Sitä mietin, mutta ne ohjauslaakerin kiristysmutterin kierteet ei välttämättä jatku tarpeeksi pitkälle alas että sen saisi vielä sitten kiristettyä. Ja saankohan minä sitä ees hitsattua oikeaan kohtaan siten että se tanko vielä kääntyy eikä laakeri rupea kanittamaan. No mutta, pitää tutkia tuota että saisko sitä lyhennettyä.
Saattaa kyllä olla että en vielä rupea tekemään ajoasennon muuttamista, pitää ensin kokeilla että miten kulkee noilla neste kamoilla kun sain näin nopeasti osat haalittua.
murmeli speed kirjoitti:Olikos se nyt jossain nettikaupassa vai itse motoforcen kuvastossa missä luki että mid racen 70cc skootteri mikä oli puhallin jäähdytteinen niin tuo puhallin tuoo 1kw lisää verrattuna vakiopuhaltimeen. (dyno mitattu)
Aika maaginen propelli tuo motoforcen sitten on jos se siirtää jäähdytysilmaa vähintään saman verran kuin vakio mutta siltikin omaa noin paljon pienemmän ilmanvastuksen jos jopa kilowatin saa lisää. Mahtaakohan olla ihan tosi..
Muistaakseni pedpartsissa luki jossain artikkelissa tuo että puhallinskopoa dynottaessa kun ottaa propellin pois niin tulee heti 1-2 heppaa lisää huipputehoa. Ei tuo toisaalta ole mikään ihmekkään kun ilmanvastushan lisääntyy nopeuden toisessa potenssissa. Jos puhallin söisi 1000rpm kierroksilla vaikka niinkin vähän kuin 5 wattia tehoa, 10 000 kierroksissa ilmanvastus on 100 kertainen jolloin puhallin söisi jo 500 wattia. Saa korjata jos on päin mäntyjä laskettu
Sen sijaan normaali mekaaninen vesipumppu kuluttaa tiittasen mukaan vain 30-60w tehoa joten onhan se jonkun moinen ero..
Tältä kantilta ajateltuna tuo puhallinjäähy on kyllä hyötysuhteeltaan äärimmäisen huono ja siltikään se ei tahdo jäähdyttää tarpeeksi tehokkaasti ainakaan kunnon viripeleissä.
Tuleepa taas höpinää joten laitetaan jotain kuvatuksiakin:
syyläri in place
Rälläköin myös mopon takaa muutaman turhan kiinnikkeen irti, niitä olisi kyllä vielä muutamia jäljellä. Nyt takana on hyvä KeKerauta jossa voi hyvin pitää jalkaa, jos tällä innostuisi temppuilemaan
Samuraikin on päk in pisnes. Tuli vaihdettua nyt nuo kuuluisat delvac MX oilit ja hyvin tuntuu pelaavan. Edellisetkin öljyt oli kyllä delvacit mutta ne oli 10w-30 ja nuo on 15w-40. Eikä ollut syönyt edellisiä öljyjä juuri yhtään n. 4kk aikana, mahtaa olla samuraille jonkinlainen ennätys.
Huomasin muuten että tuo pösön syyläri vuotaa sittenkin hieman.. siinä on aivan pieni halkeama yhdessä kohdassa. Yritin paikata sitä kolvaamalla ja tapahtui mielenkiintoinen ilmiö, tina ei tarttunut kun alumiini johtaa näköjään lämmön liian nopeasti pois ja kolvi on liian tehoton, mutta siltikin vuoto paikkaantui ??
Keksin kylläkin ehkä selityksen, juotostinan seosaineena oleva juoksuteaine paikkasi vuodon. Pitää laittaa vielä toimivaksi todettua paklan supermuovikittiä päälle ja toivoa että pitää. Oon paikannu sillä muovikitillä ruohonleikkurin lohkon ja samurain puhki jyrsityn imukaulan ja hyvin on pysyny