Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: **Gas Gas** Experiense Transformation

13.10.2011 20:09

gg vakio maskin näihin paras.Massa maski tulossa nyt :( mut itelleshän tätä teet.paljollako myyt gg maskia muutes?Väritystä vaikka puna/valkee?ei mikään tavan punanen vaan vaikka sellanen tummanpunainenmetallinhohto :) ?

Re: **Gas Gas** Experiense Transformation

13.10.2011 21:05

Enpä oikeen tiiä saatan kyllä sittenkin päätyä tohon vakio maskiin koska yleisön painostus on kova jos siitä ottais tarran pois ja maalais etukatteiden tulevan värin munkaan.

Ja nyt se vähän suurempi päivitys:

Eli tänää aluksi menin päivällä talliin ja funtsin hetken et mitäs sitä sitte tekis no päätin sitten ottaa katteista tarrat pois hyvin lähti kuuma ilma puhaltimella ja tarra jäämät otin pois ksyleenillä. sitte otin takalippa/ takalokarin työn alle ja leikkelin sen kahtia tulevaa kuitupemppua varten eli vedin siitä takalipan ja lokarin saumakohdasta poikki tämän tein sikisi että jos tarvii taka katteet irrottaa ni ei tarvii miljoonaa pulttii avata. Sitte hinkkasin hetken kytkin koppaa. Kaveri tuli avuksi siinä 4-5 ja sit alkoi armoton purkaminen nyt siellä tallissa on T-palat, vanteet, runko ja takahäkki ja taka swingi vailla hiekkapuhallusta ja maalia. Taka jarru on vielä kiinni rungossa ja swingissä koska oli yhden pultin kanta pyöristyny ja iskari on myös kiinni vielä. Kun kone saatiin pöydälle avattiin pytty ja katteltiin sen kunto se oli kuin uusi männässä jotain pientä lämpeemis jälkee mutta todellakin hyvin pientä mutta siltin 10 000 ajettu niin vaihdan männän. Sitten tuli huomattua että ohjaus laakerit on päi honkia niinkuin etupyöränkin laakerit.

Sitten kuvia !

http://desmond.imageshack.us/Himg3/scal ... res=medium
Ostin kaverilta SHA 15mm kaasarin 22e käyttämätön.

http://imageshack.us/photo/my-images/15/gg3012.jpg/
Killotettu käynnistyspoljin.

http://desmond.imageshack.us/Himg191/sc ... res=medium
Tähän vaiheeseen jäätiin rungon osalta.


http://desmond.imageshack.us/Himg638/sc ... res=medium
Konee jäi tämmösen näköseksi pöydälle.

Re: **Gas Gas** Experiense Transformation

13.10.2011 22:41

Pari neuvoa.

1. Sha on aivan helvetin paska kaasari, koska säätömahiksia on niin vähän. Eikös siitä puuttunut mm. neulan säätö..? No jokatapauksessa suosittelisin myymään tuon vaikka jollekkin pv-jonnelle ja hommaa phbg/phva tai joku muu kunnollinen kaasari

2. Autosol on kuraa, osta autoglymin metal polishia (http://www.polarautovaruste.com/shop/im ... 01_a36.jpg), rauman varaosahallista, iha koulun lähellä, maksaa sen 7e tuubi ja on muuten selvä ero soliin!

3. Ei muuta, eiköhän tästä ihan hyvä tuu ;)

Re: **Gas Gas** Experiense Transformation

13.10.2011 23:05

Itse en ole huomannu mitään eroa autosolin /autoglymin välillä Bilteman tahnaan en koske enää pidennetyllä tikullakaan.

Re: **Gas Gas** Experiense Transformation

14.10.2011 0:28

_mönkey_ kirjoitti:Pari neuvoa.

1. Sha on aivan helvetin paska kaasari, koska säätömahiksia on niin vähän. Eikös siitä puuttunut mm. neulan säätö..? No jokatapauksessa suosittelisin myymään tuon vaikka jollekkin pv-jonnelle ja hommaa phbg/phva tai joku muu kunnollinen kaasari

Perehtyisit, toveriseni, ensin näiden morinien koneen osien saantimahdollisuuksiin, niin älyäisit jopa että esimerkiksi isompaa imukaulaa ei saa kuin tekemällä itse, tai etsimällä helvetin pitkään. 15mm imukaula on vakiona, joten jonkun 14mm phvan ehkä saa patentoimalla kiinni.

Re: **Gas Gas** Experiense Transformation

14.10.2011 6:08

Topsa- kirjoitti:
_mönkey_ kirjoitti:Pari neuvoa.

1. Sha on aivan helvetin paska kaasari, koska säätömahiksia on niin vähän. Eikös siitä puuttunut mm. neulan säätö..? No jokatapauksessa suosittelisin myymään tuon vaikka jollekkin pv-jonnelle ja hommaa phbg/phva tai joku muu kunnollinen kaasari

Perehtyisit, toveriseni, ensin näiden morinien koneen osien saantimahdollisuuksiin, niin älyäisit jopa että esimerkiksi isompaa imukaulaa ei saa kuin tekemällä itse, tai etsimällä helvetin pitkään. 15mm imukaula on vakiona, joten jonkun 14mm phvan ehkä saa patentoimalla kiinni.


