Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: High-End RX

20.12.2012 0:23

Jos nyt kuitenkin keräisit voimia ja lukisit viestit läpi. Moottorit voidaan jaotella karkeasti tehon mukaan, jolloin High-End vehkeet ovat > n. 17-20 hp, mutta oikeaoppisemmin luokittelu toimisi litratehon avulla. Toisaalta tämä ei ole edes oikea topic tällaisille kysymyksille, joten suosittelen menemään tekniikkapuolelle pohtimaan asiaa.

Sv: High-End RX

20.12.2012 0:30

Sen tiedän kylläkin että ei ollu oikea puoli mutta kun pyöriny paljon hurri mopofoorumilla nii alko mietityttää ku näitä 70cc mopoj missä on noin 20hv nii on pidetty yleensä mid race luokassa.

Muuten lupavaa projekti seurataan!

Re: High-End RX

20.12.2012 22:32

Huvittavaa vain, kun viilatuilla 50 seteillä on päästelty lujempaa kuin teidän bolttis haikent kikottimilla. Sad but true. Ja tuola hienossa listassa esiintyvät sylinterit ei ole mistään kotoisin, maailmalta löytyy paljon eksoottisempiakin esityksiä.

Re: High-End RX

20.12.2012 22:53

Mäkistation kirjoitti:Huvittavaa vain, kun viilatuilla 50 seteillä on päästelty lujempaa kuin teidän bolttis haikent kikottimilla. Sad but true. Ja tuola hienossa listassa esiintyvät sylinterit ei ole mistään kotoisin, maailmalta löytyy paljon eksoottisempiakin esityksiä.

Kuten..?
Ja kyllä nuo ns. bolt on sylinteritkin tuottavat ihan rattoisasti tehoa.

Re: High-End RX

21.12.2012 0:42

Mäkistation kirjoitti:Huvittavaa vain, kun viilatuilla 50 seteillä on päästelty lujempaa kuin teidän bolttis haikent kikottimilla..
Viritysaste on sentyyppisissä 50cc sylintereissä hyvin korkea, männänvaihtoväli lyhyt ja kampiakseli anelee armoa muutaman tonnin jälkeen.

Viilatulla 50cc:llä on menty lujempaa, mitä tällä tulaan ikinä menemään, sen voin myöntää.

Runkoon jo tehty kiinnikeet toiselle jäähdyttimelle, RX tarrat irroitettu katteista, mopo muute kasattu poislukien keulaa johon tarvisi uudet stefat ja öljyt, vanteille olisi nyt myös palava tarve. Lisään kuvia nykytilanteesta tänään :)
Viimeksi muokannut KarsTa päivämäärä 12.4.2014 13:24, muokattu yhteensä 2 kertaa

Sv: High-End RX

21.12.2012 9:06

Kyllä kunnon kampura 50 kestää ja alumiini 70 on männän vaihto 3000km jälkeen jos kilpailet. Läpät yleensä melkeen joka kisa.

Toi eksoottinen sylinteri tarkotti varmaan jotain stage 6 r/t tai sellasta mitä ei moni oo laittanu am6:seen vielä!

Re: High-End RX

21.12.2012 13:37

Simonini, Athenan tuotteet, erityisesti se pa-säätimellä varustettu, Polini... vain muutamia mainitakseni.

Re: High-End RX

21.12.2012 21:27

Pikemminkin tonnin välein mäntää ja tiivisteitä ja öljyt 700-100 km välein. Läppinä Malossi vl15, saa nähdä kaunko kestävät.

