Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Zonerin kiinanihmeet: Ehdottakaa carbontarran väriä!

27.2.2012 0:17

Tuttu tunne, aina kun tulee joku tiukkaan vedetty ristipääruuvi vastaan niin tulee kirottua ristipääruuvin keksijä maan rakoon kuka ne nyt onkaan keksinyt. Sellaisen tekniikan olen keksinyt että, no, ensiksi tietysti etsii mahdollisimman sopivan terän nimittäin tämä todellakin vaikuttaa hitosti, sitten ottaa vasaran ja ensin hakkaa meisseliä kantaan jonkun aikaa, sitten yhtäaikaa hakkaa ja vääntää. Yleensä on iskumeisselilläkin vedetyt lähteneet noin.

Re: Zonerin kiinanihmeet: Ehdottakaa carbontarran väriä!

29.2.2012 22:04

Päivitellääs. Laakerit+ kampura pakkasessa. Jossain vaiheessa pitää hitsata toinen lohko kuntoon. Tarviaako lohkoa lämmitellä asentaessa? Kuvia en perinteisesti ottanut.

Re: Zonerin kiinanihmeet: Koneremonttikysymys1

29.2.2012 22:18

Riippuu vähän laakerin sovitteen tiukkuudesta, mutta yleisesti kyllä.

Re: Zonerin kiinanihmeet: Koneremonttikysymys1

29.2.2012 23:45

Mulla ei tarvinnu ees pakastaa laakereita ja riitti 3min tohotusta kuumailmapuhaltimella lohkoon. Ja sen takia pelkäänki nyt että ne laakeripesät onki väljät.

Re: Zonerin kiinanihmeet: Koneremonttikysymys1

1.3.2012 19:37

Tuskinpa sä niitä kuumailma puhaltimella väljiks saat. Siitähän ne menee, jos ei oo tarpeeks isoa lämpöeroa ja laakeri hakataan väkisin kiini. Sopivalla lämpöerolla se laakeri tippuu sinne yleensä ihan omalla painollaan, kunhan suorassa laittaa...

Re: Zonerin kiinanihmeet: Koneremonttikysymys1

1.3.2012 19:40

No nyt on laakerit paikoillaan. Perinteisesti laakeri + kampura ehti lämmettyä... No kummatkin laakerit meni raskaalla lãmmittämisellä 5 lyönnillä. Koneen pultteja en voi vielä laittaa, kun ei mahtunut perus 10mm kannalla olevat pultit. Kanta on liian leveä...

Re: Zonerin kiinanihmeet: Koneremonttikysymys1

2.3.2012 16:37

Scaleo1 kirjoitti:Tuskinpa sä niitä kuumailma puhaltimella väljiks saat. Siitähän ne menee, jos ei oo tarpeeks isoa lämpöeroa ja laakeri hakataan väkisin kiini. Sopivalla lämpöerolla se laakeri tippuu sinne yleensä ihan omalla painollaan, kunhan suorassa laittaa...


No en saakaan vaan pelkäsin että ne oli jostain syystä jo menny väljiksi kun niin helposti meni paikalleen. Eine nyt sentään sinne tippunu mutta riitti kun vaan lämmitti ja pikkusen kumivasaralla auttoi..

Re: Zonerin kiinanihmeet: Koneremonttikysymys1

6.3.2012 22:06

Nonin, eipä löytynyt muita pultteja, kuin ristipäitä kaupassa= ne nyt koottiin niillä..
Vantaan powermp shopista uusi varipuolen stefa.

Btw, onko vain muilla semmoinen ongelma, että aina löytyy turhia ruuveja? :lol:

Kuvia:
Sysiruma lusifer. :D huomaa etulokarin koko. ;D
Kuva
Yleiskuvaa nykyisestä mopon kunnosta:
Kuva
Kuva
Nykyinen koneen kunto:
Kuva
Ton verran turhia osia. :D no oikeasti puolet on toisesta koneesta.
Kuva

Miten saa takajalan jousen HELPOSTI viritettyä paikoilleen?

