Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.
13.10.2013 23:27
Toinen hyvä vaihtoehto tohon lavaan ois VÄHÄN tän tyypinen ratkasu tai siis tolleen putkesta tekis "laidat"
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
13.10.2013 23:37
Joo itekkin aattelin että tollaset olis voinu rauasta vääntää mutta sitten päädyin puulaitoihin.
13.10.2013 23:44
Ja sit toinen vinkki et peilit vois vaihtaa sellasiin kromi tyylisiin itellä on sellaset en kyllä tiiä mistä vois ostaa eikä nyt äkkiseltään löytyny mitään kuvaa sellasista
14.10.2013 8:22
Bilteemassa myydään ainakin jotain kromattuja peilejä
30.10.2013 23:00
lötyykö sinulta vielä tota 70-80cc pyttyä?
31.10.2013 23:20
Joo löytyy 80cc sylinteri uusilla männän renkailla ylimääräisenä yv:llä voidaan sopia hinnasta jos olet halukas sen ostamaan
Nyt sen verra tapahtunu että koneen lohkot avasin, koska kampiakselin magneeton puolen kierteet meni vät sököksi kun olin liian tiukalle kiristäny ja vauhti pyörä lens irti käynnissä ollessaan
Eli nyt pitäis uus tai käytetty kampiakseli saada.
Kuvia:
Eli kampiakselia saa tarjota yv:llä.
1.11.2013 10:58
Pulttipyssylläkö kiristit? Ettei vain olisi jäänyt liian löysälle ja päässyt täten irtoamaan....
1.11.2013 13:04
Jos ainoastaan kierteet meni niin joko itse/metallipajalle viet tuon ja vaikkapa hitsaa ensin tuon umpeen ja sitten vaan uutta kierrettä. Ite tuli joskus kaverin kampura korjattua tuolla tavalla. Varmaan jossain pajalla 30min homma joten tuskin kalliiksi tulisi.
10.11.2013 13:27
Päivää! Nyt on taas jotain viikon aikaa tapahtunu. Alkuviikosta hitsasin kierteet kampurasta umpeen. Tiistaina koulussa sorvasin hitsit tasaseksi ja tein kierteet. Tiistai illalla muokkasin S1 tehoputkesta sopivan putken piaggioon. Äänenvaimentimeksi ainakin aluksi tulee derbin vakio änkkä.
Kuva:
Lauantaina tuli kone kasattua. Sylinteriksi laitoin 80cc uusilla männänrenkailla. Jospa sitä alku viikosta sais aikaseks laittaa ajo kuntoon.
13.11.2013 23:50
Iltaa! Pientä päivitystä. Tänään kasasin kaasuttimen ja koneen sähköt. Käyntiinkin sen sain ja testilenkin ajoin. Vielä pitää suutin vaihtaa isompaan ja säätää kaasutin jotta toimii oikein. Hyvin se jo ryyppy pääl toimi ja teho eron huomaa 50cc verrattuna
Kuva:
Sivu laidat koulussa eilen venelakalla lakkasin vielä muutaman kerran pitää lakata ja sitten vaa paikoillee asennus. Vielä katsastukseen pitää töötti korjata, etujarru purkaa ja kahtoo mikä tahmii, lasinpyyhkiä ostaa biltemasta, ja ovien ikkunat tehä pleksistä yms.
27.11.2013 21:41
Pitkästä aikaa päivitystä vaikkei oikein mitään oo vielä tapahtunu mutta jospa nyt alkais tapahtuu ja saatais katsastuskuntoon:D Eli laitoja rupesin väsäämään paikoilleen...
Kuva:
Ja koulussa aloitin akku koteloa tekemään siitä kuvaa kun valmis.
28.11.2013 11:42
Sopii nuo puulaidat noin vanhan vehkeen tyyliin paremmin ku turkkipellit yms.
.
Noista ikkunoista on pakko todeta että jos muovista alat tekeen niin tee polykarbonaatista, myydään mm. nimillä Lexan/Makrolon. Pleksi on semmosta että voi kolahduksesta haljeta veitsenteräviksi siivuiksi! Polykarbonaatti on ensinnäki niin kovaa että se ei aivan helposti halkea, ja jos hajoaa niin se menee vain kahtia!
20.1.2014 16:57
Terve taas pitkän tauon jälkeen. Skootteria laiteltu ja päädytty siihen että ruisku puolella vikaa eikä itellä siihen osaamista laittaa kuntoon. Siksi päädyin siihen että asennan ruiskun tilalle kaasarin.
Ja saa tarjota yv:llä kaasutin koneen kansia ja 14-16mm kaasareita joissa kaksi alipaineletkun paikkaa.
25.1.2014 1:13
Iltaa! Nyt taas vähän aikaseks saatu. Kaasari hommattu mikuni 16mm ja kannesta peitän ruiskusta jäävän reijän kierteillä ja siihen pultti.
Kuva:
Päivittelen taas kun jotain näkyvää saan aikaseks.