17.9.2013 8:26
25.9.2013 16:32
25.9.2013 20:20
26.9.2013 0:07
26.9.2013 7:28
26.9.2013 13:51
26.9.2013 14:21
26.9.2013 18:45
Tume kirjoitti:10bar painetta on jo hyvin tyly lukema. Ei tule onnistumaan paitsi korkeintaan uskomattomalla tuurilla tai bolt-on palikoilla jotka on suunniteltu ihan oikeiden välineiden kanssa.
Kopionti on ihan fiksu ja toimiva tapa. Mä ohitin sen kopionti vaiheen, ostin suoraan valmiin aihion ja tein siitä vielä paremman. 250EXC:ssä nous tehot ja bmeppi läpi alueen. Noi kurapyörät on kuitenki vaan sarjatuotantokamaa täynnä kompromisseja. Rahhaa niillä tehää.Kuinka moni vakavissaan kuvittelee pystyvänsä rakentamaan sellaisen moottorin autotallissaan ilman huolellista suunnittelua ja ilman kymmeniä-satoja virtauspenkin äärellä vietettyjä tunteja?
Unohdetaan hetkeksi mekaaninen kestävyys ja oletetaan moottoreiden kiertävän saman verran. Suuremmassa moottorissa kaasujen täytyy kulkea kovempaa, koska välimatkat ovat pidemmät. Ja mitä kovempaa mennään sitä suuremmat ovat häviöt. Voidaankin ajatella moottorin "ihanteellisen" huipputehon kierrosluvun olevan kääntäen verrannollinen iskutilavuuden kuutiojuureen.Palezu kirjoitti:Tuo ei ole mullekkaan oikein selvää miksi pienemmästä koneesta saa rutistettua suhteessa isommat tehot. Kuulemma jos 50cc kone tehtäisiin yhtä kireäksi(sama bmep ja männännopeus) mitä 440 hp/l tehoinen Aprilia RSA 125, viiskympin litratehot olisi jo 580hp/l.
Joo mut eikait se aalto mihkään tyssää. Voidaan ajatella, että reikälevyn etupinta lähettää tiivistysaallon ja siinä oleva reikä/reijät (tai siis se kun pinta-ala taas kasvaa heti reijän jälkeen) lähettää harvennusaallon. Summa aalto on nolla, kun pinta alojen suhde on 50/50. Toiminnan varmistaakseen kannattaa laittaa useempi semmonen levy sinne. Äänenvaimentimenahan ne toimii erinomasesti.tse epäilen että tuommosen "puoliaaltoputken" toiminta perustuu siihen että se tekee imuvaikutuksen eli tyhjentää pytyn hyvin, mutta vastapaineaaltoa ei muodostu koska iskuaalto "tyssää" tuohon yhtäkkiseen levyyn ja aallon energia hajoaa ympäriinsä eikä lähetä pyttyyn enää takaisin mitään jolloin alavääntö ei kärsi kun putki ei tunge alakierroksilla pakokaasuja pyttyyn takaisin.
Nii liekö siks skobissakin on vastakartio eikä vastalevy... Ja tästähän päästään siihen miks kuperasta vastakartiosta on tullu muoti-ilmiö. Siihen ehkä palataan. Mutta joo yli 30 asteen (kokonaiskulma) vastasella teho voi alkaa jo tippumaan.Luulisi kyllä että tuommonen levy se vasta voimakkaan vastapaineaallon lähettäisikin takaisin, mutta hiljattain törmäsin isojen poikien keskusteluun netissä ja siellä ilmeni että kun vastakartio alkaa olla liian jyrkkä niin se muodostaa shokkiaallon mikä ei kuulemma tunge pyttyyn tehokkaasti takaisin oikein mitään, joten voi tuossa teoriassa olla jotain perääkin.
Otit varmaan useemman vedon ja vetäsit niistä keskiarvokäyrän? GSF:ssä on semmonenki työkalu. Mä otin pulssia valopuolalta.Vaihteleeko se koneen vääntökäyrä oikeasti noin paljon
26.9.2013 22:14
27.9.2013 0:03
Joo mut eikait se aalto mihkään tyssää. Voidaan ajatella, että reikälevyn etupinta lähettää tiivistysaallon ja siinä oleva reikä/reijät (tai siis se kun pinta-ala taas kasvaa heti reijän jälkeen) lähettää harvennusaallon. Summa aalto on nolla, kun pinta alojen suhde on 50/50. Toiminnan varmistaakseen kannattaa laittaa useempi semmonen levy sinne. Äänenvaimentimenahan ne toimii erinomasesti.
Otit varmaan useemman vedon ja vetäsit niistä keskiarvokäyrän? GSF:ssä on semmonenki työkalu. Mä otin pulssia valopuolalta.
27.9.2013 8:45
Joo niin on. Mietin tota reikälevy hommaa pikkasen vielä eteenpäin eikä se nyt ihan niin yksinkertasta ollu mitä aikasemmin annoin ymmärtää.Palezu kirjoitti:On tää putken toiminta tosissaan melkosta magiaa..
28.9.2013 19:08
9.11.2013 23:42
10.11.2013 0:57
10.11.2013 1:28