Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Tunturi super sport goes cafe racer + 2. tuna ja derbi

12.2.2015 18:46

Joku 18mm tais olla. Melko sama mitä blairi ehdotti. :D

Re: Tunturi super sport goes cafe racer + 2. tuna ja derbi

13.2.2015 14:33

Aaa ei sitte mitää :D näytti vaa nii vahvalle ja itellä oli joskus liian paksua kun muutakaan ei ollu... minkänlaista tehoaluetta ei löytyny enää(sisältä yli 20mm.) mutta hyvältä näyttää 8)

Re: Tunturi supersportin kahvilakilpuri proju ja 2. tunturi

1.5.2015 17:38

Pitkän hiljaiselon jälkeen täällä taas. Itse mopolle ei ole tapahtunut oikeastaan mitään. Enimmäkseen aika on mennyt yhtä 50cc pyttyä viilatessa ja suunnitellessa. Pytyssä asteita pakoaukolla 190, imulla 190 ja huuhteluille tulossa 130. Näin aluksi nuo saa riittää. Onhan siinä viilausvaraa vielä nälkä kasvaa syödessä 8) . Huuhteluihin olen ajatellut tehdä semmosta kahvikupin korvaa tuon vakion suoran kanavan tilalle. Kanavien muotoilussa olen ajatellut käyttää kemiskiä :roll: . Laittakaas kommenttia että pysyykö se kemiski valuraudassa kiinni vai pitääkö keksia jotain muuta. Boost port on ollu kans suunnitelmissa tehdä mutta sen toteutus tapa on vielä mietinnässä.
Katteen tekoa pääsee ensiviikolla varmaan jatkamaan, kun keli lämpenee. Ulkona pakko lasikuiduttaa, kun se hartsin haju jää leijumaan pajalle pitkäks aikaa :| . Katetta pitäs vähä oikoa ja jos siitä tekis sitten negatiivimuotin vaikka kipsistä niin ei tarvis tehdä kittauksia katteeseen, kun pinta olisi aina sileä.

katteen kanssa.
Kuva

pakoaukko
Kuva

imuaukko
Kuva

huuhtelun muotoa :lol:
KuvaMeinas hermo mennä kun tuota askarteli :lol: .

Re: Tunturi supersportin kahvilakilpuri proju ja 2. tunturi

3.5.2015 13:49

Hyvännäköistä laittelua :)

Kemiskistä en tiiä, mutta bilteman epoksitäytteistä, eli semmoisista muovailuvahamaisista puikoista on hyviä kokemuksia. Saa erikseen valuraudalle, alumiinille sekä puulle ja veneilllekin omaansa.
Kestää kiinni ja muotonsakkin pitää viellä ainakin viidessä sadassa asteessa vaikka paljolti silloin pehmeneekin.

Tosta pakoaukosta voisin väittää että vois olla parempikin. Itse aukko on ihan hyvän näköinen mutta kanava sen takana näyttää supistuvan kovin jyrkästi alkuun ja siitä jatkavan tasapaksuisena. Itse nuo olen viilaillut lähtemään sivuilta ikäänkuin suoraan eteenpäin ja siitä jokseenkin tasaisesti supistumaan laipalle asti.
Tietty jos pytyssä ei tähän materiaali riitä niin tilanne on mitä on.

Noilla asteluvuilla ainakin pitäisi päästä jo pitkälle, en usko että niitä ihan heti tarvii korottelemaan lähteä. Aika-aloja laskemalla viisastuu tietty enempi.

Mulla muuten olisi takataskussa eräs pakoputki kaava jolla olen nuo omat viimeisimmät sätöstelyt mitoittanut. Vähän kiinnostaisi tietää miten toimii muissakin vehkeissä. Jos kokeilun halua löytyy niin pistä viestiä ;)

Re: Tunturi supersportin kahvilakilpuri proju ja 2. tunturi

3.5.2015 23:29

Pakoaukko on hieman kesken vielä :D . Huomenna tarttuu varmaan biltemasta mukaan semmoinen epoksipötkö ja puuilosta peltimankeli. Yksi pv:n putki tekeillä niin pääsisi kokeilemaan kartioiden tekoa mankelilla :) . Pidetään mielessä tuo sinun putkikaava 8) ja putkea ei nyt varmaan ihan heti päästä tähän tekniikkaan tekemään.

Re: Tunturi supersportin kahvilakilpuri proju ja 2. tunturi

4.5.2015 12:05

On muuten nätti Suppana!

Katteen muotin tekokin kuulostaa kerrankin järkevältä, ettei lähdetä suinpäin kuiduttelemaan positiivin päälle ja sitten kitataan kilokaupalla. Vähemmän lämmölle alttiisiin täyttöihin oon käyttänyt tätä ja sitten esim. huuhtiksien aivan yläpäähän tätä. Nuita pötkömalleja en ole kokeillut, mutta esim. tota Loctiten mallia voi lämmöllä vähän notkistaa ja "valaa" nätisti muotoon.

Toivottavasti konepuoli tulee vastamaan alusta-/katepuolta sporttisuudeltaan. ;)

Re: Tunturi supersportin kahvilakilpuri proju ja 2. tunturi

15.8.2015 9:50

Vaikuttaisi vähän liiankin radikaalilta nuo pakoaukon asteet, olet varmaankin varautunut jonkun sortin vaihdevälitystalkoisiin. Puchiin saa kyllä voimaa mutta vaihdevälitykset tekee kapean tehoalueen hyödyntämisen melko vaikeaksi. Kytkin on myös räjähtävää sorttia, oletko modifioinut sitä?

Oliko tuo jarrulevyn koko vain ulkonäkökysymys? Minulla on käytössä 325 mm levy ja se on aivan järkyttävä tangonyliheitto järjestelmä. :itku: