18.11.2012 19:03
20.11.2012 0:25
20.11.2012 8:09
20.11.2012 10:07
20.11.2012 16:35
20.11.2012 16:54
20.11.2012 16:56
20.11.2012 17:43
20.11.2012 19:21
20.11.2012 20:21
20.11.2012 23:44
21.11.2012 0:02
21.11.2012 18:38
21.11.2012 19:20
nevssons kirjoitti:Joo, eli konetta ei tosiaan kannata kuumankestolla maalata. Ongelmaksi muodostuisi kuumankeston tarvitsema polttaminen ja kulutuksenkesto.
Kuumankestomaalit kestävyys on aika kehno, koska se on vartavasten tehty kestämään sitä kuumaa, ei niinkään rasitusta. Uuden mopon onnelliset omistajat usein huomaakin että putkihan se sieltä ensimmäisenä ruostuu. Tästä syystä.
Toinen brobleemi muodostuu sen maalin tarvitsemasta polttamisesta. Ei se mitään jos on siihen esim, vanha uuni varattuna mutta näin aika harvoin on. Moottori ei lämpene tarpeeksi polttaakseen sitä maalia kunnolla itsekseen ja näin kulutuksenkesto huononee entisestään.
Pyttyä ei myöskään tarvitse maalata kuumankestolla, mutta olisi hyvä tarkistaa että maali on mallia 150 astetta kestävää. Mutta nestejäähyn pitäisi pysyä pytyn ulkopinnalta alle 100 asteisena vaikka olisikin vähän kuumempi päivä ja flekti huutaisikin hoosiannaa. Testattu on.
21.11.2012 22:58