Morjesta pitkän tauon jälkeen!
Kiirettä on pitänyt (työkiireitä) joten päivittely on jäänyt valitettavasti vähemmälle. Anteeksi siitä
Mutta hieman tarinaa mitä on tapahtunut tässä välissä. Projektit ovat edenneet hyvin vaikkei niistä olla kerrottukkaan tänne.
Aprilia on nyt ulkomuodoiltaan valmis. DMP:n katesarja hoiti hommansa ja helpotti rakentajan työskentelyä. Lisäksi hyvänä puolena mainittakoon se että ei ole ollenkaan pahemman näköinen (vertaa esim. tnt:n/str8:n sarjoja).
Muutamia ongelmiakin aprilian kanssa tuli kevään aikana: ohjaustangon kate suli kun jarruneste pääsi tekemään tuhojaan, kaasutin ongelmia (stage6 rt 28mm kaasutin ei toiminut, renkaat vuotavat jne.) Listaa löytyy mutta onneksi kaikki saatiin kunnialla selvitettyä läpi
Mutta tässä kuvia minkälainen apriliasta tuli lopulta:
Ajelemassakin on jo käyty. CPI myös mukana.
Tässä videota:
http://www.youtube.com/watch?v=aFeSUaebQrkMuuten Apriliasta tuli oikein kilpailukykyinen ratapeli mutta pieniä moitteitakin on vielä.. alustan toimivuuden kanssa on ongelmia. Rata-ajossa huomaa kun keula on edelleen hiukan "löysähkö" samoin takaiskari. Ongelma korjataan kesän aikana. Onneksi YSS:n iskari on säädettävä. Keulaa pistetään myös tiukemmaksi.
Kierrosajat ovat huomattavasti parempia verrattuna kymcon viime vuotisiin. Pääsuoralla n. 200m saatiin uudet huiputkin tehtyä. 115km/h. (viime vuonna 95-100km/h).
Projekti oli ihan mukava, vaikkei kummoisia haasteita ollutkaan. Moottori oli jo "valmis paketti" kun se laitettiin apriliaan. Ehkäpä haastavin oli saada kone sopimaan morinin kiinnikeisiin, mutta siinä onnistuttiin melko helposti. Race-look onnistui myös ja tulee päivittymään kauden mittaan. Tällä laitteella ei ole väliä vaikka tällä kaaduttaisiin, sen vuoksi katesarja (voi vaihtaa uuteen jos mieli tekee).
Palataanpa asiaan. Minut ja Aprilian voi bongailla kesän aikana Scootzstoresta sekä Iinatin kartingradalta.
LarZu