Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.
25.3.2012 22:51
Ite lähtisin pienempää tk suutinta testaamaan. Se on ainoa suutin joka oikeastaan vaikuttaa koko kierros alueella.. bensaa siitä tulee koko ajan. Ei kannata tehdä kun 1 juttu kerrallaan, ja ajamaan ja sitten päätelmät miten kävi, ja miten edetään. Toisaalta voi olla että neulan takia rötää niin paljon ettei kerää kiekkoja kunnolla. Laske neulaa jos varaa vielä nostaa sokkaa. Jos ei niin sitten testaa sitä husq vakio neulaa. Ei kannata kuitenkaan ajaa jos huomaat että käy laihalla röpöttäminen pienempi paha. Jos ei neula auta niin sitten ostamaan sitä pienempää tk suutinta.
EDIT: Jos bensapinnan lasku auttoi jo aiemmin niin mikset ole laskenut lisää
26.3.2012 0:05
Betaversio kirjoitti:Mikä tuluppa sulla on kii tuossa vermeessä? Jos tulppa on liian kylmä se saattaa aiheuttaa rötäämistä. Se itteasiassa selittäis myös tuon että mopo rötää pikkuvaihteilla mutta isommilla rupeaa toimimaan paremmin (pikkuvaihteilla tulppa on kylmä, mutta kun tulppa lämpeää sopivasti se rupeaa toimimaan isommillakin kiekoilla). Eihän tollasessa satakympissä litratehot oo ihan hirmu isot vaikka koneelta poweria lähtisikin mopomittakaavassa melkoisesti...
Jos kassu on nyt 28mm niin se on ihan riittävän iso. 28 millisellä otetaan kuitenkin helposti 30hp tehoja ulos 125cc koneista, joten kait se tähänkin riittää.
Oon samaa mieltä kans et 28 on riittävä, tottakai niil paril lisämillil saa viimesetkii ulos mut..
Tulppana BR9EIX eli BR9ES:ää vastaava paitsi että se on iridium. Pitäskö koittaa toista tulppaa, mitä lämpöarvoa?
Ja Gogge tajusin vasta äskön sun vastauksen jälkee että se bensanpinnan laskuhan autto
Sillo vaa päämääränä oli aluks tulvimisen lopetus.
26.3.2012 0:19
Ei kannata bensanpinnan kans leikkiä liikaa. Jos kaasari ei tulvi eikä bensanpinta ole liian matala, se on varmaankin sopiva. Liian matala bensanpinta aiheuttaa mm. huonoa käynnistyvyyttä ja booausta alakiekoilta kiihdytykseen lähtiessä vaikka yläkiekoilla seos olisikin kohdillaan. Eri suuttimia kehiin vain, ja paljon.
Kasin tulppaa voi koettaa, mutta sen kans kannattaa aluksi olla tarkkana ettei se ole liian kuuma. Ysin pitäisi olla ihan jees, sehän on kevareiden vakiotulppakin, mutta jos kasia ei ole kokeiltu niin kannattaa testata että lähtisikö rötääminen pois niinkin yksinkertaisesti.
26.3.2012 0:46
No joo mutta aina kannattaa testata jos apua olisi, ainahan sen saa takaisin samaan tasoon. Ja jos jo aiemmin auttoi kuten sanoi, niin voi ratketa ihan vaan sillä. Kaikkea kannattaa testata, varsinkaan kun tuo ei maksa mitään. Yksi vaihtoehto olisi tietty viedä ihan säädätettäväksi, jolloin ainakin saisi kaiken irti, ja toimisi.. Tietty jollekkin harrastajalle, ammattilaiselle tmv. Samaan tietysti pääsisi itsekkin, mutta jos rahaa on ja haluaa pelata varman päälle niin miksei.
Mutta tosiaan, tämmösen high end vehkeen saanut suurella määrällä rahaa ja työtunteja kasaan, niin kannattaa satsata jokunen kymppi ja tunti niihin säätöihinkin. Tylsää hommaahan se säätäminen on, siitä kukaan tuskin eri mieltä on..
Testaa nyt aluksi tulpalla, bensapinnalla, neulalla ja tk suuttimen vaihdolla. Tule sitten kertoilemaan miten kävi..
EDIT: Niin ja kysehän oli liian korkeasta bensapinnasta, elikkä silloin oireet olisivat päin vastaiset, eli natsaisi aika hyvin.
26.3.2012 1:41
Pääsuutin vaikuttais ihan passelilta jos täydellä kaasulla ei röpötä enään... itse lähtisin säätään neulaa. Kokeilisin niin että neulansokka ylimpään kohtaan, eli laihimmalle ja ilmaruuvia 1,5 auki. Jos tuntuu et käy vähän liian laihalla niin neulaa säätää pykälittäis alaspäin..
E: Tuli mieleen et sulla saattaa olla sähköjen säädötki vähän pielessä, jos toi mun edellämainitseva homma ei auta niin säädä sähköjä aikasemmalle lisää... jos on liian myöhäsellä niin röpöttää yleensä.
E2: Luin tarkemmin vanhoja viestejä joissa mainitsit et sääditte sähköt niin et alko toimiin, mut ei jääny säätövaraa yhtään oikein... ootte siis menny mittaamaan yläkuolokohdan väärin ilmeisesti sähköjä asentaessa? Itsellä kävi sama moka omissa kisasähköissä ku asentelin ekaa kertaa.. sain kyllä käyntiin ja kiertämäänkin iloisesti omasta mielestä, mut mullaka ei jääny säätövaraa yhtään.. oli niin aikasella ku sai vaan... nooh menin sit irrottaan sähköt ja mittailin yläkuolokohtaa uudelleen ja tarkastelin paremmin ja löin takas sähköt kii niin puolessa välissä säätöä kieri samallalailla ku ekalla asennuskerralla. No lisäsin sitten ennakkoa vielä lisää ja johan rupes kiekuun ku pieni eläin ja keula nousi kaasusta niin herkästi et huh huh. Eli pointtina kato ne sähköt uusiks.
26.3.2012 11:09
Osta nyt se toinen kaasari. 32 Mikuni ?
26.3.2012 11:14
Siis minkä takia pitäs ostaa uus kaasari?
26.3.2012 12:44
Niin ja vielä isompi, kun toi vanha. Ei se vika ole kaasarin koossa tai ite kaasarissa vaan säädöissä! Vähän menee kyllä ohi nää osta uus kaasari kommentit. Iha hyvin riittää tolle 110cc parmakitille toi 28mm kaasari! Vai mitä tässä ajetaan takaa oikein?
26.3.2012 14:42
oooozz| kirjoitti:Niin ja vielä isompi, kun toi vanha. Ei se vika ole kaasarin koossa tai ite kaasarissa vaan säädöissä! Vähän menee kyllä ohi nää osta uus kaasari kommentit. Iha hyvin riittää tolle 110cc parmakitille toi 28mm kaasari! Vai mitä tässä ajetaan takaa oikein?
En tiiä mut olis tarkotus pitää tää 28 kiinni ellei tuu jotain _oikein_ hyvää tarjousta jostain isommasta kaasarista.. Kyl toi kaasari on ihan riittävän iso.
Imukaulaki pitäs sit hommata isomman kaasarin kans uus.
26.3.2012 20:23
Wututututu säädöt melkei löytyny. 138 suutin kiinni ja neula rikkaimmal. Tosin suutin vois olla 139-143 koska lähtee vähä huonost käyntii. Nyt keulii ja kiekuu;) röpötystä ei oo yhtää tai sit ykkösel ihan sillee ettei ees perstuntumal huomaa, kuiteki nostaa kaasusta ku eka menee piikille:) viel noil pitkil väleilläki (14/48). Tosin ois tarkotukseen 53 taakse koska noi on ärsyttävän pitkät kaupunkiajossa (nyyyyyyynn nyyyyyyyyyyyyyn nyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyynnnn) toi tk-suutin kylläki vois olla isompi tai pienenpi(?) koska vieläki sellane heittelevä se käynti. Mut se on pikkujuttuja
Huippuja ei mitattu mut nelosella gepsii 102km/h ei vissii ihan lutu tiskis(?) en tiiä koska kaveri kävi tyyppaamas
Viimeksi muokannut KUISKUIS päivämäärä 26.3.2012 20:44, muokattu yhteensä 2 kertaa
26.3.2012 20:27
Nyt on sitten säädöissä? Hyvä, otappa ajovideota!
Malta nyt vähäsen tämän uuden pytyn kanssa. Olkoonkin käytännössä kisapytty niin pieni sisäänajo ei ainakaan pahaa tee.
26.3.2012 20:59
Braap, Braap, Braap! Mikäs korjasi säädöt? Mitä säädit? Ja sitä videoo huomenna!!
26.3.2012 21:16
Aluks pistettii vaa neula kaikkein laihimmalle, röpötti jonku verta mut oli parempi. Sit vaihoin suuttimen 146->138 ja neulan rikkaimmalle
Siin se sit olikii
Kattoo nyt videota saako kypäräkameraa lainaks
Viimeksi muokannut KUISKUIS päivämäärä 26.3.2012 21:16, muokattu yhteensä 1 kerran
26.3.2012 21:16
Aarooo kirjoitti:Osta nyt se toinen kaasari. 32 Mikuni ?
sillä 32 millisen hinnalla saa jo about 80 kpl suuttimia ja vaikka minkä näkösiä muuta säätöosaa
sori pikku nus nus
ja et kyllä tasan oo päässy mhr teamilla aikoinaan 138 km/h. Parmakitillä tää lukema voi olla jo realistisempi
Viimeksi muokannut KarsTa päivämäärä 26.3.2012 21:22, muokattu yhteensä 1 kerran
26.3.2012 21:18
KarsTa kirjoitti:Aarooo kirjoitti:Osta nyt se toinen kaasari. 32 Mikuni ?
sillä 32 millisen hinnalla saa jo about 80 kpl suuttimia ja vaikka minkä näkösiä muuta säätöosaa
sori pikku nus nus
ja et kyllä tasan oo päässe mhr teamilla aikoinaan 138 km/h. Parmakitillä tää lukema voi olla jo realistisempi
Ja ihan varmasti on menny 138km/h