Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit. osaa tilattu, kassu:)

15.5.2012 22:26

Gogge kirjoitti:Tässä on kato kuutioita vähän enemmän. Tässä muistaakseni vl6 läppäventtiilinä. Ja en oikeen usko että rajottais

No onhan tossa vähemmän kuutioita ku piikkisessä ja silti vaikka ois mikä vl6 läppäventtiili on se silti helvetin pieni ja rajottava jollekin 34mm dellulle esim. 125 Kawasaki kx:ä on 38mm kaasari ja läpät ainaki puolta isommat, mutta kai se sit pelaa. :roll:

Re: Derbi goes 110cc Parmakit. osaa tilattu, kassu:)

15.5.2012 22:39

Kunhan nyt vaan vinkkaan http://www.motoracingshop.com/product_info.php?cPath=376_379_3710&products_id=3804 :roll: Tulee kyllä varmaan vähä myöhään

Re: Derbi goes 110cc Parmakit. osaa tilattu, kassu:)

16.5.2012 0:02

Kaasarihan on flätti luistinen:) ei muuten oo ihan kauhee hinta noil vforceilla, pitääpä kattoo jos vaikka jopa tilais 8)

Njuu vaikka toi vl6 vähä rajottaski nii eipä se nyt niin paljo et virtaaminen jäis todellakaan liian pieneks...
Vääntää sitte vaikka läppärajottajii viel vähä enemmän.

Sille kuka ihmetteli et miks noin iso kaasari nii ota huomioo että esim männän koko (55mm) on saman kokonen ku vaikka kisakotkan, tai oikeastaa jopa 0,80mm isompi nii vaatiiha se pintala aika ison kaasarin jo jos haluaa kaiken tehon irti:) muistaakseen jossain fanticin 50cc mopossa on vakiona 24 tai 26 kaasari..

Tuollane MVT:nenki läppärunko&läpät näyttäis ihan hyvältä. Aika paljon viel halvempikii ku vforcet ;)

Kuva

Mmmhhhmmmmhhm ois niin häijyä, vaikka tuo onki kuiva tsydeemi nii silti nostais tehoja 30-60% ja ois melkein puolet halvempi ku esim gearpartsis myytävänä oleva piranha kitti. Missäs tollasen pullon täyttö onnistuis suomessa? :seko:
https://www.scooter-attack.com/shop/#!/en/High-End-Racing-Parts/Nitrous-Oxide/NX60000-Nitrous-Express-Incognito-Kit.html Kuva

Re: Derbi goes 110cc Parmakit. Nitrous kit;)?

16.5.2012 7:41

Täyttö onnistuu ainakin Tampereella, yhdessä viritysliikkeessä. Kannattaa ensin tutustua siihen, miten kuiva ja märkäjärjestelmä toimivat, ennen kuin teet päätöksen laittaa sellaisen mopoon. Onnea kuivasysteemin säätämiseen..

Re: Derbi goes 110cc Parmakit. Nitrous kit;)?

16.5.2012 10:05

No äkkiähän tuollasen venttiilin virtauspinta-alan laskee. Ja ihan vinkkinä, jos pienin kohta ei ole kaasarissa, se on läppäventtiilissä ja silloin kaasarin isontamisella ei oo juuri mitään vaikutusta. Jos sulla on 6kpl 15mm leveitä reikiä, ja läpän nosto on 8mm, sulla on virtauspinta-alaa 6 * 15 * 8 = 720mm^2. Eli jotain 29-30mm kaasarin ala. En muista VL6:n mittoja, mutta tuollain se on aika helppo laskea. Ite laittaisin 34mm kaasarille venttiilin jossa on virtausalaa vähintään sen 1000 neliömilliä... :)

Nitroista... Laita se värkki ensinnä toimimaan ja rupea sitte kattomaan hupikaasuja. Belli on kirjoitellut 500-sivuisen opuksen nimeltä "Forced induction performance tuning" ja siinä on kattava paketti myös ilokaasuista. Kannattaa lueskella ennen kuin lähtee suinpäin yrittämään.
KUISKUIS kirjoitti:Sille kuka ihmetteli et miks noin iso kaasari nii ota huomioo että esim männän koko (55mm) on saman kokonen ku vaikka kisakotkan, tai oikeastaa jopa 0,80mm isompi nii vaatiiha se pintala aika ison kaasarin jo jos haluaa kaiken tehon irti:) muistaakseen jossain fanticin 50cc mopossa on vakiona 24 tai 26 kaasari..


Ei noilla mitään perustella...
Mivoo kirjoitti:Sen verran kevyt magneetto kisasähköis et se ei tarvi sitä kiilaa. Pysyy kyllä kiinni ilman kiilaaki ihan normaalisti :P


Magneettoa ei edelleenkään pidetä paikoillaan kiilan avulla...

Re: Derbi goes 110cc Parmakit. Nitrous kit;)?

