Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Yamaha Dt -04 Proju (Loppusuora)

23.3.2015 20:43

Ei sillä viritysasteella ole mitään merkitystä siihen, että onko squishvälyksen korjaamisesta hyötyä.


No enpä kyllä tosiaan tolta kantilta tullut ajatelleeksi asiaa. Hyvä että jotkut tietää näistä asioista niin ei sitten mene ite tunaroimaan :lol:

No mutta, jos kerran siinä voi tulla ongelmia tiivisteiden kanssa, ja ainakin mitä luulis niin sitä vakiokannen ulompaa tiivisteuraa ei ainakaan kovin helposti pysty korjaamaan kun on sen muotoinen? En tosin tästäkään varma oo, korjatkaa jos oon väärässä. Joten eikö se olis helpompi suoristaa ensin vaan molemmat sen verran mitä tarvii ja ottaa sitten pytyn ylätiivistepinnasta pois jos haluaa puristusta nostaa?

Ja J11, sua tarvis varmaan vähän konsultoida muutamasta asiasta jos sopii? ;)

Re: Yamaha Dt -04 Proju (Loppusuora)

23.3.2015 21:16

Alkuperäiset o-renkaat voi korvata ns. yleismallisilla o-renkailla tai tiivistenauhalla.

Mittaat urien syvyydet ja käyttämättömien o-renkaiden paksuudet tönärillä (0.05mm tarkkuudella), niin saat jotain osviittaa siitä että miten paljon kärsii ottaa tavaraa pois kannesta ilman että tiivisteiden kestävyys kärsii.

Sen o-renkaan tulee olla (materiaalista riippuen) 0.15-0.25mm paksumpi kuin ura. Näin on miulle sanottu ainakin.. ja tätä sääntöä oon pyrkinyt noudattamaan.
Ongelmia ei ole ilmennyt juurikaan.. muuten kuin jos kansi ei ole ollut tarpeeksi kireellä.

Sen verran unohtui edellisestä viestistä, että yleensä kun kannessa on o-rengas tiivisteet.. silloin kannen pitää olla todella kiero, jotta se alkaa vuotamaan sen takia.
Epäilisin todelliseksi syyksi liian pientä momenttia, JOS kansi oikeasti vuotaa.

Tulpasta en pysty 100% varmuudella sanomaan, onko tuossa jäähdytysnestettä vai ei. Jos kansi vuotaa, silloin seos menee laihalle ja aiheuttanee pätkimistä.
Ajon jälkeen kun irroitat tulpan, siitä tulpan reiästä tulee höyryä kun pyörittää konetta.
Toinen selvä merkki kannen vuotamisesta on ylikuumeneminen ja paisuntasäiliössä olevan jäähdytysnesteen kupliminen.
Detsissä ei ole paisuntasäiliötä, joten siitä ei sen enempää.


Ja J11, sua tarvis varmaan vähän konsultoida muutamasta asiasta jos sopii? ;)

Meinaat, että tarvitsen neuvoa jossain asiassa? Jos koet sen välttämättä tarpeelliseksi, niin siitä vain. :D

Re: Yamaha Dt -04 Proju (Loppusuora)

23.3.2015 21:51

Jees, no jos se ei toi kansi ole niin alkaa oleen vaihtoehdot vähissä mikä vois olla.

Meinaat, että tarvitsen neuvoa jossain asiassa? Jos koet sen välttämättä tarpeelliseksi, niin siitä vain. :D


Ja en todellakaan sun pätevyyttäs näissä hommissa epäile, mitä noita sun väsäilyjäs mototin galleriasta katto :D Itellä olis vaan muutama kysymys että vois omaa tietotaitoo vähän päivittää :)

Re: Yamaha Dt -04 Proju (Loppusuora)

23.3.2015 22:04

Kannattaa tarkistaa, ettei syö vaihteistoöljyä.
Sekin voi aiheuttaa vastaavanlaisia ongelmia.. tulpan kastuminen ja öljyn tuoksu viittaisi siihen.

Mut kannattaa ensin tarkkailla noita aiemmassa viestissäni mainittuja paikkoja, ihan vain varmuuden vuoksi.

