Nyt on otettu Tunturista savut pihalle! Ihan putkeen homma ei tosin mennyt. En tiedä missä viiraa, mutta vain yhdellä ainoalla syttyennakon asennolla mopo suostuu ylipäätään pysymään käynnissä ja silloinkin se rötää tolkuttomasti. Kaasutin on 14mm soikeakurkkuinen Dellorto PHVA suoraan naapurin pojan Derbistä, pitänee testata johtuuko rötääminen siitä.
Kaikkea pientä on tullut puuhasteltua ensisavujen eteen. Pakoputkeen tein laipan ja loppupillin (pilli piti kaventaa 16mm putkesta 15 milliseksi..), asentelin Tunturi Aquan 18W CDI-sähköt kiinni ja kehittelin kaasuttimelle imukaulan. Koneen lohkot on ilmeisesti jotain outoa mallia (Tunturi Breakista), kun öljyt ei pysyneet sisällä - kytkinkoppa ei ollut tiivis. Hyllystä löytyi eri mallia oleva kytkinkoppa jonka vaihdoin paikoilleen. Ja ensisavujen jälkeen sai samantien aukoa konetta uudelleen kun kytkimen mutteri oli löysääntynyt...

Ja kun kukaan ei enää taida olla kärryillä, niin koneessa on seuraavat speksit:
Dellorto PHVA 14mm soikeakurkkuinen kaasutin
Dellorto PHBG:n imukaula (sopii sopivasti kaasarin ja pytyn väliin, tosin sisähalkaisija on 20mm...)
Muokattu vakiomäntä
Muokattu vakiosylinteri, ylätiivistepintaa koneistettu, imu- ja pakokanavia muokattu, koropala
Muokattu vakiokansi, puristussuhde n. 12:1 (korjaamatonta)
DIY-pakoputki
CDI 18w Ducati, Sytytystulppa NGK lämpöarvoltaan 7
3-levyinen kytkin
11-30 välit
Ja vähän kuvia:
Laippa-aihiota

Mopo:

Nalle: Kyllä se soosi siitä reiästä mahtuu. Ja ainahan saa viilattua lisää

E: Kts. viesti alla
Viimeksi muokannut Betaversio päivämäärä 2.8.2012 16:18, muokattu yhteensä 1 kerran