16.5.2012 11:07

Betaversio kirjoitti:No äkkiähän tuollasen venttiilin virtauspinta-alan laskee. Ja ihan vinkkinä, jos pienin kohta ei ole kaasarissa, se on läppäventtiilissä ja silloin kaasarin isontamisella ei oo juuri mitään vaikutusta. Jos sulla on 6kpl 15mm leveitä reikiä, ja läpän nosto on 8mm, sulla on virtauspinta-alaa 6 * 15 * 8 = 720mm^2. Eli jotain 29-30mm kaasarin ala. En muista VL6:n mittoja, mutta tuollain se on aika helppo laskea. Ite laittaisin 34mm kaasarille venttiilin jossa on virtausalaa vähintään sen 1000 mm


Noniin, jos nyt oikein ymmärsin tuon ja laskin nii VL6 sitä löytyy 800. Nuo reiät on noin 20mm ja niitä on 4kpl ja läpät nousee 10mm. Eli 20*4*10=800.
Meniks toi nyt ihan oikein? :) Vähän vaikee tilata toista läppärunkoo netisä ku ei nuissa mitöö mittoja ikinö lue. Tosin tossa MVT:n läppäringossa tuote kuvaukses lukee että täydelliin yli 80cc..

Re: Derbi goes 110cc Parmakit. osaa tilattu, kassu:)

16.5.2012 11:18

Mivoo kirjoitti:Sen verran kevyt magneetto kisasähköis et se ei tarvi sitä kiilaa. Pysyy kyllä kiinni ilman kiilaaki ihan normaalisti :P

Vaikka ois lyijystä tehty vauhtis, niin ei se kiila siellä edelleenkään sitä paikallaan pidä. Se on se kartio joka sen paikallaan pitää, ei kiila. kiilan tehtävä on vain paikottaa vauhtis oikeaan asentoon sitä kiristäessä. anyways, nyt pitää kikkailla ja kattella jollain se vauhtis about oikeaan asentoon, mutta onneks on säätövaraa "tarpeeks" staattorissa.. :)

Re: Derbi goes 110cc Parmakit. osaa tilattu, kassu:)

16.5.2012 13:01

SellYourSoul.90 kirjoitti:
Mivoo kirjoitti:Sen verran kevyt magneetto kisasähköis et se ei tarvi sitä kiilaa. Pysyy kyllä kiinni ilman kiilaaki ihan normaalisti :P

Vaikka ois lyijystä tehty vauhtis, niin ei se kiila siellä edelleenkään sitä paikallaan pidä. Se on se kartio joka sen paikallaan pitää, ei kiila. kiilan tehtävä on vain paikottaa vauhtis oikeaan asentoon sitä kiristäessä. anyways, nyt pitää kikkailla ja kattella jollain se vauhtis about oikeaan asentoon, mutta onneks on säätövaraa "tarpeeks" staattorissa.. :)


Nyt mäntä menee kenties sen mukaan että siinä on sellain pieni punanen viiva ja staattorissa on myös sellanen viiva mut kummallakii puolella. Meniskö sitte ehkä niiden mukaa että männän ja staattorin viiva kohikkain?

Vielä uudestaan onko kellää myydä etu ja takakatteita derbiin? Päivitystä että ei väliä onko ne reiälliset vai kulmikkaat. Kuhan löytyy etu&takakatteet, mieluiten mustat.
JA ALKUPERÄISET (ei tnt, tunr jne...)

Juu siinä yhdessä ulkomaalasessa on sama "Porn" tarrasarja ja kyllä sain idean siitä mutta noi on vaa niiiin pakko saada :) http://www.acp-racing.net/shop/mecaboit ... acing.html
Kuva

Re: Derbi goes 110cc Parmakit. !OSTETAAN KATTEET!

16.5.2012 15:53

On muuten nätit tarrat, oonkin miettinyt että missä derbiin myydään tarrasarjoja... :)

Re: Derbi goes 110cc Parmakit. !OSTETAAN KATTEET!

16.5.2012 16:12

Älä nyt laita tommossii vaa tee semmone kliini kisamopo ;)

Re: Derbi goes 110cc Parmakit. !OSTETAAN KATTEET!

16.5.2012 23:02

Ka$a kirjoitti:Älä nyt laita tommossii vaa tee semmone kliini kisamopo ;)

Niinno, kävi myös mielessä et kaikki katteet valkosiks. :p mut ainaki tän hetken mielen mukaan nuo tarrat tulisi :D

Re: Derbi goes 110cc Parmakit. !OSTETAAN KATTEET!

16.5.2012 23:06

Sillä ranskalaisellahan oli noi samat tarrat omassa parmashit mopossaan...

Re: Derbi goes 110cc Parmakit. !OSTETAAN KATTEET!

16.5.2012 23:07

Kyllä noi on niin uniikit että kiinni vaan. Katseita ainakin kerää, varmasti myös poliiseilta! ;)

^^Niinhän tossa jo KUISKUIS totesikin että siitä ideoitu tmv..

Re: Derbi goes 110cc Parmakit. !OSTETAAN KATTEET!

16.5.2012 23:08

_rieska_ kirjoitti:Sillä ranskalaisellahan oli noi samat tarrat omassa parmashit mopossaan...

Se ranskan tyyppi varmaan omistaa jonku oikeuden että muut ei saa käyttää noita tarroja :D

Re: Derbi goes 110cc Parmakit. !OSTETAAN KATTEET!

16.5.2012 23:25

Gogge kirjoitti:Kyllä noi on niin uniikit että kiinni vaan. Katseita ainakin kerää, varmasti myös poliiseilta! ;)

^^Niinhän tossa jo KUISKUIS totesikin että siitä ideoitu tmv..

Näin on;-) tänään katteetki löysin ja perjantaina lähtee katteet postii.