Ja en todellakaan sun pätevyyttäs näissä hommissa epäile, mitä noita sun väsäilyjäs mototin galleriasta katto :D Itellä olis vaan muutama kysymys että vois omaa tietotaitoo vähän päivittää :)

Tuossa edellisessä viestissä sanoit, että "sua tarvis vähän konsultoida..", niin käsitin sen niin että minua tartteis neuvoa.. ;)

Mut saahan sitä kysellä, kunhan ei jatkuvasti pommittele kysymyksiä YV:llä. :lol:

Re: Yamaha Dt -04 Proju (Loppusuora)

23.3.2015 22:34

Joo, no se tässä ihmetyttääkin, että sitä ei pitäs kyllä olla hävinny yhtään. Viimeks kun otin pois niin kyllä sitä silmämääräisesti näky samanverran olevan kun olin sillon laittanutkin. Sillon siis viimeks katoin kun kytkimenpuoleisen kampuran stefan vaihoin (Tai siis kattelin kun se laitettiin). Kun ei sitä tosiaan oikein muuta kautta voi hävitä kun siitä stefasta ja lohkon välistä, kun ei lattiallekkaan sitä tiputa.

Ja juu, olisin ehkä voinut vähän muotoilla ton lauseen paremmin tosiaan :lol:

E: Ja niin, jos sitä oikein ens kerralla kokeilis ihan momenttiavaimella vetästä kiinni, niin varmaan joku 20-25nm kuuluis olla?

Re: Yamaha Dt -04 Proju (Loppusuora)

29.3.2015 22:27

Mjoo o, kaikennäköstä sitä on helppo puhua, kun vielä sais jotain aikasekskin niin olis pirun hyvä :lol:

Eli niinkun voimme tästä päätellä, mitään ei ole taaskaan tapahtunut, kun on ollut aika ja motivaatio vähän vähissä.

Ensviikolla vois kokeilla hioo katteita, yhteen sillon joskus kokeilin vähän alottaa sitä hommaa, mutta perseellenhän se meni. Kellään vinkkejä tommosten muovien hiomiseen, kun en ite oo ennen muoveja maalannu?

Öljypumppua koitan säätää että sais ihan nappiin, kun en välttämättä taas haluais yläkertaa aukoo. Pumpun säätämisestä hankalaa tekee se, että joku insinööri on menny vähän kikkaileen, eli siitä vaijerin kiristyssysteemistä on puolet kierteestä hävinny johonkin, joka tekee vaijerin kiristämisestä jokseenkin hankalaa.

Ja nyt tulee päivän kysymys. Minkälainen maski tähän nyt sitten pistettäisiinkään? Vaikka alotusviestissä muistaakseni lukeekin v-face niin ei se ihan lukkoon lyöty ole sekään, niinkun ei mikään muukaan tässä rojektissa. Firefly olis yhtenä vaihtoehtona ainakin.

Re: Yamaha Dt -04 Proju (Loppusuora)

29.3.2015 22:31

Laita hp masteri maskiks? :seko:

Re: Yamaha Dt -04 Proju (Loppusuora)

7.4.2015 21:27

Noh, tuossapa eilen kävin vähän taas tutkimassa tilannetta, ei ollu korjaantunu ittestään sitten viime kerran, ihme kyllä :lol:

Noh, siinä sitten laitoin käymään ja käyttelin lämpimäks. Nyt varmaa on ainakin se, että kansi ei vuoda. Tulppa haisee öljyltä, ja nyt kun uudestaan otin laatikkoöljyt pois, niin katos perkelettä, hävinny abt. 100-150ml...

Torstaina meen purkaan koneen pois ja otan sen auki samalla, laittaa sitten kaikki uudet stefat ja tiivisteet, ja ainakin kampuran laakerit vaihtaa. Jos löydän jostakin ehjän magneetonpuolen lohkon halvalla niin laittaa sekin, ja sitten laittaa kaikki uudet laakerit. Saa kaupata sitä lohkoa!

Ei muuta kuin näihin tunnelmiin ja kohti uusia pettymyksiä :D

Re: Yamaha Dt -04 Proju (Loppusuora)

10.5.2015 16:32

mistä hommasit vapaavalon anturin?

Re: Yamaha Dt -04 Proju (Loppusuora)

10.5.2015 17:03

Yamaha Centeriltä nappasin, mutta olishan sitä saanu stormiltakin puolet halvemmalla mitä centteriltä, jos ois aiemmin tajunnu kattoa... :D

Päivitystä tulossa lähiaikana, kun saadaan kuvia!

Re: Yamaha Dt -04 Proju (Loppusuora)

8.11.2015 22:30

Mulikka1 kirjoitti:Päivitystä tulossa lähiaikana, kun saadaan kuvia!


Joo, long time no see, kalastellaan topicci ylös puolen vuoden jälkeen :lol:

Eli, motivaatio ollut todellakin aika hukassa, mutta miksi, se selviää seuraavasta lyhyestä selvityksestä puolen vuoden ajalta.

