Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: -Tusku Hood Customs- varikkomopot -Aerox & NRG-

6.7.2014 19:06

Vähän turha postaus mutta menkööt:
Nyt kun maalipinta on saanut rauhassa kuivaa pari viikkoa sitä pääsin kiillottamaan. Elikkäs erittäin hienolla hiomatahnalla ja "kiilloituskoneella" katteet käyty kertaalleen läpi ja kyllähän tuo väri näyttää entistä paremmalta. Loppu kasaus vaiheessa ajattelin vielä uudestaan kiillotella mahdolliset asennus naarmut yms pikkuvirheet. Katteissahan on perjaatteessa 7 kerrosta lakkaa, (3 kerrosta candyä, 3 kerrosta helmiäistä + kirkaslakka kerros) joten ei tarvitse pelätä että hioisi lakan puhki :lol:
Kuva
Kuva
Kuva
Kännykän kamera ei vaan anna oikeen oikeutta tolle värille. Suurempi kuva.

Scooter-attack:in paketti pitäis saapua ensi viikon alussa, ja toivottavasti siinä olis tälläkertaa kaikki tarvittavat osat, että sais tekniikan kansaan ja säätöihin.

Re: -Tusku Hood Customs- varikkomopot -Aerox & NRG-

6.7.2014 21:11

Ihan hyvän näköinenhän alkaa olemaan! ;)
Omaan silmään tuo DMP alaetukate ei vain natsaa tähän mitenkään, kauhea möykky.. vakio niin paljon sirompi!

Re: -Tusku Hood Customs- varikkomopot -Aerox & NRG-

7.7.2014 7:55

Enpä ois uskonu, että jäbät alkaa vielä vääntämään skoottereita, mutta mitäs minä näänkään. Todella upeaa jälkeä taas kerran. Mukavaa vaihtelua, kun kerrankin joku tekee kunnolla eikä suihki kilikolilla tai teippaa katteitaan.

Re: -Tusku Hood Customs- varikkomopot -Aerox & NRG-

7.7.2014 11:07

Hienoa jälkeä' :nörtti:

Re: -Tusku Hood Customs- varikkomopot -Aerox & NRG-

18.7.2014 13:44

Éki kirjoitti:Ihan hyvän näköinenhän alkaa olemaan! ;)
Omaan silmään tuo DMP alaetukate ei vain natsaa tähän mitenkään

Vakio kate olis liian siro tohon. Pitää olla agressiivisiä muotoja, niin natsaa perän kanssa yhtee.

Saatiin viime viikonloppuna roxi käyntiin asti, mutta vanha ja ties miten pitkään seisonu bensa ei meinannu oikeen pelittää. Pitänee kokeilla tuoreella bensalla joku päivä. Toisaalta eipä sitä kyllä nyt tarvii paljon käytellä/säätää kun uus putki on vielä tulematta ja suunnitelmissa olis vähän muutakin tonne tekniikan puolelle 8)

Seuraavaksi Varmaan johtosarja loppuun, eli vedän johdot vilkuille ja valoille ja paketoin koko johtohelvetin jotenkin nätisti.
Sit olis vielä mietittävä stongan osien kohtalo että mitä niille tekis.
Nii ja oon alkanu miettimää et jos sittenkin maalais vanteet valkoseks?? Penkinpäällinen on valkoinen ja mahdollisesti joihinkin katteisiin tulee valoista??

Loppuun yks kuva matkan varrelta:
Kuva
Imukaula pitäs rakentaa taaksepäin ampuvaksi, tai sitten ostaa ihan kaupasta uusi saa nyt nähdä...

PS: joku heikko videon pätkä tosta väristä auringossa: LINKKI

Re: -Tusku Hood Customs- varikkomopot -Aerox & NRG-

18.7.2014 19:27

Komiaa touhua muuten mutta omaan silmään mikään kaksipyöräinen laite ei näytä erityisen hyvältä näin yksivärisenä, olkoot sitten ties mitä gold flakea taikka Mastonin 121.

Ei siinä muuta, jatkakaa.

Re: -Tusku Hood Customs- varikkomopot -Aerox & NRG-

28.1.2015 23:46

"Pikku" tauon jälkeen vois taas näitäkin vähän jatkaan eteenpäin. Elikkäs puolisen vuotta mopot on seissy koskematta, kunnes käytiin hakemassa ne vihdoin ja viimein omaan talliin. Nyt varmaan tulee jatkossa tehtyä noitä vähän aktiivisemmin :roll:

Elikkäs roxi saatiin käyntikuntoon, mutta kaikki johdot yms vedettiin vaan viimeistelemättä, joten heti ensitöikseni tein johtosarjan loppuun:
Kuva

Seuraavaks pitäskin sitten alottaa säätäminen, mutta sitä tehään jos sää sallii (ei riitä inspiraatio kovassa pakkasessa näpit jäässä näpertämiseen.)

