Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

5.5.2013 17:43

Silmä lepää ku joku rakentaa tietotaidolla ;)

Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

5.5.2013 20:33

Jokakerta oppii uutta..

SellYourSoul.90 kirjoitti:Tässä taitaa olla oma järjestys missä pitää ottaa mikäkin pois että pääsee johonkin käsiksi? Sen verta kompaktia ja tiivistä pakettia näyttää olevan. :P

No esim koneen irrotukseen ensin tankki ja penkki irti, sitten imupuoli kokonaisena pakettina irti, sitten ketjut ja takahaarukka, sitten koneen alta pultit irti jolla lähtee jalkatapit ja putkisto kokonaisena, sitten kytkin koppa, eturengas ja koneen pultit + pikku hilppeet ja letkut :D


Tuommonen tuli nyt ainaki testi tankin paineistuksesta, vähä on pientä putkea ja mutkat menee liika korkealle, kestäis ainaki sentin lyhentää tai sitten teen soikean putken tuohon. Joka tapauksesa pitää olla niin korkealla että saa klemmarin kiristettyä tankin päältä.
Kuva
Tuossa korkissa lähinnä täyttöhitsattu muotoa. Tankin läpivienti putkessa on iso välys että tankin saa pukattua paikalle.
Kuva

Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

7.5.2013 16:13

Tuli keksittyä varmaan aika hyvin toimiva patentti öljypumpulle.
Nuita romuja lohkoja kun on nurkissa, niin otin yhestä tuon sihtin pitimen.
Ihan samaan kohtaan ei vaan saanu, kun jo tuossa kohtaa pitää vinguttaa kytkinkopasta iso kasa alumiinia.
Tuosa on myös mahoton kolo hitsaukseen, mutta se hoituu metallikitillä.
Kuva

Katoin sopivaan aikaan myyntipalstoja, niin tuli ostettua taas vähä hitekki osaa, katotaan loppuviikosta että mitä sieltä oikein tulee :D
Ainaki kytkin jolla kestää ottaa lähtöä.. ehkä vaihteistokin.

Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

10.5.2013 22:06

Sovittelin lohkoihin daytona t-rex vaihteistoa, eroa on ykkösvaihteen osalta mukavasti ja varsinki vetoakselin paksuus yllätti.
Ratasta on levennetty tuonne laakerin suuntaan, lohkoissaki on kolo sille että ei ota kiinni.
Kuva
Kuva
Laakereiden kans tuliki päänvaivaa.
Onneksi vetoakselin laakeri sopi suoraan, mutta toiselle puolelle vaatii 12-15mm holkin, kun ei taida löytyä laakeria joka ois 10x12x34.
Kuva
Sitten trex kytkin vs jialing.
Booria vähän enemmän, tosin tuon takia kytkin levyt tulee ulommas lohkoista :roll:
Muutenki on paksuutta enemmän, että kestää tehoa enempi.
Ja vaatii kyllä nuo kytkimen alupinnat hiomista, kun on ihan kiiltävät, niin kytkin luistaa helpommin?
Kuva
Kuva
trexiä on kevennetty. :D
Kuva
Tuossa vakio jouset jotka pitäs kestää 18hp, niin nuo tulevat jouset on pirusti jäykemmät, vakiot menee melkeen sormin painamalla kasaan.
Kuva
Normi kytkin vs billetti kestävillä kumeilla.
Kuva
Kuva
Billetillä on ajettu kisaa, eikä ole kulunu yhtään.
Kuva
Jousipainetta voi arvuutella tuosta. Kattelin jo kyllä crf450 race kytkinjousia, jos noilla luistaa tuntuvasti. Ei kyllä teoriassa pitäis pitää yli 30heppaa, tai edes sitä.
Kuva

Trex kampura on iha mielenkiintonen, kun siinä on mangeeton puoli samanlainen kuin vakio mankisa, eli samanlainen osa tuossa kuin takegawa koneissa.
Kuva
Tuo lukema tarkottaa 58.7mm iskua.
Netistä löytyy kuvaa katkenneesta kangesta, että tuo ei ole kovinkaan kestävä, on vaan daytona nimi laitettu kylkeen. Testasin huvikseen, niin tuo ei ole ainakaan männän painolle tasapainotettu, vois vähä tarkemmin mittailla mille prosentille se on laitettu ja mahollisesti käyttää samaa itelle.
Kuva
Tuosta löyty myös iso reikä männäntapin alta, tuskin kovin tarpeellinen, kun on vaan vinosti porattu..
Tuo kampura ei tule tähän koneeseen, mutta jos tuon holkittais yx lohkoille, niin sais 210cc koneen.
Kuva

Seuraava ongelma onkin että miten vaihtaa käynnistysakselin ratas isommaksi, kun tuota ei saa purettua, mutta tuon voi tehä joko rälläkällä ja heppaamalla rikan tuohon taka, tai sorvilla.
Kuva

Iha mukava myös omistaa nikasil pytty ja daytona mäntä, tai on kyllä myös koko alakerta koppineen, mutta pinnapultin kierteet haljennu. Siksi tuleeki kaikki mahollinen sisusosa daytonaa, niin jos ois vähä varmempi toiminen. Eli vaihtaja, vaihetanko sun muut. Öljypumppu tuosa on vähä tehottomampi malli kuin yx:ssä.
Kuva
Siis 5 mäntää ja kaksi pyttyä, toinen pytty aika loppuun ajettu.

Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

10.5.2013 23:36

No jopa oli kuvapläjäys :D Liekö tyhmä kysymys mutta mitkä osat tuossa on mankista?

Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

10.5.2013 23:57

Olis yks kysymys jota mun kiinnostaa tietää vastauksen: onko tää manki kilvellä vai kilvetön? Tarkoitus rakentaa näyttelyyn, rata-ajoon vai ihan käyttömopoks? :nolo: mutta hienolta näyttää ja äijä tekee kyl asiallista touhua !

Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

11.5.2013 0:13

Mitäs luulet kilvistä jos runkokin on itsetehty?

Ja muistaakseni Lokitekki monkifoorumin puolella puheli että tällä ei tulla ajamaan kuin lyhyitä vetoja.. :P Kiihdytyskäyttöön ja omaan hupiin?

Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

11.5.2013 0:34

Minä oon vaan yhtä mopoa laittanu, niin on siinä vielä jotaki jäljellä siitä vakiostakin, eikä sitä nimeä voi muuttaa kun on niin palio mankiin tarkotettua osaa kiinni :D

Niin siinähän se tuli, että lähinnä vaan mopon virityksen rajoja haetaan.
Muut jutut sitten riippuu siitä että miten tuo onnistuu, kyllä tuolla koitetaan jonkulainen 0-100km/h aika saada mikä ei joka mopolla onnistu :D

Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

12.5.2013 21:03

Ehkä vähä turhaa rakentelua, mutta tuleepahan järeämpi ja härskimpi, jotaki hyötyjäkin voi olla.
Plasman jäljiltä, rälläkän kans en ois ryhtyny tuommoseen.
Nuo ei riittäny, tuosa ehkä 75% palikoista. 3mm tavaraa.
Kuva
Lamellilla vedetty.
Kuva
Minkäänlaista viimmestelyä ei vielä ole tehty.
Kuva
Kuva
Vaijerin läpivienti on aika yksinkertanen, ei varmaan ole ihan 100% tiivis, mutta ei tarvikkaan olla.
Kuva
Rikka sulateltu väliin.
Kuva

Tuli formuloita kattoessa mieleen että vois olla aika show vehe kun vetäis tuohon mopoon lotuksen värit, eli tuohon kullan ja mustan lisäksi vielä oranssi punaset lokarit ja tankki? :D

Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

12.5.2013 21:32

Elä elä mee sotkee enää muita värejä tähä just hyvä näin ku nyt on :D

Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

13.5.2013 1:06

Hyvältä idealta kuulostaa! Mä ainakin luotan suhun et osaat tehdä hienon väriteeman. 8)

Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

13.5.2013 10:00

Mahollisimman tummaks vaan, eli aikalailla tuolleen niin kuin se nyt on. ;) Vähän niin kuin mahvian mustat mersut. 8)

Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

13.5.2013 14:35

Joo ehottomasti Lotuksen värimaailma ja sitte teetät Lotuksen tarrat ja vuokraat räikköselle varikkomopoks ;)

Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

13.5.2013 15:56

+1 Ylemmälle ehdotukselle :lol:

Sanottu moneen kertaan, mutta tästä tulee jotain niin härskiä. Tuon lokitekin aikaisemmankin projektin olen lukenut ja ihan tosissaan harmitti, kun homma sitten kosahti aivan loppumetreillä.

Oletkos laskenut paljonko voisi tulla jotakuinkin moottorin litratehoksi? Tai paljonko tehoa vaikka se onkin vaikea nyt sanoa voisi mahdollisesti olla, jos kaikki natsaa?

Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

13.5.2013 16:38

Kokeilin photosopata tuota, niin tajusin että ei toimi, vaan näyttäis liika värikkäältä.
Tosin pelkkä tankki vois toimia, mutta sitä kerkiää kokeilla joskus.

Litrateho ois 50hepalla samaa luokkaa kuin koenigsegg hyperautossa, sinänsä helposti saa, mutta kampura ja kytkin saattaa olla isokin ongelma jos ne tiehen haluaa.

Sama projekti tämä vielä on :D