Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: ÄmBeen ikuisuusprojut: 2xJC ja PBR

30.4.2013 22:03

Toihan on omalla tavallaan ihan helvetin hieno! :D

Re: ÄmBeen ikuisuusprojut

1.4.2014 2:31

Jepjep, pelastetaan topikki vitossivulta ettei pian katoa bittiavaruuteen.

Mankit on kaikki jo hävitetty eikä uutta ole vähään aikaan tulossa (ei sais koskaan sanoa, kun ei tiedä mitä käy seuraavaksi :lol: ). Nyt autonlaittelun oheella oon tota PBR:ää alkanu viimein tekemään, ihan senkin takia että velipoika täyttää tänään viistoista ja suorittaa jo mopokorttia itelleen.

Kuva

Näin toivottomasta tilanteesta lähdettiin.

Kuva

Tältä näyttää nyt. Kuvan ottamisen jälkeen oon keulan kasannu ja heittäny kiinni uusilla laakereilla ja stefoilla sekä takaiskarin laittanu ihan aikuisten oikeasti paikoilleen (kuvasta haukansilmäiset katselijat huomaavat sen olevan irti), siihenkin tein tekohengitystä uusilla neopreenipuslilla jotka tuli OORacingilta.

Tekniikaksi tähän tulee siis se ruma sähköstartillinen orkkismosa johon laitetaan 72cc ja nykäisen tosta vaihdevikaisesta satakympistä siihen hatun päälle. Jos juniori lisää tehoa kaipaa niin madaltaa sit kantta ja ostaa isomman kaasarin, nykysuunnitelman mukaisesti rajoittavaksi tekijäksi tulee kierrosrajoitettu säädettävä CDI-sytkäboksi by OOR.

Kuva

Tuossa väriä hieman eri valossa. Vanteisiin vedettiin kanssa harmaa pulveri päälle ja vanteet kasattu uusilla pulteilla, samoin jarrulevy ja sen pultit ovat uutta, eli rengas on ainut johon ei ole millään tavalla koskettu.

Ainiin, ja sähköt pitää tehdä uusiksi koska orkkissarjassa on sekä liikaa ylimääräistä että niin huonossa hapessa että joutaa roskiin kunhan muutamat liittimet siitä ensin otan parempaan talteen.

Re: ÄmBeen ikuisuusprojut

1.4.2014 8:23

Hyvännäköstä, vähän erilaisempi väri. Mistä päin löytyi Pebarin raato? Kaverilla kun oli about tuon kuntoinen myynnissä.

Re: ÄmBeen ikuisuusprojut

1.4.2014 13:01

Tää on takapihalla maannu jo vuodesta 2011 lähtien kun tästä ajattelin mankille seuraajaa mutten koskaan tottunut ajoasentoon ja sattui vielä sopivasti räjäyttämään takakeskiön palasiksi niin jäi sitten tonne sään armoille ruostumaan. Eli tuskin on samasta pyörästä kyse :D

Värille oli veljeltä vaatimus että sininen pitää saada, itse vaadin itseltäni että väri on saatava RAL-kartasta ja tuo nykyinen 5018 tuli hetken mielijohteesta valittua aikaisemmin ajatellun 5017 tilalle, enkä kadu hetkeäkään tuota valintaa.

Re: ÄmBeen ikuisuusprojut

1.4.2014 13:44

Joo ei taida olla sama pyörä. Eikös tuo RAL 5017 ole se "perussininen"? Onhan tuo nyt paljon hienompi noin, kun on joku jännempi väri. Meinaat siis vakiokaasarilla, 72cc sylkällä ja 110 kannella antaa veljesi päristellä? Voi olla äkkiä tarvetta isommalle kaasarille ja kannen laskulle. :D

Re: ÄmBeen ikuisuusprojut

1.4.2014 18:49

Vakiokaasarilla (14mm Deni) saa heittää vesilintua sen surkean rikastinsysteemin takia, tähän tulee joku perus 16mm kiinankaasari mitä tuolta varastosta jaksan kaivella. Vastaavanlaisella setillä ajaneena uskon että riittää kyllä aluksi vallan mainiosti, saa tuollakin korttia kuivumaan jos välityksiä innostuu pidentämään.

Kannen laskukin on vähän niin ja näin, hätävarana tuli kerran itellekin iskettyä liian isolla palotilalla oleva kansi kiinni eikä sitä tehoeroa juuri persdynossa huomannut. 72cc sen takia että saa edes jotenkin inhimillistä kulkua laitteeseen joka on kaksipaikkainen, jos kaveria tarvitsee joskus kyydittää niin ei tartte ykkösvaihteella jyrätä jokaista mäkeä ylös kun jaksaa isommallakin vääntää.

Re: ÄmBeen ikuisuusprojut

1.4.2014 18:53

Mahtaa ämpäriä vituttaa kun veli hajottaa mopon. :lol: Ei siinä näppärältä näyttää, mulla nurkissa manaosaa melko reilusti ylimääräsenä jos jotain satut tarviimaan. ;) Tullaanko itse rakentajaa näkemään mopedilla liikenteessä kesän aikana?

Re: ÄmBeen ikuisuusprojut

1.4.2014 19:49

Hajottakoot, saa sit korjatakin :lol:

Muutamaa pisteosaahan tää on vailla, laita vähän infoo mitä sulta löytyy ni katellaan. Omaan käyttöön yritän nyt saada ton auton maalattua, se saa täksi kesäksi riittää vaikka kemmumanakuume on taas perkeleen kova... :seko:

Re: ÄmBeen ikuisuusprojut

25.4.2014 21:14

Kuva

Kuva

Perkule että olis härski jos laittais kuskin tapit tonne matkustajan tappien tienoille niin sais kunnon ajoasennonkin. Mittarin heitin teipillä kiinni että kokeilin mahtaako se toimia ollenkaan. Jalka-avusteisena pääsin jopa 5km/h :lol:

Keula kaipaa lisää öljyä ennenkuin pidemmälle kasaan, vitun Motorpower ei etulokaria lähettänyt vaikka tilasin ja kun asiasta kysyin niin menivät mykäksi :paha: vihainen reklamaatiopuhelu incoming.

