Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.
24.7.2011 22:26
Kyllähän ennemuinoin on ollut vaikka ja minkälaista palikkaa saatavissa, itsellänihän oli Sportti Tunturissa 65cc Autisa JPC sylinterisarja, sitä on saanut jo jostain 70-luvun puolestavälistä lähtien sekä tp-376 tehoputki, samaa aikakautta sekin. Autisan pyttyjähän on saanut väliltä 50-75cc, jopa 75 läppis on ollut olemassa. Dellorton PHBG kaasuttimiakin on saanut myös melko kauan, että sellaista ei ole väärin käyttää vanhassakaan mopossa. Erilaisia tuning osia ei sitten juuri ole ollut, kaikenlaisa erikoisia ohjaustankoja toki on ollut, muttakun maskit yms. muoviosat ovat yleistyneet vasta joskus 80-luvun loppupuolella. Mutta osat ovat olleet melko kalliita, viripytyt ja tehopillit on tehty melkopitkälle itse viilaamalla ja kaasulla hitsaten. Hintaesimerkkejä vuoden -86 Moposportin luettelosta:
Tunturitehari: 247MK
Autisa 65cc syl. sarja: 498MK (tehoa luvataan vähintään riittävästi)
Dellorto PHBG 20 AS: 234MK
24.7.2011 22:56
Niinhän nuo tahto olla. Mutta mahto isäukon solifer smmässä olla ehkä potkua. Koska meni sellaset 85 ylämäkeen.
Virityksiä oli ollu tappiin viilattu vakio pytty ja ite tehty putki ja 17 millinen zyndapin kaasari. Tosin en oo kyseistä mopoa ikinä nähnykkään. Mahtaako olla edes ehjänä enää.
Kyllä se on uhannu vielä kerran laittaa jonku tuon aika kauden mopon kulkemaan TIETYSTI 50cc pytyllä. Oma mielipide isommista pytystä on että tottakai se kulkee isommalla pytyllä.
26.7.2011 22:55
Mitä sillä on väliä, palikaka on nykypäivänä joten miksei sitä hyödynnettäisi? Miksei voisi ollakin ihan hieno joku e-nox siististi asennettuna, ja mitenkä se mopo siitä pilalle menee, ainahan sen voi pois ottaa jos sille tuntuu. Tosin siitä kuituperästä kun joskus luin, niin melkonen naamapalmu kyllä iski................
26.7.2011 23:36
No jokainen tyylillään. Seuraus loppuu jos joku teininoksi tulee kuvioihin.
27.7.2011 0:02
En ookkaan kauheest tälläsii breakei ennen nähny, hieno mopo
Vai että tecnigas joku teininoksi, yli 20 vuotta vanha firma..
27.7.2011 0:04
Topsa- kirjoitti:No jokainen tyylillään. Seuraus loppuu jos joku teininoksi tulee kuvioihin.
Noniin eli siis jos jollekkin ei ole tullut selväksi niin enoksia ei nähdä tässä mopossa ja tekniikka muutenki ei mee suunnitelmien mukaan.
27.7.2011 0:56
Aleksi__ kirjoitti:En ookkaan kauheest tälläsii breakei ennen nähny, hieno mopo
Vai että tecnigas joku teininoksi, yli 20 vuotta vanha firma..
teininoksi jota joka perkeleen teharijonnella kiinni rabasassa ja minarellissa.
28.7.2011 23:46
Nonniin tulihanse mopparin paketti. Vielä pitäs pistää pytty hoonattavaksi. Ennen ku saan koneen kuntoon. Onneks tuli sentään muutaki osaa mitä pitää askarrella kiinni.
7.8.2011 20:48
Päivitys pitkästä aikaa kun oli tossa viikko töitä niin ei ole pystynyt päivittämään ja tekemään moperia
Vanne päässyt vähän huonoon kuntoon
Ruosteiden poiston jälkeen
Mopo meni osiksi
Woimakoneen pakettia odotellessa.
7.8.2011 21:15
Teet vaan siististi eikä mitään teinipelleilyy niin täst tulee helkkarin hieno
7.8.2011 22:49
Kannattaisi nuo vanteet hiekkapuhaltaa, jonka jälkeen kiillottaa, lähtis ruoste paljon paremmin..
8.8.2011 9:49
Vanteet ovat kromatut, ja jos kromipinnoite lähtee pois niin ruostuu vielä nopeemin uudestaan.
8.8.2011 10:34
Paikallinen mopoliike osaa:
Sisäkumi on isompi ku ulkokumi
9.8.2011 1:48
ihan normaalia että se on hieman isompi täytettynä... laita vaan kiinni niin huomaat ettei mitään vikaa
10.8.2011 21:42
edistystä jo hieman:
Tehtyä lista:
Vanteista poistettu ruosteet.
Magneeton koppa putsattu ja "kiillotettu"
Samoin Eturattaan suoja
Ulkorenkaat vaihdettu
Ketjut ja Rattaat vaihdettu
Tekemättä lista:
Koneen Kasaus
Virtalukon asennus
Lokareiden putsaus ja "kiillotus"
(Maalaus ) riippuu rahatilanteesta
(Tankin ja katteiden tarrat ) sekin riippuu rahatilanteesta
Ei varmasti ole tuossa kaikki vielä