Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Long & (s)low NG Booster

11.3.2012 23:10

Tulee näköjään puhuttuu hiukan läpiä päähän kun kertoilen et katteista ens kerralla. :D Nojoo, kummiskin. Tällä hetkellä näyttää tältä:
Kuva

Osat vaan heitelty kiinni. Takaiskariksi löysi tiensä hiukan pidempi yksilö, laitteesta X.

Keula tippui sen +50mm:
Kuva
Pitänee vielä stefat hakea niin saa kasaan. Joustomatka jää melkeen olemattomaksi, mut sou wat. :)

Sivuprofiilia:
Kuva

Tekniikkaankin hiukan vielä päivitystä:
Kaveri haastoi pienimuotoseen skabaan, lähinnä jonkunlaista kiihdyttelyä luvassa. :) Vakiopytty saanut jo jonkinverran nähdä pörrää, ja tulee näkemään vielä lisääkin. Pako nyt 70% leveä & n. 20mm korkea. Huuhteluihin en kajoa sen enempää. Mäntää muokattu niin pitkälle kuin nähty tarpeen. Jotain pientä vielä kyllä luvassa, vaakaminarellin läppärungon meinasin istuttaa pytyn kylkeen. Kotelon tekemistä sille siis luvassa(?). Kaasarina toimii 18mm dellorto.

Kaverin skootteri painaa tosin tällähetkellä arviolta noin 40-45kg(!), ja siinä lähes sporttiluokan virit kiinni. Voi olla että jäädään jälkeen. :D Samapa tuo, sen näkee sitten.

Seuraavaks kai yritetään kaikki saada pultattua kunnolla kiinni, sillä jatketaan siis. :) Kommentointi on toki suotavaa!

Re: Long & (s)low NG Booster

11.3.2012 23:36

Noniin, päivitystä, tätä oon oottanu! :) hemmetin hyvälle näyttää ja oottelen lopputulosta :P

Re: Long & (s)low NG Booster

12.3.2012 0:25

Tässä on sitä jotakin hienoa! Harvemmin näkee booster projekteja.

Re: Long & (s)low NG Booster

12.3.2012 15:49

Meikä kyllä tyksii kybällä, hemmetin siisti! 8)

Tuutko tänne vaihtamaan tuon toisen Roksin tohon niin saan Ankan talliin? 8)

Re: Long & (s)low NG Booster

12.3.2012 17:02

Tänks! Tarkotus kyllä rakennella loppuun saakka mut sit saa tulla kyl poistamaan tän. ;) Tänään jatkuu takaiskarin muokkauksella ja ehkä jopa pienellä kiillottelulla.
Mites, vedänkö keulan kokonaan mustaks, vai kiillotanko ton suoran keskiosan, ja sit pääsyt mustiksi?

Re: Long & (s)low NG Booster

12.3.2012 17:46

Paremman näköinen omasta mielestä ku kiillotat ja maalaat nuo päädyt mustiksi.

Re: Long & (s)low NG Booster

17.3.2012 23:48

Dodiin, kone pultattu runkoon! Sattumoisin vaan 1,5cm sivussa mut korjaantuu holkittamalla. :)
Iskarin alakiinnike myös muutettu 10mm->8mm, ja samalla muokattu yläkiinnike ohkasemmaksi et saa ylipäätään kiinni. Eli se rullaa nyt:
Kuva

Kuva
Vähän kyl hävettää pistää näin paskoja kuvia tänne..

Stefat hain tossa eilen, ne menee huomenna kiinni ja samalla lykkään koko keulan kasaan. Pari katetta puuttuu kyllä edelleen... Jarrusatulalle vielä adapteri 6mm latasta ja sit alkais oleen..

En tiiä, joko alan kunnosteleen noita "ehjiä" katteita pikkuhiljaa, olis hiukan vaihtelua tohon touhuun. :D
Huomenna kaiketi lisää fotoo.

Kemmulla aloteltiin ajokausi tos paripäivää takasin, eli ny pääsee panostaan tähän. :P Kuva

Re: Long & (s)low NG Booster

18.3.2012 0:24

Jotenkin tykkään vaan ihan perkeleesti tosta boosterista! ;) ja on wr:kin komia!

Re: Long & (s)low NG Booster

18.3.2012 13:13

perhanan komia boosteri, kisasen näköne se ainaki on! ;) ei oo kyl weeraskaa valittamista :)

Re: Long & (s)low NG Booster

30.3.2012 14:21

Ja jatkuu.
Tekniikan kanssa puuhailtu, pytty valmistuu hetki hetkeltä. Imupuolella on vielä paljon parantamista ja paolle luultavasti hieman lisää korkeutta, jotta asteet saadaan kohdilleen. Raakatyöstöä kuvissa, viimeistelyt erikseen:
Kuva
Pako nyt 75% leveä. Toivon että männänrenkaat pysyy siellä missä pitääkin. Korkeutta aukolla 18mm, asteista en sano mitään vielä.

