Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Polini 160-YX ehostamista - Herätyyys!

16.4.2014 11:17

Palezu kirjoitti:Ei se nelarissa pääsekkään. Nelarissa se alatiiviste voi vuotaa vain öljyä pihalle että ei se vika siinä ole.

Vetääkö täyskaasulla mutta pintakaasu ja tyhjäkäynti tökkii?


Jees kiitoksia tästä! Mutta joo, ketjut kun ei ole vielä edes paikallaan niin paljoo pysty kokeilemaan miten toimii eri kaasun asennoilla kun kiertää jo hipasemalla kaasua aivan perhanan korkeelle :D Tk suutin kaiken jären mukaan pitäs olla tarpeeks iso. Viime viikolla säädin kaverin 170cc 4-valve konetta niin siinä on Mikunin vm26, 120ps ja 35tk ja sen kanssa sentää pysty toteemaa että pikkusen liian pieni tk suutin kun sääti neulaa, tk ja seos ruuvvia niin rikkaalle kun vaan pysty ja silti booas kaasua avatessa. Mulla kun tyhjänkäynti vaeltaa vielä niin vaikee siitä viel sanoo että onko kaasarin säädöt vaan pieles vai vetääkö se ilmaa.

Ja kuten sakke sano niin tosiaan ei lähde kunnolla käyntiin. Neulan kun laski keskeltä alimpaan loveen niin sitten se lähtikin jo käyntiin, mutta ei saanut selvää rötääkö vai booaako. Pitää pykälällä viel nostaa neulaa ja kokeilla miten toimii ja sen jälkeen vaikka kattoo kaikki imuvuodot kannen ja kaasarin välissä.

sasumeil kirjoitti: Puristuksiahan on kyllä aiva jumalattomasti.


Tämäkin vielä kun melkeen pystyin omalla elopainolla (~60kg) seistä kiksin päällä puristustahdin kohdalla :D

Palataan asialle.

Re: Polini 160-YX ehostamista - Herätyyys!

16.4.2014 22:16

Juu imukaula se sieltä vuoti, onneks. Enää pikkkusen vuotaa siitä imukaulan ja kaasarin välisestä kumista niin pitää sellainen tilata uusi minimotoracingiltä.

Alluu kanssa pidettiin pienet pajotukset meillä ja lyhennettiin siltä ketjut ja itekkin rälläköin sopivat poliniin. Nekun laitettiin kiinni ja kiristettiin niin huomasin että ketjulaaharin kiinnike rauta on vain muutaman millin päässä ketjuista niin päätin sen rälläköidä pois kun en muutakaan keksinyt. Sitten tuli vähän säätöjä haettua nyt käy jo melkein tasaisesti tyhjänkäyntiä, mutta pysyy jo itsekseen päällä. Pääsuutin tuntui olevan luokkaa 8-12 numeroo liian suuri kun heti puoli kaasun jälkeen alkoi armoton rötääminen ja pätkiminen. Neula on nyt keskellä ja reagoi todella hätäisesti kaasuun. Ei rötää tai booaa.
Rajotintakin tuli testattua ja hyvin se pätkii sytytystä vaikka oli jossain korvamääräsesti 4-6k paikkeilla :lol:

Jotain kamu kuvia feat allun jinkku ja oma romu. :)
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Pitkä viikonloppu tulossa joten jos taas koittais saada jotain jopa aikasekskin! Kommentoikaa, kertokaa mielipiteitä muustakin kun keulasta XD Ja ehotuksia, risuja ruusuja mitä vaa :D

Re: Polini 160-YX ehostamista - Motivation up!

25.6.2014 21:27

Nostellaas näin pitkän tauon jälkeen.

Prkl kun on viestejä päässyt häviämään topikista mutta ei anneta sen haitata ja jatketaan tällaisenaan. Eli eli, koneen purin toistamiseen koska se nyki erittäin ilkeästi 2. ja 3 vaihteella. Proju viivästyi taas monella viikolla ja motivaatio tippui pohjalukemiin. Pitkän tutkailun ja vaihteisto vikojen selvittelyiden, sekä uuden naapurin (ammattimekaanikko) avulla selvisi että 2 ja 3 vaihteen rattaissa olikin pientä kulumaa ja pyöristymää mistä vaihteet ottavat toisistaan kiinni. Kiitos vielä lokitekin, jolta sain erittäin huokeaan hintaan (ilmaiseksi) :smoke: kyseiset rattaat. Kone kasaan ja kokeilemaan. Ei enää hirveästi nykinyt vain erittäin lujaa kiihyttäessä tietyllä kierrosalueella 2 vaihteella, 3:lla ei juurikaan. Kuitenkin ekalla testilenkillä vauhtipyörä ampaisi irti ja levitti kampiakselin kiilauran, tämä onneksi korjaantui ilman lohkojen avaamista.

Nyt pari viimeistä päivää haettu säätöjä ja lähellä alkaa olemaan. Suuttimet vaihtuneet 45tk-> 40tk ja 85ps-> 90ps ja ylärekisteristä tuntuu käyvän hieman rikkaalla vielä Neula laihimmassa kolossa.

Kulkuja löytyy kyllä niin maan perkeleesti, gepsiin ei vielä tutkattu koska sylinterin alatiivari tihkuu öljyä (vitun ooracingin paskatiivisteet), kuintenki alustava tulos 4 vaihteella noin 95kmh ja ei kiertänyt vielä lähellekkään loppuun :mrgreen:

Puuttuvia remontteja:
- öljynvuodon lopettaminen uudella tiivisteellä
- keularemppa (stefat ja öljyt)
- etujarrupalat ja -levy
- sähköt ja valot
- putken maalaus

Noiden lisäksi vielä ulkonäkö juttuja
- swingin hiekkapuhallus ja maalaus
- runko maalataan????
- sinivalko katteiden loppuun maalaus
- nopeusmittari (sigma)
- lohkon, mg kopan ja kytkinkopan maalaus/kiilloitus
- pikkuosien kiillottamista

Kuvia ei ole nyt antaa mutta on se nykyään sen verran ruman näköinen että oikein hävettää....

Kommenttia kaivataan näin pitkän ajan jälkeen :lol:

Re: Polini 160-YX ehostamista - Motivation up!

25.6.2014 21:58

Eikö toi swingi oo helpompi vaa teräsharjalaikal vetää?
Enkä mä välttämättä sanois et mopos ois missään välissä kaunis ollukkaa :D

Re: Polini 160-YX ehostamista - Motivation up!

25.6.2014 22:06

On sitä jo harjalaikalla vedetty mutta iskarin kiinnityksen luona on niin perhanan kovassa maali ja paska että pakko puhaltaa kun dremelilläkään saa kunnolla tökittyä XD Ja ruma se on ku saatana sen voin myöntää, tarkotuksena otsikon mukaisesti olis hieman ehostaa :lol: