Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Aprilia säxä projekti

13.3.2013 16:13

Step II mäntäsarja toimii hienosti siinä missä muutki kun teet viilalla ja hienolla paperilla männän helmoihin öljyviisteet ja muutenkin pyöristät kaikki terävät kulmat niin saa paremmin voitelua ja säädöt tietenki kuntoon. Mittasitko paljonko jäi paljevälystä kannen laskun jälkeen? Tinalangan taivutat sopivasti ja laitat tulpanreijästä sisään siten että toinen pää tökkää pytyn reunaan ja pyörität konetta muutaman kerran ja mittaat kuinka ohueksi tinan pää lytistyi, ja sais olla vähintään 0,4mm ettei ala kilkkailemaan. Noissa näyttäs olevan jo vakiona kireä kansi niin oisin ite ainakin mittaillu puristussuhteita ennen kuin rupeaisin laskemaan.

Re: Aprilia säxä projekti

13.3.2013 21:15

Kyllä, vedin yksinkertaisesti letkujen päälle punaista sähköteippiä. :D
Kiitos Palezu neuvoista, täytyypä mitata tuo heti.

Satuin tuossa alkutalvesta muuten säxään ostamaan metrakitin thrower mk1 ja laitoin sen derbin välipillillä vakioänkkään.
Kuva
Kiihtyvyyttä tuli hyvin ja koneen kun sai lämpimäksi, putki oli jopa aivan siedettävä mopon tehoputkeksi ajettavuudeltaan. Ainut miinus, että paisarin läpi tuleva ääni kuuluu omaan korvaan sen verran häirisevänä, että nyt olisi kiikarissa mk2 malli jonka pitäisi olla todella paljon hiljaisempi, kuin edeltäjänsä. Ennyt tietenkään aivan mitään vakion ääniä tavoittele, mutta se korkeampiräpätys saisi jäädä pois. Kaveriksi tuolle tavoittelen jotain tyylikästä kevytmoottoripyörän äneenvaimmenninta täytyy varmaan shorty olla että näyttää järkevältä.
Mutta jos sattuu olemaan ylimääräistä mk2 putkea tai paisaria tai tuollaista kevarin änkkää nii ota yhteyttä!!

Re: Aprilia säxä projekti

13.3.2013 23:41

Kerroppas sitten, että tuliko kannen madalluksella lisää potkua ;)

Re: Aprilia säxä projekti

14.3.2013 22:42

Se uuempi metra on kyllä aika hiljanen. Itellä oli joskus aikanaan ja uusilla villoilla piti hiljasempaa ääntä kun vakio :lol:

Re: Aprilia säxä projekti

16.3.2013 3:00

Nyt on tulossa tavaraa 190€ edestä, tuohon hintaan sisältyy mm. Thrower mk2, polisport käsisuojat, yläpään tiivistesarja, kilventeline ja punaiseksi elaksoitu 58 piikkinen takaratas ja jotain pientä vielä. Eli kiihtyvyyttä jos ei muuten tule niin välityksien avulla hieman. :D

Tänään mittasin tuon männän ja kannen välin, tulos oli 2 mm. Eli jos Palezun on uskomista niin tuota saisi vielä aika p*rkeleesti höylätä. Taidan siitä vielä hieman sipaista pois. :D

Nyt on tarvetta vielä änkälle eli jos sinulta löytyy kevytmoottori pyörän shorty joka sopisi tähän kuin nappi housuihin nii otappas yhteyttä ;)

Re: Aprilia säxä projekti

16.3.2013 19:28

Aika yllättävää että niinkin paljon kuin 2mm on squish välystä. Eikö tuon rabasan pitäs olla jonkin sortin kisakone sentään :D ? Ootko varma että se langan pää meni sinne palotilan reunaan asti? Saattaa kyllä myös olla ettei mäntä nouse ihan tiivistepinnan tasolle yläkuolokohdassa. Jos noin on niin pitäs pytyn yläpäätä sorvata matalammaksi. Jos noin ison raon yrittää kantta madaltamalla pienentää niin alkaa varmaan jo kannen jäykkyyskin kärsiä ja palotilaa saa muotoilla uusiksi.

Re: Aprilia säxä projekti

16.3.2013 23:26

Mopo ja kisakone? HAHAHAHAHAHAHAAAHAHAHAAA :lol: :lol:
Lisää vitsejä? :D

Tuollaisen tuloksen sain, mutta en lupaamaan kuitenkaan, että juuri siinä pytyn seinämässä oli sillä hetkellä kiinni. Siinä kannessa vielä on sellainen reunus siinä palotilassa, siitä vajaan puolet otin pois niin tuollainen tulos tuli ja ei ota kiinni olen melko varma siitä. :nörtti:

Re: Aprilia säxä projekti

17.3.2013 1:42

Ei se nyt tietenkään siinä mopossa mikään kisakone ole kun on kuristettu mutta ainakin siinä on 3-osainen pakoaukko vakiona ja oon lukenut jotain hämärää juttua että noita koneita olisi jossain kilpailuissa käytetty, tiedä sitten :D

Re: Aprilia säxä projekti

22.3.2013 2:21

Noniin, uhh iihana paketti saapui. :D
Kuva
Paketissa tuli kaikkea tuollaista pientä tarpeellista, putkikin on jo tulossa enää puuttuu se äänenvaimennin.

Uudet kumit täytyy ostaa ja heittää vanteille, sitten täytyy ostaa maaliruisku tai sitten paukkua vanteiden maalaukseen Ajattelin heittää uudet renkaat jo ennen maalausta vanteille, että saadaan mahollisimman vaurioitumattomana säilymään tuorepinta.
http://www.hyeenaracing.fi/product_details.php?p=1278
Nuo renkaat eivät vaikuttaneet pahalta ainakaan hintansa suhteen olisi varaa ostaa vaikka ylimääräinen takarengas ;) Eturenkaalla taisi olla hintaa 53 €.


Ostoslistaan täytyy vielä lisätä uusi takaiskari, isä työ paikalla otti jousen irti maalaamista varten niin siinä samalla huomattiin iskarin olevan aivan löysä..
Minkä pyörän takaiskari tähän kävisi? Saisi olla hieman korkeampi kuin tuo original.

Re: Aprilia säxä projekti

30.3.2013 3:37

Tässä nyt ruuvailtuani sain koneen runkoon ja kaikki muut tarvittavat hilppeet jotta saataisiin sauhuamaan.
Kuva On sitä kiva katsella kun erottuukin eikä ole kaiken paskanpeitossa jota matkanvarrelta mukaan tarttuu :D Kone nyt ei aiheuta enää enempää työtunteja näillänäkymin paitsi tietenkin kaasuttimen säätö vielä, laitoin neulansokan yhtä alemmas ja 110 pääsuuttimen, kone on vielä talvisäädöillä eli ilmaruuvi on mahdollisimman pienellä tässä tapauksessa, mutta tuon ilmaruuvin säädöllä ja tyhjäkäynnillä pitäisi kone saada normaalisti kiertämään kunhan mäntä ensin syöpyy oikeaan muotoon.

Kuva
Putki se ei vaan oikein istutuohon, välipillin ja paisarin liitoskohdasta se on niin alhaalla, että ei ketjut mahduvälistä ja muutekin tulee hieman jopa hölmön paljon ulospäin tuolta koneesta tuo paisari... Eei se mitään kerta ei valmiina käy niin laitetaan se käymään. ;)

Nyt siis kyseessä oli vain koekäynnistys että se hyrrää ja ei tarvitse rueta purkamaan imuvuotojen tai muiden vikojen vuoksi. Tässä kuitenkin kuvatodiste, että sieltä putkesta se kaksitahti savuleijuu.
Kuva
Nyt kun tekniikka pelittää voin ruveta keskittymään ulkonäköön ja hienosäätämiseen, kuten putken suunnittelu, paisari kohta ja välipilli + änkkä kuinka tulevat, vanteidenmaalaus ja tarvittaessa katteiden maalaus, samalla värityksellä kuitenkin katteiden osalta jatketaan.

NYT KUITENKIN SE ISKARI OLISI TARPEELLINEN!
Heittäkää vaikka joku nettisivu josta saisi iskarintuohon jos ei itsellä ole.

Re: Aprilia säxä projekti

30.3.2013 15:00

Eikös tässä oo sendan svingi ja runko? Osta purkuosista drd racingin alusvingi linkulla ja drd racingin iskari ;)

Re: Aprilia säxä projekti

13.4.2013 1:40

Postissa tuli sitten vähä käytetty uusi iskunvaimennin ja gianellin änkkä.
Kuva siankelli vaan taitaa olla kevytmoottoripyörämallia kun on niin pitkä joten lyhensin sitä hieman, jotta saadaan suht järkevän näköisesti se tuohon sopimaan samalla vaihdan uudet villat ja maalaan sen. Väritykseltään änkästä tulee kiiltävän musta kirkkailla metallipäillä.

Tänää tuli rakennettua apikkaa kevyet 5 h putkeen ja siinä ajassa vaihdoin takavilkut, muokkasin h4 sopimaan maskiin, pohjamaalasin takavanteen, maalasin takajousen ja pohjamaalasin änkän.
Kuva
Ulkoreuna noista vanteista on jo siis kiillotettu ja jäljestä tuli tälläistä.
Kuva Kuvassa ei näy kiilto läheskään niin hyvin kuin livenä, mutta voin vakuutella, että kyllä siitä voi itseään peilailla. :D

Re: Aprilia säxä projekti

13.4.2013 1:43

Enkä teemu kehdannut ruveta uusimaan tähän svingistä lähtien vaikka olisihan se aika hieno, mutta mennään näillä ja katsotaan mitä tulee ;)

Re: Aprilia säxä projekti

1.5.2013 1:01

Tatatatadaa
Kuva Huono kuva, mutta tuolta se tällä hetkellä näyttää. Säätöä säätöä.. nyt pitäisi säädöt olla suht kohdallaan ja pääsen hiomaan timanttia ;) Vanteet ovat siis maalattu, iskarikunnossa ja änkkäkin maalattu. Yllärinä vielä voin kertoa, että kaikki katteet lähti uuelleen maalaukseen värinä toimii metallihohto musta. Äänet ovat omasta mielestä ainakin 5/5, mutta jos saan paremmanlaatuista kameraa lainaan nii otetaan sitten sound chekkiä

Re: Aprilia säxä projekti

2.5.2013 0:05

Komea peli jo nyt! ;)