Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.
11.4.2012 21:19
Vakiovesipumpussa tuskin riittää pumppausteho tän tasoselle pytylle.
11.4.2012 21:23
Eikös tähän aiottu hankkii sähkönen pumppu?
11.4.2012 21:32
Emmä ainakaan ois nähny sanottavan moista.
Joku tais jo tuomitakkin sähkösen pumpun "turhaksi" aikasemmilla sivuilla, jos nyt oikeen muistan? Tai sit näissä "imureissa" on vakiona tehottomampi pumppu, kun esim. Sudee ja EzPa on vaihtanu 40% nopeemman mekaanisen pumpun, vaikka heillä on "vaan" sporttivirit, täällä vaihemopopuolella kun laitetaan 80cc:tä vakiopumpun kanssa.
Jkoljo:llakin on pökötissä sähkönen pumppu, koska se taisi vähentää kuormitusta kampiakselilta -> kierrosherkkyyttä (huomattavasti) enemmän ja tehokkaampi jäähdytys.
11.4.2012 21:40
Kyllä ne on suunnitellu että hankkis sähkösen pumpun, en sitte tiedä aikooko. Ja kannattaahan se olla hiukka parempi pumppu, kun sitte liian huono.
11.4.2012 23:16
Auttaako se tehokkaampi pumppu edes mitään kun syylärin jäähdytysteho on koko ajan sama ellei vaihda isompaa/parempaa syyläriä. Skeptikko tässä taas jälleen miettii onko kukaan edes todistanut esmes suositun SSP vesipumpun hyödyllisyyttä skootterissa.
11.4.2012 23:49
Mutta tässähän oli tuplasyylärit joten en kyllä millään jaksa uskoa etteikö syyläreiden kapasiteetti riittäis.
12.4.2012 7:52
Mutta kyllähän sen vakiosyylärinki pitäs sitte jäähdyttää periaatteessa enemmän, kun ajetaan luultavammin lujempaa, kun on isommat virit, ja samalla ilmavirta kasvaa.
12.4.2012 8:34
Niin joo. siimo en väitäkkään etteikö tässä riittäisi, mietin vaan yleisesti tota että onko mitään apua vaihtaa tehokkaampaa pumppua viritettäessä jos ei vaihda syyläriä parempaan, ja tässähän on vaihdettu syyläri.
12.4.2012 8:35
juu, ite kävin tutkailemas niin havattin jotta se alavesiletkukin pitää haarauttaa
ja kyllä se ny pitäs vakiopumpukin riittää, kun kampura kiärtää sen 15 000 ja siinä vesipumpun ratas kiinni niin luulis ny jotta vetet kiärtää
12.4.2012 8:39
Nonii, en oo pitkää aika kirjottanu mitää:) Niin, tilanne on että pitää lähettä kampura ja pytty parmalle. Ja vauhtipyörä aivan helvetin tiukassa, ei lähteny irti millää. Ulosvetäjän pultit katkes ku yritettii irrottaa.. Hussen pytyn pitäs tulla ekoina päiviin ens kuuta suomee..
Vesipumpusta sen verta et kyl vakion pitäs riittää, itel ei ainekaan käyny ikinä kuumana.
Karsta, noist syyläreistä et ostin kotarin syylärit missä tuli letkut mukana. Siin keskellä letkui on just sellane haarotuspala mistä menee sit pumpulle ja kantee. Ja tietyst kumpiiki syyläreihi.
Viimeksi muokannut KUISKUIS päivämäärä 12.4.2012 8:42, muokattu yhteensä 1 kerran
12.4.2012 8:40
ja se tehokkaampi pumppu voi olla melko haitallinen koska kone käy liian kylmänä . 80 % konerikoista sattuu kylmällä koneella , kulutus kasvaa huomattavasti. eli jos ei sitä tarvitse liian korkeiden lämpöjen takia vaihtaa , en itse vaihtaisi
12.4.2012 8:47
`ssami kirjoitti:ja se tehokkaampi pumppu voi olla melko haitallinen koska kone käy liian kylmänä . 80 % konerikoista sattuu kylmällä koneella , kulutus kasvaa huomattavasti. eli jos ei sitä tarvitse liian korkeiden lämpöjen takia vaihtaa , en itse vaihtaisi
Juur tämän takia sitä termostaattia ei oo tapana jättää pois.
12.4.2012 8:48
juu, itekki aatelin jotta kuumimilla kesäkeliillä molemat syylärit "auki" eli en laita toisen eteen mitään rättiä sillon, talvella pakko peittää toinen jottei jäähtys liikaa
ja ookko KUISKUIS laittanu magneeton lukkoliimalla kiini ?
ja mihnä high-end viripytyis on termari ?
12.4.2012 9:08
Vauhtipyörä iha normaalist laitettu. Kiila kiinni ja siihe vaa vauhtipyörä paikalleen. Pitäs irti saada :/
12.4.2012 12:34
Kai oot koittanu silleen, että kunnollisella ulosvetäjällä tiukkaan, ja sitte napautat terävästi siihen keskelle. Ite ainaki sain sillee hyvin.