Asiaa mietittyäni tuskin maalaan jarruosia, tulee liian dipatun näköinen koko laitteesta niin saa sitä kiinankultaa rikkomaan "harmoniaa".

Re: ÄmBeen ikuisuusprojut

18.9.2014 18:24

Jaahas, kesä oli ja meni, eikä se velipoikakaan saanu korttia ku vasta viime viikolla. Fillarihan on nyt kasattu vihdoin ja viimein, sähköt väsäsin itte, toimivan koneen kasasin Skaikkarin alakerrasta ja Jinkun yläkerrasta. Pientä laittoa on vieläkin ja lisää tulossa koska pyörä on kilvissä ja jokapäiväisessä ajossa. Noin 200km on mittariin tullu ja siinä ajassa on saatu jo ketjut katkeemaan sekä jarrupolkimet solmuun.

Kuva

Kuvassa mukana nyt sit se meikän kevarimankikin mikä piti käydä hommaamassa. Tää ei ole nyt lähdössä mihkään, turha niitä myydä ku alkaa vaan harmittamaan jälkikäteen, eikä varastossa seisottaminen mitään maksa.

Eniveis, takas PBR:ään, motin tiputus edessä koska venankorkit pyöristyneet paskaksi, eikä mahdu tuonne rungon sisään rälläkällä. Samalla vois palotilan puhdistella ja mahdollisesti jopa venat hioa sekä kanavaa kairata sopivamman kokoiseksi.

Änkän villat vaihdoin eilen, tuohan tosiaan tuli OORacingin tilauksen mukana ja hintaa oli jopa 15€, melu oli sen mukainen.

Re: ÄmBeen ikuisuusprojut

7.10.2014 6:13

Nojoo, tossa viikonloppuna tiputin Pebarista tosiaan motin irti. Imupuolen venankorkki lähti neljässä ja pakopuolen kolmessa osassa irti, hieman rälläkän suostuttelemana tietenkin. Osat maalasin ja kasasin takas uusilla tiivisteillä, ainakin vanha (valmiiksi käytetty :lol: ) kansipahvi oli alkanu valskata pikkasen jo, tai sit meil on kansi kierossa. Saipa nyt kuitenkin maalailtua ja venankorkit vaihdettua että saa säädettyäkin joskus. Parit stefat vaihtelin kans sinne tänne, tosin vetarin stefan joutuu laittamaan uudestaan ku ilmeisesti otti osumaa sitä paikalleen kangetessa ni vuotaa taas...

Kuva

Venankorkit ihan paskan peitossa ja alakertakin pitäis jynssätä kunnon pesulla läpi, liuotinpesulla suurimpia pinttymiä poistelin kun oli kone pöydällä. Muutenkin on tullu kaikkea pientä tehtyä sitten viime päivityksen, mm. uus väliputki alkukäyrän ja änkän välille ja lisävaimennusta putkeen.

Sit vähän huonompiin uutisiin; velipoika väisti tänään lukkojarrutuksen tehnyttä autoa (pyöräilijä hyppäs suojatielle eteen, vittu niidenkin töhöjen kanssa :paha: ) kaatumalla oikealle kyljelle pyörällä, seurauksena jarrukahva poikki, kaasukahvan tuppi paskaks (sattuu syrämmeen koska mulla on joku ihme fiilis siitä että noi kivikovat kiinanpaskojen vakiotupit on parhaita mitä näihin saa :( ) ynnä naarmuja sinne tänne, ainakin etuloksuun, änkkään, takaswingiin ja tankkiin. Sanoinhan että pulverimaalaus kannattaa vaikkakin lommoinen tankki :D

Mikä nyt vielä ehkä huvittavinta, koulun parkkipaikalla oli kuulemma rehtori peruuttanu pyörän kumoon ja jättäny lappua että ilmotellaan jos jotain hajos. Tosiaan tuo nykyisin paskana oleva tuppihan siinä oli kuulemma ottanu naarmua muttei juuri mitään muuta tullu, enkä tosiaan tiedä nyt sit mitkä naarmut on mistäkin tapahtumasta peräisin :lol:

Kuva

Kuva

Hyvä mahis nyt vaihtaa koko etujarrusylinteri koska meikällä on vahvat epäilykset että se falskaa jostakin. Pistetään ny kokonaiskuvaakin ku kerta semmosen nappasin:

Kuva

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Mankilla nyt takana parit öljynvaihdot ja 1300km meikän omistuksessa, vaihteisto ei ainakaan vielä osoita antautumisen merkkejä. Kaasarin säätöjä vois katella kun rupeaa kelit kylmenemään niin kylmäkäynnistys rupeaa olemaan jo välillä tuskallista. Eteen vaihdoin uuden kumin tuon orkkiksen tilalle joka siirtyi taakse, sinnekin olis nyt valmiina jo uus Duro odottamassa pääsyä. Takavaloksi vaihtunut Biltsun pieni ledilamppu, valolle ja vilkuille tein pikaisen telineen turkkipellistä ja pop-niiteistä, on kans ihan yhtä juostenkustun näköinen ku miltä kuulostaa :lol:

Kuva

Joku päivä sen vois pestäkin, olis eka kerta omistuksen aikana ku tällainenkin tapahtuis... :roll: