Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.
21.11.2012 23:10
Elikkäs ihan normi mustaa pintaan? Kyselin motonetistä ihan lohkomaalia mikä kestää hyvin iskuja ym muttei ollu ku vihreetä
Kävi kans hullu idea mieles et kiillottais lohkot mut liian paljon hommaa...
Netistä sais kyl tilattua..
22.11.2012 0:00
Nytapua! Mistä löytäis rabasan uudenmallin koneelle vaihteiston laakerisarjan? Ei viittis alkaa mittailemaa noita ja mennä eriksee jostain laakerikaupasta hakemaan...
22.11.2012 1:11
Jos teiltä löytyy sieltä puuilo, niin siellä ainakin pitäis olla sitä motipin moottorilohkomaalia. Motonetistä se on poistuva tuote.
Ja kannattaa laittaa joku metallipinnalle tarkoitettu pohjamaali esim. happopohjamaali, niin pysyy ne maalit tuon moottorin tuottamassa vauhdissakin.
22.11.2012 17:50
Kuiskuissi google auttaa TAI vanhat laakerit mukaan ja kävelet kauppaan TAI katot ne numerot niistä laakereista. Ei se oo niin hankalaa.
22.11.2012 18:33
Jostain laakerikaupasta tai easypartsilta.
22.11.2012 22:07
Ku tämän hetkisissä laakereissa ei ole mulla mitää merkintöjä, eikä ole ku yks laakeri paikallaan vissii
Ja easypartsilta en viittis tilata ku alkuperäislakereista yks maksaa 50e ja kokoja ei räjäytyskuvissa lue..
Pitää mennä huomenissa vissii paikalliseen mopo liikkeesee kyselemää, eiköhä sieltä saa tilattua. Kun hyllystä ei ikinä saa mitää mitä tarvii
läpät ja muut läks tänään tulemaa suomea kohti
Pytty vieläki tanskassa...
22.11.2012 22:14
Stoptykkänään ja derbin sivuilta etsit varaosa luettelon. Siellä lukee laakerien koot.
Moottorin voi maalata paremman puutteessa vaikka hammeriten direct to rustilla.
Itellä pysyny täydellisesti. Ulkonäöstä sitten onkin montaa mielipidettä.
22.11.2012 22:38
Itellä hammerite oli täyttä sontaa! Ei peittänyt kunnolla eikä kovettunut edes viikossa.
Jos et löydä motipin maalia niin tässä on yksi todella hyvävaihtoehto, pitäis ainaki olla laadukasta tavaraa.
http://www.nettimaalikauppa.fi/epages/S ... cts/552121
22.11.2012 22:44
Sudittava vai ruiskittava versio?
Sudittavassa luki purkin kyljeesä aika selvästi, että vaatii kaksi kerrosta ja saavuttaa lopullisen kovuutensa vasta neljässä viikossa
Mutta tottakai kannattaa käyttää oikein tarkoitukseen tehtyä maalia jos vaan suinkin viitsii.
23.11.2012 2:08
Ei perkule varaosakirjastakaan löydy laakereiden kokoja...
Lukee vaan tuo osa koodi ja esim "Neulalaakeri"...
23.11.2012 2:24
No Oulun mopopoikien mekasta sparewheelistä löytyi ainakin laakeri HK1412 jonka sanotaan passaavan kytkinakselille, ja 6203C3 joka sopii kytkin ja vetoakselille. Pitääkö vetoakselissakin olla 2 laakeria? Onko siinä muita laakereita kuin nuo vaihdeakseleiden laakerit?
23.11.2012 16:26
KUISKUIS kirjoitti:Ei perkule varaosakirjastakaan löydy laakereiden kokoja...
Lukee vaan tuo osa koodi ja esim "Neulalaakeri"...
Ahaa... Mikäs mallin kirjasesta nyt on kyse?
Sen pitäisi lukea siinä "desigantion" kohdassa.
Esim LAGER 6055 25.47.12 2RS
Eli lääkerin numero on 6055. Silläkin jo löytyy kunhan mainitsee että millisiä.
Laakerin koko on 25x47x12mm ja 2rs on suojaus.
Ja sitten siinä edeltävässä litaniassa lukee jossain jos on c4 tai c3
23.11.2012 19:00
http://www.derbi.fi/files/derbi/varaosa ... 2_3ver.pdf vaikkapa tuosta. Kävin paikallisessa liikkeessä kysymässä laakereista nii nekään ei kokoja tiennyt tai nähny niitä mistään. Tilaamal ois saanu mut yks neulalaakeri 50e ja loput laakerit jotain 10e.. 80e ois tullu hintaa niille. Jäi vielä ainakin tilaamatta...
Laakereiden merkinnät kyllä tuttuja mutta kun noissa lukee vaan osakoodi...
23.11.2012 19:51
Tuli tossa mielee ku mulla lojuu pari ylimäärästä piikkisen kottaraisen putkea tossa, että mitäköhän parmkitti sellasesta tykkäis.. Kaverilla ois kans FMF palasina, hitsais vaan kasaa ja samal alkukäyrää muokkais vähän. Tai riippuu miten suoraa menee esim tuon Bidalotin pakoaukon "adapterii".
Riippuu kans että minkälaist materiaalia on että onnistuuko hitsaus miten.
23.11.2012 20:06
Ihan on perus paskarautaa. Kromi vaan päällä.