Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: N3DSTYLE 125 Kymco /// lisävarusteiden asentelua

28.3.2018 0:11

Kyllä siitä helvetin hieno peli tuli!
Kuinka kovaa tällä pääsee tai uskaltaa ajaa? ;)

Re: N3DSTYLE 125 Kymco /// lisävarusteiden asentelua

28.3.2018 20:15

Kiitosta!

En ole vielä näillä asetuksilla mittaillut nopeuksia.
Vakio putkella ja kaposilla kevyillä vanteilla meni noin 80km/h.
Eli ei tarvii paljoo derbiä virittää että tulee ohi, mutta tässä on sentäs kevariverot maksettu. 8)

Re: N3DSTYLE 125 Kymco /// lisävarusteiden asentelua

30.3.2018 22:24

10 000 klikkausta täyttyi joten aika laittaa speciaalia! ;)

Elikkä seuraava näyttely tiedossa! 21.-22.4.2018 Kuopiohallissa pienet mp messut.

Otan ne silti vakavasti joten suunnitelmissa olisi saattaa koko verme siihen kuntoon että meen ajamalla sinne. :seko:

Homma saatto ottaa takapakkia, äiskä ilmotti kaataneensa tämän vahingossa ja huomenna meen kattomaan millasta jälkeä on tullut. Todennäköisesti vaan karismaa lisää! 8)

Pari toissapäiväistä kuvaa että ette ihan kuvitta jää.

Kuva

Kuva

Re: N3DSTYLE 125 Kymco /// 10 000 speciaali!

8.4.2018 19:47

Nyt on vakiopaikka vapaa ja pääsee rakentelemaan kunnolla, kunhan lumet vähän sulaisi. Parkkipaikalla teen pakolliset hommat että voin suoriutua näyttelyyn ajosta.

Imuvuoto on korjattu ja nyt käynnistyy napista erittäin helposti. Pakoputkeen tilasin yleismalli laipan jonka hitsautan kiinni niin putki jaksaa kannatella alumiiniänkän painon.

Tehtävänä olisi enää kilventelineen vahvikerauta, vilkkujen paikat, pakoputken laippa, vilkkureleen kytkentä ja kaikkien valojen johdotus.

Derbin sivujalan tilasin, mutta en sitä saa asennettua ajoissa aikatauluni mukaan, niin pitää tota muovista polisport tripod telinettä kannella repussa.

Tämmöstä kuvatonta päivitystä tällä kertaa että pysytte kartalla. ;)

Re: N3DSTYLE 125 Kymco

10.4.2018 19:44

Otin lapion käteen ja menin kohti toivottoman näköistä lumikasaa punaisessa katoksessa. Pari tuntia meni lapioidessa että sain tehtyä rakentelupaikan kymcolle. Sitten nostettiin isän kanssa skootteri 12 porrasta ylöspäin.

Kuva

Toinen mopo tuossa hupun alla on aiemmin tehdyn lowerparts kymcon raato. Runko, vanteet ja puoliksi purettu moottori. Siinä on ne 18cm jatkopalat. 8)

Laippa kevarin putkeen tuli matkahuollon kautta tänään. Tuotenimike oli "turbon paluulaippa". Se nyt oli vähiten vääränkokoinen tähän putkiprojektiin. Ja ei tarvinnut laserleikkuria käynnistää yhtä laippaa varten. Toki kolmepulttinen olisi käynyt paremmin, mutta noilla m10 pulteilla luulis pysyvän änkkä kiinni.

Kuva

Vein laipan ja putken hitsarille, ja hän teki hyvää jälkeä. Hitsaus maksoi 10 euroa.

Kuva

Takakatteen irrotin sivujalan suunnittelua varten. Ihmettelin siinä että kyllä hyvää jälkeä oli viimevuoden maalailuista tullut.

Kuva

Sivujalalle mallailin paikkaa ja selvisi että derbin jalka ei oikein käy mihinkään kohtaan sopivasti.

Kuva

Pitää siirtää kartanlukijan jalkatapin alle se ja lyhentää rälläkällä sekä hakata pääty lyttyyn.

Takavalon ja takavilkkujen johdot löysin penkin alta, joten asennus on helppoa onneksi. Abikoita vaan peräkkäin niin tulee laatua.

Re: N3DSTYLE 125 Kymco /// edistyy vauhdilla taas

11.4.2018 18:16

Tänään alottelin hommat poraamalla änkkään paikat laipalle.

Kuva

Asensin putken paikalleen ja käynnistin, ei tarvinnut enää ees kaasua laittaa kun hörähtää napista tyhjäkäynnille! :)

Monimutkaiset pakokaasunkierrätys ja alipaineen tarve järjestelmät kun poisti niin toimii paremmin kuin uutena.

Sitten vaan suorasta alumiinista pätkä ja suunnittelemaan paikkaa huggerille.

Kuva

Alumiini kestää ja helppo työstää, takomisesta vaan jää aika pahat jälet.

