Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Derbi Senda 80cc | R.I.P Kampiakseli | Viallinen pytty -

2.1.2015 18:04

Damppa kirjoitti:Aika paska tuuri, että sattu tollanen sylkkä sun kohalle :s eiköhä scootfast korvaa sulle uudet osat, kun on pienemmistäkin asioista maksanu uudet osat.

Ei sitä asentaessa tuommoista huomaa, uskon että korvaavat. Jos ei niin tilalle laadukkaampaa, rahaa ei ole vielä mutta ois ainakin just saapuneet osat varmasti toimivia vaikka tehokkaamman pytyn kanssa.

Mikuni TMX 27
Kuva
Viimeksi muokannut JX  päivämäärä 31.3.2015 19:24, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Derbi Senda 80cc | R.I.P Kampiakseli | Viallinen pytty -

3.1.2015 21:43

Kuva

Laitoin väliaikaisesti vanhan TPR Kampiakselin ja siihen uus neula.
Airsalia odotellessa toimii 50cc, 14mm, TPR VForce3. :lol:

Samalla koneen laitoin uuteen runkoon ja hieman aloitin kasailua.

Re: Derbi Senda 80cc | R.I.P Kampiakseli | Viallinen pytty -

3.1.2015 23:32

kattelin tuossa lomalla tätä topiccia nii mietin miten on saatu runko nuin kieroksi ja oliko suuriaki ajohaittoja tuosta. Hienoa jälkeä on munmielestä havaittavissa ja on kyllä harmillista että tuommosia valmistusvirheitä ilmenee. Mun mielestä sais olla jotki muut takakatteet tai leikkaa nuo ;) mielenkiinnolla odottelen lopputulosta ja miten pytyn käy. :)

Re: Derbi Senda 80cc | R.I.P Kampiakseli | Viallinen pytty -

4.1.2015 2:21

Kiitosta. 8) Niin ja se kiero runko aiheutti että rengaslinja oli ihan vino, ketjut ja rattaat kuluivat nopeasti. Samalla talvella ajaminen on yllättävän vaikeaa kun meinaa vetästä vasemmalle.

Re: Derbi Senda 80cc | R.I.P Kampiakseli | Viallinen pytty -

4.1.2015 13:10

Hyvältä näyttää.
Nyt sitten astetta hätäisemmät virit talven aikana? :)
Metrakit Pro Race XL 80cc 46mm iskulla :idea:

Re: Derbi Senda 80cc | R.I.P Kampiakseli | Viallinen pytty -

4.1.2015 23:14

Kuva 8)

Re: Derbi Senda 80cc | Airsal | Voca Racing | Mikuni | VForc

8.1.2015 14:49

Välillä jotain positiivisempaa päivitystä, Airsalilta saapui vastaus kuviini:
Koodi:
Sorry for the delay in the answer but we have been on holidays till yesterday.
Looking your pictures, cylinder is wrong and it's an Airsal fault. Please give me your address and we will send you one free of charge.


Kuva

Tarvitsen vielä uuden kiertokangen/kampiakselin laakereineen, Dopplerista voisin vaihtaa mutta ei pahemmin löydy 18mm tapilla olevia. :|

Re: Derbi Senda 80cc | Airsal | Voca Racing | Mikuni | VForc

19.1.2015 0:55

Pientä päivitystä osia odotellessa, runkonumeron hinkkasin esiin ja onneksi sieltä paljastui sama numero kuin papereissa.
Kuva
Täytyy maalata ympäriltä samalla maalilla ettei näytä niin rumalta. :)

Re: Derbi Senda 80cc | Airsal | Voca Racing | Mikuni | VForc

24.1.2015 17:19

Eilen lähti Scootfastiltä Airsal korvauksena. En usko että mukana tulee kampiakseli mutta se on pieni ongelma. :)

Re: Derbi Senda 80cc | Airsal | Voca Racing | Mikuni | VForc

28.1.2015 16:48

Paketti tuli ihmeen nopeasti, paketissa alakerran laakerit ja yläkerta. (Ei doppleria :c)
Nyt ei ole uria seinämässä. Melko ohuthan se on. :)
Kuva
Kuva
Kuva

Kuva
Eli vielä on ostettavaa:
  • Kiertokanki tai uusi kampiakseli
  • Honda CR85 Imukaula
  • TwinAir Ilmanputsari
  • Ehkä Voca (yksityinen ei ole vieläkään lähettänyt sitä.)

Re: Derbi Senda 80cc | Airsal | Voca Racing | Mikuni | VForc

30.1.2015 15:48

Täähän on aika hyvännäkönen peli. :)

Lähteekin varmaan ihan mukavasti. :D

Re: Derbi Senda 80cc | Airsal | Voca Racing | Mikuni | VForc

30.1.2015 16:26

Jos et löydä mistään halvalla/nopeasti CR80/85:sen imukaulaa, myöskin KX80/85:sen imukaula käy reikiä viilaamalla leveämmäksi.
Esim. Dremelillä n. 10 minuutin homma muokata D50B0 moottoriin sopivaksi.

Kannattaa mitata sen läppäventtiilin stufferin (= "bensanohjain") sisähalkaisija.
Jos on pienempi kuin 27-28mm, sitten suosittelen muokkaamaan senkin imukaulan sisähalkaisijan kokoiseksi.

Vakiokunnossa Airsal 80cc:llä, 24-28mm kaasuttimella ja Yasuni R3 putkistolla saa n. 13hp takarenkaalta laajalla tehoalueella.

Ei ole mikään mahdoton homma saada tehot n. 16-17hp paikkeille:
• 192-196° pakoaukko + lisää pinta-alaa (mahdollista laskea suuntaa antava pinta-ala tietylle kierrosluvulle Porting Calculator ohjelmalla)
• 130° huuhteluaukot (alatiivisteen paksuudella vaikuttaa aukkojen ajoituksiin)
• Pakokanavan sisähalkaisija paisarin alkukäyrän kokoiseksi (useimmiten 28-32mm)
• Kunnollinen pakoputken holkki (esim. ei portaita ja paisari kestää kiinni tiukasti siinä, jottei fuskaa kun pääsee tehoalueelle)
• Squishvälys kuntoon (0,60-0,70mm)
Huuhtelukanavien jakajien täyttö epoksilla ja uudelleen muotoilu (en suosittele kokeilemaan, ellei ole 100% varma, mitä tekee ja miksi - JOS haluaa saada lisätehoa. :) )
• Läppäkanava ja huuhtelulähdöt kondikseen

Eli n. 23,1-30,8% lisää tehoa (13hp > 16-17hp).
Sitten vielä ostat semmosen kiiltävän ARP:n kiertokankisarjan.. :D

Sitten kehtaa kehuskella kylillä, että "kylä lähtee!" ;)

Re: Derbi Senda 80cc | Airsal | Voca Racing | Mikuni | VForc

4.2.2015 14:23

Kuva
Kuva
Osia tulee! Hieman tiukka meinaa olla vaikka silikonilla voitelin.
Vielä vocaa, putsaria ja kiertokankea odotellessa :)
Viimeksi muokannut JX  päivämäärä 6.2.2015 16:12, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Derbi Senda 80cc | Airsal | Voca Racing | Mikuni | VForc

4.2.2015 22:48

Sairaan nopea kaasu. 8)
Kuva

Re: Derbi Senda 80cc | Airsal | Voca Racing | Mikuni | VForc

6.2.2015 17:03

Kuva
Ja nyt perjantaiksi sopivasti saapui ilmanputsari :)
Kuva