Eli viimeisimmän päivityksen jälkeen otin koneen irti rungosta, ja purin palasiks että saa vaihettua runkolaakerit ja katottua mitä se on syöny. No vaihtelin laakerit ja pistin vehkeen pakettiin uusilla liimoilla ja stefoilla+ muilla tiivisteillä, ja ei muuta kun toiveikkaana kone kii. No eihän se toiminta tietenkään miksikään muuttunu alkuperäisestä, eli samat oireet mitä ennenkin: röpöttää, ei kierrä, räkii pakoputkesta jotakin epämäärästä nestettä ja vedot kateissa. Muutamaan kertaan vaihtelin yläpäähänkin tiivisteitä muttei auttanut, kunnes viimeisellä kerralla huomasin että pytystä on irronnut pala yhden huuhtelun kohdalta :paha: No siihen loppui viimeiset motivaation rippeetkin, ei muuta kun kamat kasaan ja mopo talliin odottamaan parempia aikoja... tässä vaiheessa ollaan siis kesäkuun puolivälin tienoilla.

Mopo siis seisoi takapihalla pressutallissa melkein puolisen vuotta, kunnes maanantaina alkoi taas toiveet henkiinherättämisestä elpyä 8) Silloin siis pihaan ilmestyi töiden jälkeen AVK:lta hommattu varaosapyörä. Siitä irroteltiin kone maanantaina vielä, ja pistettiin pöydälle ja aukastiin yläkertakin samaan syssyyn. Todettiin että uusilla tiivisteillä selviää hyvinkin, ja jätettiin se pöydälle viikonloppua odotteleen.

Noh, lauantaina yläkerta kasaan ja kaivoin samalla alkuperäsen projun pressutallista koneen irrottamista varten. Ei mennyt tuntiakaan kun koneet oli vaihdettu päittäin, ja muutama tunti meni muita osia sovitellessa, kun varaosapyörästä ehjempää palikkaa korvaaviksi osiksi. Kun osat oli vaihdettu, niin ei muuta kun polkemaan, ja kolmannella polkasulla tulille :P Koeajolla totesin, että toimii niinkun pitää, ja moottoriongelmat on tän osalta viimein ohi.

Huomenna töiden jälkeen haen jarrujen ilmauslaitteen ja ilmaan takajarrun, niin pääsee vähän pidemmälle koeajolle :)

Kiittikuitti, lisää ensviikolla

Kuva

Re: Yamaha Dt -04 Proju (Loppusuora Part2)

8.11.2015 23:50

Hahaa! Muistan kun joskus kauan sitten luin tätä ja nyt oli etusivulla yhtäkkii uus detsi projekti ni pitihän se avata ja katsoa ja vähänku luki ni tajus että samahan tämä on kun jota aikoinaan luin! Hyvä että nyt käy ja kukkuu niinkuin pitää ni saa kunnolla motia kasata pyörä loppuun! ;)

Re: Yamaha Dt -04 Proju (Loppusuora Part2)

9.11.2015 0:06

Hyvä että joku viä muistaa mistä on kyse :lol: Ehti se jo jonkin aikaa tosiaan pihan perukoilla makaan tyhjänpanttina pölyä keräämässä :nolo:

Re: Yamaha Dt -04 Proju (Loppusuora Part2)

26.11.2015 21:27

Heipä hei

Ei pitäs ikinä laittaa millon tulee lisää stooria, kun ei se näköjään ikinä paikkaansa pidä :s Ensviikolla... Pfft

Noh, kuitenkin takajarru on ilmattu nyt ja kytkin saatu pelaamaan, ja vähän pidemmälläkin koeajolla pelaa kiitettävästi, joten nyt voi jättää tekniikan niille sijoilleen ja keskittyä saamaan tää muilta osin valmiiks.

Tommosseen peruskikkareen ostin maskiks kun halvalla sai:

Kuva Pitää tohon hommata viä jostakin parkin kanta kun on hävinny johonkin, ja heittää maalia päälle niin tulee hyvä.

Josko sitä jossain kohtaa ehtis maalaileen muoveja niin sais nekin kiinni, ehkä se sitten alkais näyttään jo joltakin.

Vielä äkkiseltään tekemistä muistelisin olevan takalevyn vaihto, mittarinanturin vaihto, ja ne maalailut, sekä sähköjä pitää niputtaa vähän fiksummaks. Valot meinasin releyttää akun kautta, ja laittaa myös pitkät joita ei näistä vakiona löydy. Kaipa tommonen uus vakioakku on tarpeeks tehokas releytystä varten.

Tarinoidaan lisää jos jotain mullistavaa tapahtuu.