Kuva
Soppapuolelta kairattu tavaraa pois niin paljon kuin lohkot antaa myöden ilman niihin koskemista. Imukaulaksi näillä näkymillä tulee S6:sen tekele joka mahdollistaa vaakaminarellin läppärungon käytön. Tämän jatkeeksi löytyy 18mm dellorto, joka pitäisi jossain vaiheessa vaihtaa jopa isompaan(?)

Kuva
Huuhteluista lähdöt portaattomiksi ja kanavasta valuvirheitä poistettu. Itse kanavan muotoa en muuttanut.

Toivon että kyseisillä muutoksilla saadaan jotain vaikutusta kulkupuoleen, mielellään jopa positiiviseen suuntaan. :)
Pyttyä pitänee korottaa jotta huuhtelut saadaan kunnolla esiin. Mäntä peittää aukkojen reunoja noin 1-1,5mm yhdellä alatiivisteellä. Millisestä alumiinista koropalaa ja toisen tiivisteen leikkaan 0.5mm tiivistepaperista. Tämän jälkeen pytty lähtee kaverille joka nappaa sorvissa yläpäästä tavaraa pois sen verran kun tarvitsee. :)

En tiedä onko vakiopyttyyn näinkin paljon panostaminen typerää, mutta kokeilemalla se lähinnä selviää. ;)

Re: Long & (s)low NG Booster

30.3.2012 17:09

Hyvältä näyttää pytty. Pitäisi itekkin joskus tuosta toisesta pökötistä varmaan joskus hipostella tuo vakiopytty.

Re: Long & (s)low NG Booster

30.3.2012 17:23

Jees, jos ei tolla liikahda mihinkään niin siirrytään etsimään uutta yksilöä. :)

Re: Long & (s)low NG Booster

12.4.2012 17:24

Noniin, pytty käytännössä valmis! Kaveri sipasee viel 1,5mm yläpäästä veks niin saadaan huuhtelut aukeemaan kokonaan, kera kahden alatiivisteen:
Kuva
Toinen siis homemade niinkun saattaa huomata. :D

Katteita maalailtu jo jonkinverran, kuvan takakatteessa pohja/hiomamaali päällä, joka on vielä kuvassa osittain märkää. Kuivuessaan pinnasta tuli täysin tasainen ja virheetön. Penkinjatke tullaan maalaamaan "korostevärillä", sitä saa jokanen arvuutella keskenään. :P Vähän erilaista kummiskin.
Kuva

Penkin alle tulevan katteen puunasin kuntoon, samalla tuli lätkittyä tarraa kehiin. Vielä vahaus/muovikiilto niin pitäis olla kuin uusi.
Kuva

Sitten taas tekniikkapuolta! Vaihtokaupassa mulle päätyi Stage6 intake-kitti, eli kyseinen paketti mahdollistaa vaakaminarellin läppärungot. :) Vaakaminarellin vakioläppärungosta lähetään muokkaamaan sopivaa omaan käyttöön:
Kuva
Giannellinkin myin pois ja tilalle tulossa Stage6 PRO-huilu, eli käsittääkseni jopa Midraceluokkaan sopiva yksilö? Kylläkin vähän joka luokassa kehuttu putkula.

Penkin meinasin päällystää uudestaan, muuten ei ongelmia, mut ensinnäkään en omista ompelukonetta, ja toiseks en sellasta osaa käyttää. :D Täytyy kattoa sitä sitten, vanhassa päällisessä kummiskin reikiä niin tekis mieli uusia. Samalla vois siihenkin tehä jotain hiukan erilaista.

Nyt on kyllä pakko ottaa itteään niskasta kiinni ja mennä kasaamaan se keula. :D

Re: Long & (s)low NG Booster

12.4.2012 21:21

looking goog! ;) jatka samaa rataa!

Re: Long & (s)low NG Booster

13.4.2012 21:08

Yritetään, tietty aina on parantamisen varaakin. :)

Tänään jatkui maalailulla, takalipan väriä ny ensiks:

Mielipiteitä saa antaa. :) Tossa kuvassa sävy vastaa aika hyvin oikeaa.
Kuva
Mattalakka tohon päälle.

Takakatteissa mattamusta päällä, motipin tekelettä siis. Mites mahtaa olla, ostin purkillisen mastonin mattalakkaa, onko kokemuksia että keittääkö keskenään..? Täytynee jokatapaukses pikkunen testipala vetää.
Kuva

Ja sit vielä pumppuja, hammertiten kiiltävää mustaa kävin sutimassa pintaan yhen kerroksen. Ei ollu tarkotuskaan tulla heti loistavaa pintaa, tuo on lähinnä peittävä kerros, huomenna lisää. Ehkä jopa koko keula kasaan. Sit vielä adapteri jarrulevylle. ;)
Kuva

Jatkuu huomenna!