Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

17.5.2013 17:08

Pientä testausta taas.
Kuva
Kuva
Löytyy kaks tappokytkintä ja nuo 2 letkua on johdoille.
Pitää tankoa jatkaa joku 3-4cm per puoli että nuo kaikki mahtuu.
Kuva
Kuva
Kuva
Vielä uupuu monta letkua.
Kuva

Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

17.5.2013 17:39

Kyllä tää on mahtava proju :) Taitaa jäädä jimin jenkki viritys ohjelmatkin kakkoseks kun sun laitteluas katsoo :D

Mahtavalta näyttää ;)

Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

17.5.2013 18:50

Nättiä nättiä! 8)
Kivasti vedit nuo piuhat tosta stongan yli noista letkuista.

Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

17.5.2013 19:35

Saakelin hieno tuo ohjaamo! 8)

Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

18.5.2013 0:36

On kyllä mahtavan näköstä jälkee!

Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

19.5.2013 22:36

Tulee hyvä mieli, ku kattoo tätä projektia :)

Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

23.5.2013 20:36

Kampuraa tuosa yritin väsätä.
Pari harjotusta ennen tositoimia, eka versio vasemmalla, vetäs pari hunttia kieroon kun noin hitsas, tuo toinen toimi paremmin. ekasa esilämmitetty eikä haljennu, tuossa toisessa pientä halkeaman alkua hitsien reunoissa kun kylmiltään hitsasin.
Kuva
Kuva
Sen verran netistä etin tietoa että tuo pitää hitsata rosteri lisäaineella, pelkkä sulatus ei toimi, vaan se pettää viimmestään sitten kun sitä tarvis.
Siksi tuo on hitsattu aika paljon lisäainetta käyttäen niin näyttää niinku ei ois sulanu kunnolla, vältty siltä että reunoista halkeais. 100amp virralla, eka testikampura oli 80amp.

Tasapainotus oliki toinen homma, mittasin eka kangen pään ja männän painon, siitä 57% joka oli 130grammaa ja rupesin kattoon miten on painossa. Ei ollu yhtään niin ei muutako mahoton teippaus kampuralle ja rälläkkä laulaan. Yllätys oli se että otin aika summassa nuo määrät, eli tuolta puolelta jossa on jo valmis kevennys, niin otin siitä 2mm lisää ja toiselle puolelle sitte kokonaan uusi kevennys. Rupesin sitten kokeileen onko painossa, niin se perhana oli justiin oikein :D

Rälläköity 0.8mm laikalla, hiottu 40 lamellilla ja viimmestelty kuluneella 120sellä.
Siitä sitten syntyi High end welded and balanced maston 121 edition race crankshaft :D
Heittoa on mangeeton puolelta melko kaukaa mitattuna satku.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Tasapainotus patentti jolla näki oikean painotuksen.
Kuva
Ja ei ota hitsit lohkoihin.
Kuva
Muuta hikistä viriä.
Kuva
Kuva
Kuva
Täysin tasalakiseksi koneistettu mäntä, piti joku 0.8 ottaa tavaraa pois.
On tuossa jokanen terävä kohta pyöristetty ja sivu reikiin pienet viisteet dremelöity.
Kuva
Tosi sileäksi koneistettu kansi ja käytetty raahen moottorikoneistamolla seetien uusiksi ajossa.
Päätin vetästä viimmeksi kiillotetut pinnat 240sellä, että tulis pieni karsta kerros väliin ja ei kansi lämpiäis niin palio.
Kuva

Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

23.5.2013 22:50

Mahtavalta näyttää, kuten aina 8) Mattamusta väriteema jatkuu näköjään myös koneen sisällä :D

Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

24.5.2013 23:08

Perfect fit.
Kuva
Mäntä näkee tuollasta.
Kuva
Kannen kanaviston kävin läpi sormin ja 80-120 paperin kans, sai muutaman tunnin hinkata että pienet montut tasottu. Pakokanava tosin on hiottu 240 ja tuon tein varmaan kk sitte. Paperina toimii hyvin mirkan autonet kun ne taipuu muotoihin.
Kuva
Kuva

Käynnistyspolkimen rattaan vaihdon syy.
Kuva
Holkit mitä tartti koneeseen.
Nuo on jotaki jytympää tavaraa eikä normi messinkiä.
Kuva

Nyt näyttäis hyvin pahasti siltä että kone on kasassa huomena.
Kansi jo redi. Venanvälykset on kympin.
Kuva
Imun tasopinnan hioin 400 paperilla tasasella pinnalla.
Kuva
Vielä pitää esim pyttyä hoonata ja lohkoja viilata sen takia että käynnistyspolkimen ratas on isompi.
Ahtoja ei pääse ottaan, mutta ehkä ottaan savut ja kuunteleen turbon suhinaa kun se ei vielä koneeseen asti pääse :D Viimmestään sunnuntaina, kun on tuossa aika monenlaista pikku hommaa kun rupiaa aatteleen.

Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

25.5.2013 10:47

Asiaa. Video on pakko nähdä :D oletko tietonen mitä puristuspaineiden pitäisi olla vai mittaatko kun kone kasassa?

Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

25.5.2013 14:51

Ne on alle 8.5:1, eipä sillä tarkalla arvolla hirveästi ole väliä, vois sen mitata paikallaan jossaki välissä.

Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

28.5.2013 22:00

Äänet vähä yllätti että on isot ja varsinki videolla melko 2-t.
Varmaan melko laihalla säädöt taikka vieläkin kantaa pakovenan puolipuristimen säädöt kun ei ota kierroksia.
http://www.youtube.com/watch?v=rBWFcOW9 ... e=youtu.be

Pientä ongelmaa tuli :roll:
Kuva

Meinasin luovuttaa mutta hitsasinhan minä kampuraaki.. :D on varmaan max 1.2mm kiero että jousi palautus ei jaksa aivan palauttaa alhaalta asti mutta muuten toimii ja sai kyllä 10min kenkää eikä vielä katkennu. Tig ja rosteri lisäaine.
Kuva
Tuo oli liika pitkä.
Kuva
Kuva

Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

28.5.2013 23:17

Olipas naurettavan pieni :D
*sammutus, pikkunen nojaus sivulle ja pystyssä pysyy* :D
Mutta äänistä pitää kyllä saada muhkean matalat :D

Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

29.5.2013 0:01

Niin koska se nojaa rungosta tuohon ramppiin :D Kallistuu se melkein niin palio että kaatuu.
Mopon pitää olla pieni :D

Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

29.5.2013 0:02

Ai se oli nuin mini :D Jännää nähä ajoviteo laitteesta!