6.6.2013 17:14
7.6.2013 1:35
7.6.2013 10:22
7.6.2013 11:32
7.6.2013 12:42
Tume34 kirjoitti:Kerrotko ensimmäisenä miksi tuo turbo on noin mahdollisimman paskasti sijoitettu?
7.6.2013 13:58
7.6.2013 14:04
7.6.2013 15:05
7.6.2013 15:27
Kassude kirjoitti:Tume34 kirjoitti:Kerrotko ensimmäisenä miksi tuo turbo on noin mahdollisimman paskasti sijoitettu?
Kerrotko sä mulle miksi lähdet moderaattorina noin mahdollisimman paskasti kritisoimaan/sanomaan mielipidettäsi? On ihan eri asia antaa rakentavaa palautetta, kritiikkiä, tai kertoa jos joku tekee jotakin väärin, kuin se että lähtee suoraan sanomaan että joku tekee paskaa työtä.
lokitekki kirjoitti:Nyt kyllä puhut paskaa jos meinaat että turbo on huonossa paikassa, ensinnäkin tuo on ainoa paikka missä kohti turbo mahtuu olemaan niin että se on rungon sisäpuolella, eli toisinsanoen isoin syy tuohon paikkaan on näkökysymys.
lokitekki kirjoitti:Toiseksi tuo paikka lyhentää ahtoputkea ja sitäkautta toimii hyvin yhteen tuon coolerin kans, mietin kyllä kaikki mahollisuudet laittaa turbo koneen etuosaan, mutta kun hukkaporttikin on niin iso, niin siitä ois tullu patentin näköinen, kun runkoputkien sisäpuolelle laitto ei ole mahollista.
lokitekki kirjoitti:Tähänki on tehty monia juttuja joihin ei löydy vastausta muutakuin ite testaamalla ja muistetaan se että tämä on vaan mopofoorumi, jossa ei kaikki ole niin vakavaa.
7.6.2013 15:59
7.6.2013 16:27
7.6.2013 18:18
Touko kirjoitti:Jos tume ei projektia kritisoinut/esittänyt mielipidettään, niin nään kyllä näkyjä.
Kaks kertaa sain hierasta silmiä, kun näin minkälaista tekstiä tulee moderaattorin käyttäjältä...
7.6.2013 18:21
7.6.2013 18:44
7.6.2013 19:38
lokitekki kirjoitti:Tumelle:
Voi siinä olla joku 500-1000kierrosta eroa mahollisimman lyhyeen putkeen, mutta tuo asennus helpotti turbosta lähtevän putkenkin tekoa ja näköä niin palio että se kannatti. Lukase topikki läpi ja kato kuvia tuosta setistä, niin ehkä se tekee enempi järkeä. Katos 23 sivu niin on kuvaa koneesta. Cooleri onkin jää jäähytetty, niin se antaa tehoa vaikka mopo ei olekkaan liikkeessä.
lokitekki kirjoitti:Mua ei haittaa tuo pakokaasujen kylmeneminen yhtään, turbo vaan käy vähä kylmempänä ja ei varmaan edes ahista ihan yhtä paljon kuin aivan lyhyellä putkella.
lokitekki kirjoitti:Se on aivan sama lähteekö tuo turbo tekemään tehoa 4000 vai 5000 kierroksilla, kun se tulee vaan kiihytykseen eikä rata-ajoon.
lokitekki kirjoitti:Luulen että tuo putkisto on virtaavampi mitä sellanen jos sen ois lyhyeksi tehny ja joutunu vetämään pakoputken vielä koneen alta samanlailla,
lokitekki kirjoitti:varsinki tuo haarotus tuossa koneen takana joka haarottaa just saman virtauksen turbolle ja hukkaportille, eli kunhan hukkis aukeaa niin tehoa pitäis tulla. Kokoa sillä on 34mm, kun pienempää ei oikein löytyny. Turbo on 22 ja 25mm siivillä ja todistetusti toimii palio laiskemmallakin koneella.
lokitekki kirjoitti:Ei se minusta väärin ole laittaa turboa kauemmas koneesta, jos se ahtaa riittävän hyvin niinkin ja jos vielä saa loivemmilla mutkilla tehtyä pakoputket ja ahtoputken.
lokitekki kirjoitti:Aika kauan oli idea laittaa turbo suoraan kiinni kanteen, mutta maavara on siihen liika pieni, eikä ole tarvetta laittaa niin lähelle sitä. Turboa on hitsattu aika rajusti, niin en halua että se hehkuis kokoajan punasena.