Keulassa uuret laakerit asennettuna ja T-palat kiinni, jäähryttimen kiinnikeeet on siis valmiina, mutta runkoon niitä en vielä kerenny hitsaamaan. Pumput saa pulverimaalit niskaansa kunhan ne sais valmiiks hiotuksi ja pumpunsuojat sitte ruiskulla kultaasiksi ja vanteetkin tuli tänään postissa, niihin tarviis uuret laakerit ja holkit jotka puuttuu :) http://www.motot.net/galleria/kuva168606/
http://www.motot.net/galleria/kuva168607/
Viimeksi muokannut KarsTa päivämäärä 12.4.2014 11:27, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: High-End RX

22.12.2012 15:58

Mäkistation kirjoitti:Simonini, Athenan tuotteet, erityisesti se pa-säätimellä varustettu, Polini... vain muutamia mainitakseni.


Athenan normipyttyjä kyllä näkyy jonkunverran.. Ja ei polinit tai simoninitkaa mitää niin eksoottisia ole. Harvoilla vaan rahaa ostaa sellasia. :D
Bidalot racing factory 94cc derbiä/detsiä odotellessa suomeen, ei vissiinkään yhtää tällä hetkellä ole :o
32hp lupaillaan tehoa:)

Re: High-End RX

22.12.2012 17:09

Oisit sinä KUISKUIS ostanu tuon :D halvempi kai tuo on mitä paarmakitti?

Re: High-End RX

22.12.2012 20:14

Ihme kun ei ollu tuon männässä sitä grafiitti pinnoitetta joka pro racesta ja muista viripytyistä löytyy ?

Pikkuhiljaa Aprilia kasaantuu, runkoon hitsasin jäähdyttimen kiinnikeet ja verin maalit päälle http://www.motot.net/galleria/kuva168692/ Hyvin soppii, ei ota pumput tai tankkki kiinni, seuraavaksi onkin jähdytinletkujen liitokset tehtävänä maalin kuivuttua :)

Etupumpuista toinen hiottu, ihme kun lähtee maalit niin helpolla, tiädä sitten millä ne on marzocchin tehtaalla niitä maalanneet :roll: Miten muute noi etupumppujen stefat irtoaa? Luin jonkun huuliveikon tekemän artikkelin stefojen vaihdosta, muttei siitä ainkaan mitään apuja irronnut :lol:
Viimeksi muokannut KarsTa päivämäärä 12.4.2014 11:29, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: High-End RX

23.12.2012 12:41

Noniin, alavesiletkut onnistui hyvin, ylävesiletkuis tuli suunitteluvirhe :roll:
yv-letku on nyt vaakatasossa, eikä vesi pääse ilman pyörteilyä virtaamaan. T-haaran sijaan olisikin pitäny tilata Y-haara elikkä nyt tilauksessa Y-haara ja joulun jälkeen kaupoille.
http://www.motot.net/galleria/kuva168723/

Nykytilanne http://www.motot.net/galleria/kuva168850/

Pumput on jo hiottu, tarvis vaan viärä ne pulverimaaloolle ja asentaa stefat kiinni.

Iskariöljyt Belray vai Ipone ?? Iponen litkuista ei kokemusta mutta Belrayn öljyt mullon aina ollu lootas ja hyvin toiminu.
Viimeksi muokannut KarsTa päivämäärä 12.4.2014 11:31, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: High-End RX

28.12.2012 18:35

Iskariöljyt ja stefat hommattu, bilteman fatbar ja raiserit tarttuivat mukaan samalta reissulta. Pyöränlaakerit naputtelin kiinni ja sitte onki enää etupumppujen maalaus ja kokoaminen

Raiserien pultit pitääki olla M7x35. Ei löytynyt seinäjoelta.

Muute rupiaa olohon jo mopon näköönen, sitä imukaulaa lyhensin 5mm.
Viimeksi muokannut KarsTa päivämäärä 12.4.2014 11:34, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: High-End RX

28.12.2012 18:41

Vaihda nuo etukatteet? Muuten vaikuttaa hyvältä! ;)

Re: High-End RX

28.12.2012 20:45

No nyt tuli kallit pultit, pitihän ne alkuperäiset sitten tilata nakkilan pyörästä ja moposta
Viimeksi muokannut KarsTa päivämäärä 12.4.2014 11:35, muokattu yhteensä 1 kerran