Peugeot speedfight 2 "pearl king":stä.
Yksityiskohtia kynäruiskulla... pitäähän kuninkaalla kruununsa olla
"humppavehkeet"
Kaveriposea kymcon kanssa..
Sellaista.. Peugeotista puuttuu enää seuraavaa:
-Penkin aluskate carbon. (saa myydä minulle jos sellainen löytyy, tarkoitan siis sitä pientä osaa mikä on penkin etuosassa kiinni).
-Koson vilkkureleen asennus.
Nyt Peugeot lähtee myyntiin ja toivottavasti kelpaa tulevalle omistajalleen.
Kymcoa penkitin huvin vuoksi raahen tapahtumassa proboostin penkissä.
Tulos n. 14hp ei yllätä sillä säädöissähän se ei ollut. Kierroslukema n. 17 800 rpm pistää naurattamaan
Tapahtuman jälkeen nimetön teki pieniä taikojaan ja kohoa säätämällä kymcosta hävisi tuo "hyytymisalue" mitä aiemmin oli ollut. Nyt veto jatkui niin kauankuin kaasua uskalsi kääntää. Pitänee testata pidemmällä suoralla tässä lähiaikoina. Ehkäpä siitäkin pikkuhiljaa saadaan yli 20hp:n lukemat
Mutta kiitokset jälleen.. Peugeotin osalta nämä saattoivat olla loppusanat, joten tämän kummempaa loppupuhetta siitä ei saada aikaiseksi. Sanotaan kuitenkin tämän verran:
Peugeot oli ehkäpä historiani työläin projekti. Käyntiin se saatiin tasan 6kk ostonsa jälkeen. Vian selvittäminen söi miestä. Mutta täysin mahdottomia nämä laitteet eivät ole eikä ollut nytkään!
Vikahan oli lopulta sähköissä, virtalukossa jne. Uusilla sähköillä (MVT) ja motoforcen uudella virtalukolla se heräsi lopulta eloon.
Vanteet menivät lopulta varsin hienosti paikalleen ja suosittelen kyllä kaikille kyseisiä katseenkääntäjiä!
Tekniikka on varsin mukavasti pelittänyt, s6 hihna sekä pienet variaattorin säädöt ovat riittäneet.
Maalaus onnistui jälleen niinkuin kymcon kanssa.
Taneli Sarajärvi teki jälleen mainiota jälkeä ja helmiäisvalkoinen yksityiskohtineen kromiosineen sopii tähän vallan maukkaasti!
Loppusanoina, projekti oli haastava, ärsyttävä jne. Aikaa oli varsin vähän käytössä päivittäin jne. Mutta lopussa kiitos seisoo! Nyt on jälleen mukava katsoa valmista työtä. Mutta uudet haasteet odottavat jo tallissa (cpi, roxia yms) tulossa. On mukava lopettaa tämä yksi etappi ja jatkaa eteenpäin!
Kiitokset peugeot projektista kuuluvat seuraaville henkilöille/yrityksille:
-Scootzstore
-Nimetön <3
-Master Motor
-Taneli Sarajärvi/automaalaamo Havana
-Tallipoppoo (ketkä avustivat)
-Kaikki varaosia myyneet henkilöt
-MP-pitstop
-Verhoomo Anton
Palaamme projektien merkeissä kesän mittaan.. kymco säädetään nyt rata-asetuksiin ja näyttelyt unohdetaan hetkeksi
Keväisin terveisin
LarZu