Re: Zonerin kiinanihmeet: Koneremontti tehty

6.3.2012 22:16

hankit jousen veto/asennus työkalun, ruuvimeisselillä kampeat paikalleen tai joku on puhunu et sähköjohodolla sais kans

Re: Zonerin kiinanihmeet: Koneremontti tehty

6.3.2012 22:34

Siis tarkotatko keskijalkaa? Itse sain todella jäykän jousen silleen että mopo sivujalalle että keskijalka on ylhäällä ja jousi löysimmillään. Sitten pihdeillä jousesta kiinni ja ruuvarilla avustaen napsautin paikalleen.

Onko se jousi sellainen missä on iso jousi ja sisällä pieni ?

Re: Zonerin kiinanihmeet: Koneremontti tehty

6.3.2012 22:41

Juu, tarkoitan keskijalkaa. :) on juuri semmoinen missä on sisällä "kevyempi" jousi. Pitää yrittää noilla trikeillä.

Re: Zonerin kiinanihmeet: Koneremontti tehty

7.3.2012 2:16

Mää sain sen keskijalan jousen silleen että alotin siitä että keskijalka ei ole kiinni lohkoissa sillä kiinnityspultilla, sitten laitoin sen pirullisen jousen paikalleen toinen pää lohkoon ja toinen keskijalkaan, sitten tungin keskijalan kiinnityspultin jalan toiselta puolelta läpi lohkon kiinnikkeeseen, kampesin keskijalan siihen kohdille ja survoin pultin toiseltakin puolelta läpi. Et varmaan tajunnu mutta ehkä hoksaat kun teet niin että ensin laitat sen jousen ja sitten mietit miten saat sen jalan kammettua siihen kiinnityskohtaan että voi laittaa pultin :D jos siinä nyt edes on samanlainen rakenne. Se jousi oli kyllä niin jäykkä että jos sitä ei ois tolleen saanu nii en tiiä oisinko saanu sitä ollenkaan takas :D

Re: Zonerin kiinanihmeet: Koneremontti tehty

8.3.2012 22:41

Noniin, keskijalan jousi saatiin paikalleen voimasanoja käyttämällä... Uusi varipuolen stefa ostettiin. Samperi 15€ maksutti vain pelkästä yhdestä stefasta!!!
Kone on nyt rungossa kiinni ja odottaa seuraavaa päivitystä.

Muutamia asioita, mitä pitää tehdä vielä:

-etukatteen ja sivukatteiden karbonointi
-loput hilpetöörit kiinni

Muistakaa se, että zoneri mopo on vain käyttis, katsoo nyt jaksaako vääntää soliferista täysin uudestaan rakennetun kuituläjän.

Varmaan tekniikaksi tulisi vesijäähytetty 2t, itetehty tehari, multivari ja viilattu pytty. Pitää mietiskellä tuota hieman.
Kuitua ei säästeltäisi ja katteet tultaisiin käytännössä tekee uusiksi.
Jos tuon teen, niin rahaa aijon laittaa ainakin 350€.

Ainenkin solivieteri "hieman" erottuisi massasta. :lol:

Re: Zonerin kiinanihmeet: jatkoajatuksia... Soliferin suhtee

12.3.2012 19:55

Seuraillaan,kaikki kinkkiskobaprojut on kinostavia.Ite aattelin värkätä kans tota omaa xtr:ää tässä kevään mittaan.Perkhele ko ei oo oikein inspistä hioa katteita loppuun :lol: .

Re: Zonerin kiinanihmeet: jatkoajatuksia... Soliferin suhtee

12.3.2012 20:07

Noniin savut on ulkona! Lähti 10 polkasulla käyntiin. Isompaa suutinta tarviaa nopeasti. Ei pysy käynnissä ja kun kääntää yli 1/4 kaasun niin kuuluu jännä boooo ääni.

Minkäs kokoista suutinta mopoon? "Vireinã" on tyhjä vakioputki, motorforce plus siistityillä kanavilla.
Edit2: mistä 6mm kierteellä olevia suuttimia?

Edit3 kuvia!

Kuva
Kuva
Kuva