Tämämpä takia toin sha hankinkin koska ei tarvii mitää patentoida ja imukaula menee vielä sen kanssa.. Kun ei vireiksi tule kuin ehkä teinikitti niin ei se tarvii isompaa kaasaria. Ja sitte toi kiillotus tahna kysymys:
monessa topicissa olen huomannut saman ilmiön että toiset on autoglymin ja toiset autosolin kannalla, minusta se on samaa paskaa eri paketissa.
Ja muuten tuli siihen päätökseen että korjaan vakio maskin halkeeman ja maalaan sen :)
PS kiitos eilisestä purku avusta bomberojala :lle

Re: **Gas Gas** Experiense Transformation

14.10.2011 8:12

Vedä laikoilla kiilloitus ja autoglymillä rätin kanssa vikana.

Re: **Gas Gas** Experiense Transformation

14.10.2011 14:01

kiillotus tehdään laikoilla ja niihin tarkoitetuilla vahoille eikä millään loppukiillotustahnalla niikun monet tällä sanovat.Moni luulee et kiiltäväks saa laikalla ja noilla autoglymil/autosolil mut ei se niin mene.Ne on siihen loppukiillotukseen missä putsataan pinta kaikesta paskasti mitä siin on.Noille laikoille on ihan omat vahase/tahnasa joilla kiillotetaan osia.Jos asiaa niin kysy multa yv:llä niin kerron lisää :)

Re: **Gas Gas** Experiense Transformation

14.10.2011 14:47

Topsa- kirjoitti:Vedä laikoilla kiilloitus ja autoglymillä rätin kanssa vikana.


Niinhän minä olen tehnytkin.

^^pazi^^ kirjoitti:kiillotus tehdään laikoilla ja niihin tarkoitetuilla vahoille eikä millään loppukiillotustahnalla niikun monet tällä sanovat.Moni luulee et kiiltäväks saa laikalla ja noilla autoglymil/autosolil mut ei se niin mene.Ne on siihen loppukiillotukseen missä putsataan pinta kaikesta paskasti mitä siin on.Noille laikoille on ihan omat vahase/tahnasa joilla kiillotetaan osia.Jos asiaa niin kysy multa yv:llä niin kerron lisää :)



Pistin yv

Re: **Gas Gas** Experiense Transformation

14.10.2011 15:07

se on kumma ku ennen kiillotukset tehtiin ihan hiomalla huolellisesti ja loppu vedettiin tahnoilla ja lopputulos oli peiliä. nykyään peilipintaa ei muka saa muulla ku laikoilla ja muut on ihan perseestä..
arvatenki tästä tulee noin 20 sivun mittanen eipäsjoopas laikka vs hionta+tahna mutta ai dont keer, ite jatkan samaa linjaa mitä ennenki

Re: **Gas Gas** Experiense Transformation

14.10.2011 15:30

Joo jos minusta on kiinni niin ei tule. ^^pazi^^ lle pistin yksityis viestin näistä asioista. Kukin takalaa tyylillään ja niin edelleen. takaisin projektin aiheeseen. kiillottelu/ ot puhelu loppu nyt minun ja toivottavasti myös muiden puolesta.
Seuraava työn vaihe on varmaan sunnuntai päivän hommia eli sunnuntaihin siis.
Kommenttia saa laitta myös muustakin kuin tosta kiillotus hommasta.
millä muuten kone kannatais maalata. väriä saa ehdotttaa ja millä maalilla.

Re: **Gas Gas** Experiense Transformation

14.10.2011 15:47

Kääntä kirjoitti:se on kumma ku ennen kiillotukset tehtiin ihan hiomalla huolellisesti ja loppu vedettiin tahnoilla ja lopputulos oli peiliä. nykyään peilipintaa ei muka saa muulla ku laikoilla ja muut on ihan perseestä..
arvatenki tästä tulee noin 20 sivun mittanen eipäsjoopas laikka vs hionta+tahna mutta ai dont keer, ite jatkan samaa linjaa mitä ennenki

+125165065! Niin samaa mieltä :D

Re: **Gas Gas** Experiense Transformation

14.10.2011 15:55

moottoriin perusvarma musta, tummanharmaa tai hopee. mun mielestä hopee toimii kaikista parhaiten.

Re: **Gas Gas** Experiense Transformation

15.10.2011 13:18

Kääntä kirjoitti:moottoriin perusvarma musta, tummanharmaa tai hopee. mun mielestä hopee toimii kaikista parhaiten.


Niin ja sitten millä maalilla sellasta kannatas ruvet toteutaan. varmaa joku

http://www.tikkurila.fi/kotimaalarit/tu ... .363.shtml Oisko tämä hyvää tökömenttiä koneen maalaukseen ?

Re: **Gas Gas** Experiense Transformation

15.10.2011 13:57

Eiköhän tuo lienee, suosittelisin kuitenkin ihan pohjamaaliksikin jotain alumiinihappopohjamaalia, itellä laitoin sitä vanteisiin, olisi pitänyt laittaa koneeseen kanssa, nimittäin lopputulos on aikamoisen kestävä! ;)