Kuva

Tuosta sai hyvää tasasta pintaa huggerin kiinnitystä varten. Aikaa sai käyttää ja tuo on kakosversio, edellinen oli liian lyhyt ja ei yltänyt enää taittamisen jälkeen kiinnityspisteeseen. 6 ja 8 milliset poranterät katkesi joten homma jäi kesken ja huggeri liian ylös.

Kuva

Klapeja moottorin alle ja tunkilla vastapuolen jalkatapista perä ilmaan. Kätevää ja onnistuu ilman apuria.

Kuva

Seuraavaksi huggerin madallusta, vilkkujen rungot ja jalan kiinnitys!

Re: N3DSTYLE 125 Kymco /// lisää derbin osia kymcoon

12.4.2018 9:30

Pirun nätti tuo huggeri, sopivan erilainen hyvällä tavalla! 8)

Re: N3DSTYLE 125 Kymco /// lisää derbin osia kymcoon

12.4.2018 20:05

Kiitti!

Derbin jalan sain tänään asennettua jalkatapin alle poran ja rälläkän avulla. Löyty sen verta suora kohta, että ei tarvitse palautusmekanismia säätää laikalla.

Kuva

Tarpeeksi isoon kulmaan kun laittoi niin ei olis tarvinnut lyhentää, mutta aika pahasti napsaa variaattorin koppaan palautuessaan. Naps poikki siis. On vaan sen verta paksua putkea tuo jalka, että en tee päätyä takomalla vaan hitsautan pienen levyn siihe.

Sitten tehtävälistalta valitsin kilventelineen vahvistamisen. Ei tollanen millin pelti itsessään kovin tukeva ole, joten laitoin alumiinilattaa tueksi.

Kuva

Hyvä tuli siitäkin. Penkin avaus systeemin kehittely oli tauolla, mutta tänään jatkoin projektia. Vaijeri oli liian lyhyt, joten sain tilaa lyhentämällä kahvarunkoa ja säätöruuvia. :lol:

Kuva

Ei tarvii lukkoa kääntää että pääsee avaamaan bensahanan penkin alta.

Kuva

Päätin kuitenkin laittaa sen piiloon katteen alle.

Kuva

Tärkeitä juttuja, vaikka ei ole mitään suuria muutoksia. ;)

Re: N3DSTYLE 125 Kymco /// derbin osia!

13.4.2018 17:13

Tänään otin tehtäväksi ruksia tehtävälistalta mahdollisimman paljon pieniä hommia pois.

Taakse asensin vilkkutelineet. Rekisterikilvelle porasin reiät. Peilit asensin. Etujarrun toiminnan tarkistin. Spoilerin kiinnitin katteeseen.

Kuva

Huggerin kiinnikkeet sain kehitettyä ja asennettua. Leikkasin derbin lipasta kaikki kiinnikkeet pois. Peltiä laitoin vähän matkaa vahvikkeeksi, siihen malliin että muovi ottaa ekana renkaaseen kiinni jos pääsee joustamaan liikaa. Nyt se lippa on siinä asennossa kuin sen halusin olevan.

Kuva

Selvisi että änkkä tärisee sen verta eritahtiin moottorin kanssa että se kyllä hajoaa kappaleiksi jos ei kiinnitä sitä erikseen moottoriin.

Löysin änkän mukana tulleen lenkin, laitan sen tohon änkkään ja teen tukevan telineen sille.

Etuvilkkujen telineet pitää keksiä uudelleen, koska nyt ne saattaa ottaa t-palaan kiinni. Sen verta ahdas tila on tuossa maskin alla.

Muuten ollaan siinä vaiheessa että pitää rueta nypräämään abikoita valoille.

Re: N3DSTYLE 125 Kymco /// huggerin asennusta

16.4.2018 18:39

Tänään rakensin änkälle kiinnikkeen.

Kuva

Tuli komee setti, hommat pisti vastaan, mutta sain toimivan telineen tehtyä.

Tee se itse -meininki näkyy vahvana. :lol:

Re: N3DSTYLE 125 Kymco /// pit bike änkän asennusta

19.4.2018 0:04

Ei tollasta patenttiputkenkiinnikettä :D

Mulla pistää tuo putki jotenki silmään tuossa asennossa ja paikassa.. oisko mitään sellanen lyhyt putki joka esim koukkaisi sylinteriltä vasemmalle ja sitten takaisin, siihen lyhyt äänenvaimennin koneen etupuolelle heittämään savut oikealle puolelle? Eli putki ois sylinterin alla/etupuolella kokonaan. Hankala selittää, voisin piirtää jonkun havainnollistavan kuvan kunhan ehdin koneella käydä.

Saitko yhtään kiinni ajatuksesta? :)

Re: N3DSTYLE 125 Kymco /// pit bike änkän asennusta

19.4.2018 9:16

Kiitti kommentista! Käsitin aika hyvin ton ehdotuksen. :)

Oli mulla sellanenkin suunnitelma että alkukäyrä menee runkolinjaa eteenpäin joustoliitokselle ja tulee y haaralla tuplana taaksepäin kunnon blast pipe setistä.

