Eipä ole kyllä tällä rintamalla paljon tapahtunut ja hätäpäissäni kerkesinkin jo laittaa Roxin myyntiin tuollaisenaan, mutta huomasinkin että tuntui olevan haluttu tai ainakin katsottu joka antoi taas lisä motivaatiota jatkaa tuo itse loppuun!
Meinaa nimittäin tuo tekniikka muodostua melkoseksi mysteeriksi. Muutama viikonloppu meni kiroillessa ja ihmetellessä että miksei se tahdo käydä ollenkaan. Tuli huomattua että tuo Motoforcen kaasari on melkonen maanantai kappale. Kohon "tappi" jumiintuu joka aiheuttaa kaasarin tulvimisen, mitä en tietenkään huomannut kun valutti koneeseen sisälle. Vasta kun otin pakoputken irti ja sieltä valahti melkein pari desiä bensaa huomasin että jossain on vikaa ja pahasti
Sittemmin oon yrittänyt saada tota käyntiin ton toisen roxin 12mm kaasarilla, mutta heikoin tuloksin. Kone lähtee kyllä käyntiin joka polkaisulla oikein nätisti, mutta sammuu noin 2-4sekunnin jälkeen.
Alkanut epäilyttämään, että jompikumpi runkolaakereiden stefoista vuotaa ja siksi hyytyy heti käynnistyksen jälkeen.
Osaako kukaan sanoa onko tässä teoriassa mitään perää???
Kaiken oon käynyt nyt ainakin kolme kertaa läpi ja ilmavuotoja yms ei pitäisi olla ainakaan missään koneen ulkopuolella.
Seuraavaksi varmaan rakennettava joku "koeponnistuslaite". Tulpanreijästä paineilmaa sisään ja katsoo karkaako ilma mistään. Imukaula tietysti tulpattuna.
Tuli yks ilta vietettyä roxin johtojen parissa ja viimeistelin sähkösarjan, eli kytkin nappisarjan ja vedin piuhat valoille ja vilkuille yms. Btw. tuo Scooter-attackin ledivilkuille tarkoitettu halpis rele pitää aivan karseeta meteliä
Ääni on ku rekalla peruuttas, mutta eipä tällä varmaan hirveästi tule liikenteessä ajettua niin eipä tuo nyt haittaa, mutta en kyllä suosittele kenellekkään!
Etuvaloiksi pitää etsiä vielä jotain jännää, ledi spotit käyny mielessä tai sit joku "angel eyes" viritelmä jos sellasia vaan saa tehtyä noin pieniin polttimoihin.
Piaggiokin alkaa taas pitkän tauon jälkeen etenemään, kun sekin sai elintenluovuttajan. Suoraan ajosta otettu ruisku nrg, josta otetaan nyt alkuun ainakin tekniikka ja jotain muita piste osia sieltä täältä. Se jää ainakin nyt alkuun vakioksi. Ompahan sit hyllyssä odottamassa toiset lohkot johon voi sitten jonkun vähän räväkämmän tekniikan rakennella jos oikeen innostuu.
Myöskin takavanteen adapteri on nykyisin valmis ja 140nen kumi venytetty tolle 5,5tuumaselle, Vanteista piti uloin lippa sorvata pois että mahtuu pyörimään, mutta nyt on matkaa lohkoon muutama milli jotein ei tee ees tiukkaa
Loppuun vielä joku kuva tosta renkaasta:
(Sellanenkin villi idea pyörinyt mielessä, että laittas speedfightin keulan ja eteenki tollanen 5,5levee vanne... mut sitä pitää nyt vielä suunnitella että onko toteutettavissa fiksusti)
PS. Anteeksi pitkästä tekstistä