26.12.2013 23:48
26.12.2013 23:59
27.12.2013 0:20
Ledinauha kirjoitti:ei näytä olevan samanlaista tehokuoppaa kuin Nevssonsin Derbissä.
27.12.2013 0:41
27.12.2013 1:22
27.12.2013 11:44
27.12.2013 13:53
27.12.2013 16:08
27.12.2013 16:31
Nälkä kasvaa syödessäPalezu kirjoitti:Ainakin se 7hp on pakko saada rikki noilla kierroksilla. Ei tää tehon metsästys tosiaan helppoa oo, saa nähdä kauanko saa raapia päätä sen eteen
Blairin kaavojen mukaan diffi?Putken oon mitoittanu tekemälläni laskurilla joka perustuu mr.Overmarsin kaavaan(yllätys) ja olen lisännyt siihen itse moniosaisen diffin laskennan.
Siihen voi olla kaksi syytä. Joko peräpilli on joka kerta tolkuttomasti liian iso. Tai sitten putki/moottori ei toimi niin kuin sen kuuluisi toimia. Silloin peräpilliin pätee yleensä sääntö isompi=parempi.Oon mä noita halkaisijoita pari kertaa kokeillut erilaisia(toisella putkella) eikä vaikutusta tuntunut liiemmälti olevan mihinkään.
27.12.2013 20:23
28.12.2013 1:24
Blairin kaavojen mukaan diffi?
Nälkä kasvaa syödessä
28.12.2013 1:53
28.12.2013 2:00
28.12.2013 12:19
Tässä nyt varmaan haet sitä, että miksi se aalto tuntuu heijastuvan aina 1/3 kohdalta? Voihan se olla, että tuolla pyörteilyllä on jotain osuutta asiaan, mutta mitä käy pyörteilylle kun diffin mittoja muuttaa? Ehkä tuohon piirrokseen on vaan sattunut hämäävä vaikutelma.nevssons kirjoitti:Vähän epäilen tuon yksiosaisen diffin parempaa tehonantoa. Ensinnäkin jo siksi että niitä ei liiemmälti enää nää vaikka vähän pakoaukonsäädintä vehkeissä olisikin ja toiseksi back to basicsinä tämmöinen kuva tiittasen opuksesta:
Näkeekö muuten kukaan muu tässä kuvassa mahdollista hiljaista arvellusta syyksi yhteen yksioisaisia diffejä koskevaan ilmiöön jota kukaan ei oikeen tunnu osaavan selittää?
Ei se pyörteile kun yksosasen diffin eteen laitetaan semmonen torvimainen "sovituspala".Mutta siis tommonen pyörteily syönee turhaan pakopulssin voimaa.
E: ja sitten on sekin, että kumman saa paremmin hyötykäyttöön, yksiosaisen diffin monttumaisen paluuaalloon vai monioisaisen diffin enemmän tai vähemmän pitkän ja tasaisen imasun.
Sen sijaan ne noudattelee lähemmin tätä (Aprilian) putken muotoilua:http://www.pit-lane.biz/t117p920-gp125-all-that-you-wanted-to-know-on-aprilia-rsa-125-and-more-by-mr-jan-thiel-and-mr-frits-overmars-part-1-lockedKawasaki kx 125 Pro Circuit: 40, 41, 43, 45, 47, 50, 56, 64, 74, 86, 98, 108, 115, 114, 102, 90, 78, 56, 32, 25
KTM 250 SX FMF: 40, 40, 40, 42, 44, 46, 48, 50, 54, 59, 67, 75, 82, 89, 97, 105, 111, 112, 109, 101, 89, 77, 64, 48, 33, 25
28.12.2013 15:44
rossipoika kirjoitti:Tässä nyt varmaan haet sitä, että miksi se aalto tuntuu heijastuvan aina 1/3 kohdalta? Voihan se olla, että tuolla pyörteilyllä on jotain osuutta asiaan, mutta mitä käy pyörteilylle kun diffin mittoja muuttaa? Ehkä tuohon piirrokseen on vaan sattunut hämäävä vaikutelma.
rossipoika kirjoitti:Ei se pyörteile kun yksosasen diffin eteen laitetaan semmonen torvimainen "sovituspala".
Ledinauha kirjoitti: luin nopeasti tuon Overmarsin kirjoituksia ja jossain taisi vilahtaa että hän uskoo saavansa samat tehot yksiosaisellakin diffillä / ei olisi merkitystä virtauksiin.