Nykyiseen bosozoku tyyliseen putkeen kuitenkin päädyin toteutettavuuden ja toiminnallisuuden vuoksi. Ja näyttävä putki piti saada. Toi vielä paikkaa oikean puolen tyhjyyttä kun konetta siirretty 3cm vasemmalle ja kaikki tavara on vasemmalla puolella. :eek:

Re: N3DSTYLE 125 Kymco /// pit bike änkän asennusta

19.4.2018 21:41

Eilen vaihdoin bensaletkun ja tein vilkuille ja takavalolle johdot.

Kuva

Tämän operaation ansiosta pääsin asentamaan katteet paikalleen!

Kuva

Eteenkin väänsin vilkuille telineet valmiita reikiä hyödyntäen. Toimiva viritelmä, tarpeeks vaan nippusiteitä niin ei käännettäessä johdot takertele.

Kuva

Tyylikästä on kääntää vilkut vähän yläviistoon.

Jalkaakin kerkesin lyhentää, pitäs vaan keksiä joku täppä että ei ole noin terävä.

Kuva

Takasiipi oli tallessa ja sitä huvikseni mallasin paikalleen.

Kuva

Onhan toi helkkarin hieno! Taidan vaan olla ainoa joka siitä tykkää. 8o

Kuva

Sitten kannettiin iskän kanssa kevari portaista alas.

Kuva

Virallisen kilvenkin sain haettua ja asennettua.

Huomenna on kuopion mp-messut ja tän pitäs erottua rivissä. :seko:

Koeajot jää huomiselle, mutta eipä tässä mitään vikaa pitäs olla. 8)

Re: N3DSTYLE 125 Kymco ///

20.4.2018 21:51

Aamusta iltapäivään satoi vaan joten koeajot jäi tekemättä.

Siinä sitten koko päivän jännitin että pääsenkö perille asti ja tein viimeset säädöt sateessa parkkipaikalla.

Ensimmäinen stoppi oli huoltoasemalla ja sain uutta löpöä pari desiä viime vuoden bensojen sekaan. Tsekkasin samalla koko pyörän että onko vuotoja, kuumuutta tai hankautuvia osia.

Kuva

Kaikki oli kunnossa. Pohjakate vaan raapi maata risteyksissä kallistaessa, mutta se kuuluu asiaan.

Tekniikka pelasi loppuun asti, kuvassa näkyy kuopiohalli jossa messut pidetään.

Kuva

Piikit pyöränpultteihin ja kilpi pois.

Kuva

Pesupiste oli paikkaan järjestetty ja saatiin kymco puhtaana riviin. Vähän ahdas paikka kun niin paljon kalustoa oli. Ja enduron vieressä tämän mataluus korostuu.

Kuva

Tällä ajamisesta sai ihan mahtavat fiilikset! Leveyttä ei huomaa missään vaiheessa ja koneen siirto vasemmalle eli painoero ei tullut edes mieleen ajaessa. Ja nuo vanteet lieppaa vähän kun niitä ei saa tasapainotettua, silmällä sen huomaa, mutta ajaessa ei pomputa yhtään ja kulkee miellyttävän tasaisesti. Laitoin änkkään yleismallisen db killerin ja ääni ei ole enää häiritsevän kova ja silti kaasua laskiessa paukkuu putki. Kertakaikkiaan mahtava laite ja huomioarvoakin tuntui olevan! 8)

Re: N3DSTYLE 125 Kymco /// mp messuille ajamalla

22.4.2018 18:53

Nyt on kuopion messut messuiltu ja pyörän sai hakea kotiin päin!

Todella miehekkäitä apehanger harrikoita oli väellä ja ties mitä bmw scrabreleita. :eek:

Mutta minä edustin värikkäällä taiwanin kevarilla jonka lapussa luki: tehoa 9hp :lol:

Meininki oli mitä mainioin, tulin ihan juttuun iäkkäämmän väen kanssa kun aiheena oli moottoripyörät. Ja ihmiset toi pyöriä esille hyvän matkan päästä, vaikkakin tarjottiin vaan sisäänpääsy ja lounas. Nuori väki kävi kyllä härkkimässä kaasukapuloita, mutta mopokuumettahan se vaan on joten hyväksyttäköön. ;)

Mukavaa oli lähteä kotiin ajamalla kun tiesi että pyörä on toimintavarma.

Kuva

Pari parannettavaa asiaa löytyi pyörästä toki. Tyhjäkäynti oli liian pienellä ja kaasuvaijeri löysällä. Siinä kaikki ongelmat! :D

Kuva

Kuva

Menin pidemmän reitin kautta kun oli niin hauskaa ajaa ja sain hyvät kuvatkin otettua. Kokeilin huippuja ilman mittaria ja yllättävän hyvin kulkee! Kulkupuoli tuntuu kuin ajaisi viritetyllä mopolla vaikka onkin iso kilpi perässä ja lupa ajaa kovempaa.

Kuva