Jonttu kävi ostamassa piaggioon "renkaat", sai varaosa roxin kaupanpäälleKuva
joten ajattelin ottaa tosta ainakin ehjän jalkatilan katteen ja joitain muuta pientä. eli joutuu sisäkatteet maalaamaan uusiks ja pitäs niille joku väri keksiä...

Loppuun vielä kuva roxista (ei puutu enää paljon :D )
Kuva

Re: -Tusku Hood Customs- varikkomopot -Aerox & NRG-

21.3.2015 1:19

Eipä ole kyllä tällä rintamalla paljon tapahtunut ja hätäpäissäni kerkesinkin jo laittaa Roxin myyntiin tuollaisenaan, mutta huomasinkin että tuntui olevan haluttu tai ainakin katsottu joka antoi taas lisä motivaatiota jatkaa tuo itse loppuun!

Meinaa nimittäin tuo tekniikka muodostua melkoseksi mysteeriksi. Muutama viikonloppu meni kiroillessa ja ihmetellessä että miksei se tahdo käydä ollenkaan. Tuli huomattua että tuo Motoforcen kaasari on melkonen maanantai kappale. Kohon "tappi" jumiintuu joka aiheuttaa kaasarin tulvimisen, mitä en tietenkään huomannut kun valutti koneeseen sisälle. Vasta kun otin pakoputken irti ja sieltä valahti melkein pari desiä bensaa huomasin että jossain on vikaa ja pahasti :x
Sittemmin oon yrittänyt saada tota käyntiin ton toisen roxin 12mm kaasarilla, mutta heikoin tuloksin. Kone lähtee kyllä käyntiin joka polkaisulla oikein nätisti, mutta sammuu noin 2-4sekunnin jälkeen.
Alkanut epäilyttämään, että jompikumpi runkolaakereiden stefoista vuotaa ja siksi hyytyy heti käynnistyksen jälkeen.
Osaako kukaan sanoa onko tässä teoriassa mitään perää???
Kaiken oon käynyt nyt ainakin kolme kertaa läpi ja ilmavuotoja yms ei pitäisi olla ainakaan missään koneen ulkopuolella.
Seuraavaksi varmaan rakennettava joku "koeponnistuslaite". Tulpanreijästä paineilmaa sisään ja katsoo karkaako ilma mistään. Imukaula tietysti tulpattuna.
Tuli yks ilta vietettyä roxin johtojen parissa ja viimeistelin sähkösarjan, eli kytkin nappisarjan ja vedin piuhat valoille ja vilkuille yms. Btw. tuo Scooter-attackin ledivilkuille tarkoitettu halpis rele pitää aivan karseeta meteliä :lol: Ääni on ku rekalla peruuttas, mutta eipä tällä varmaan hirveästi tule liikenteessä ajettua niin eipä tuo nyt haittaa, mutta en kyllä suosittele kenellekkään!
Etuvaloiksi pitää etsiä vielä jotain jännää, ledi spotit käyny mielessä tai sit joku "angel eyes" viritelmä jos sellasia vaan saa tehtyä noin pieniin polttimoihin.

Piaggiokin alkaa taas pitkän tauon jälkeen etenemään, kun sekin sai elintenluovuttajan. Suoraan ajosta otettu ruisku nrg, josta otetaan nyt alkuun ainakin tekniikka ja jotain muita piste osia sieltä täältä. Se jää ainakin nyt alkuun vakioksi. Ompahan sit hyllyssä odottamassa toiset lohkot johon voi sitten jonkun vähän räväkämmän tekniikan rakennella jos oikeen innostuu.
Myöskin takavanteen adapteri on nykyisin valmis ja 140nen kumi venytetty tolle 5,5tuumaselle, Vanteista piti uloin lippa sorvata pois että mahtuu pyörimään, mutta nyt on matkaa lohkoon muutama milli jotein ei tee ees tiukkaa :lol:

Loppuun vielä joku kuva tosta renkaasta:
Kuva
(Sellanenkin villi idea pyörinyt mielessä, että laittas speedfightin keulan ja eteenki tollanen 5,5levee vanne... mut sitä pitää nyt vielä suunnitella että onko toteutettavissa fiksusti)
PS. Anteeksi pitkästä tekstistä