Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Sekalaiset projektit

15.10.2011 23:30

Ketjurasvan sijasta käy CRC:kin. Itselläni pysyi tuo merkintä ihan hyvin kunnes osui räikkä siihen ja merkintä halkesi. Halkeaminen johtui varmaankin siitä että kun tasoitin merkinnän reunoja, hiomapaperi liuskahti puoliksi kuivuneen merkinnän alle ja se ei tarttunut enää sylinteriin kunnolla.

Re: Sekalaiset projektit

16.10.2011 12:00

Tehdäänpäs tälläinen katteen korjausohje.

Eli lähtökohtana toimii haljennut etukate, joka oli kuidutettu, mutta huonojen pohjien ansiosta kuitu oli haljennut.

Tästä lähdettiin:
Kuva

Tämän jälkeen kate hiottiin 80 karkuisella hiomapaperilla.
Kuva

Tämän operaation jälkeen kerros kuitua päälle. Muista laittaa tarpeeksi hartsia, että kuitu taittuu varmasti kaikkialta kiinni!
Kuva

Edellä mainittujen jälkeen hiotaan kuitu mahdollisimman tasaiseksi, jonka jälkeen kitti levitetään mahdollisimman tasaisesti, että hiottavaaon vähän. Sen jälkeen vaan hiotaan kunnes kate on tasainen ja maalaamaan.

Kuva

Mitä tarvitse?

-Kuitua
-Hartsia ja kovetetta
-Pensselin ja astian jossa sekotat kuidun
-Kittiä
-80, 120 ja 150 hiomapaperia
-Lastan kitin levitykseen

Re: Sekalaiset projektit

16.10.2011 23:13

eikö tuo ois kannattanu ennemmin kolvata tai muovihitsata? :roll:

Re: Sekalaiset projektit

17.10.2011 1:12

Varmaa kuitua vähä paha muovihitsailla :roll:

Re: Sekalaiset projektit

17.10.2011 7:57

^^Siinäpä tuo tuli.

Muutenhan tuo olisi mouvihitsattu, kun on pehmeää muovia, mutta ei oikein kuidussa taida pysyä. :roll:

Re: Sekalaiset projektit

29.10.2011 20:02

hei, siis mun räsän peili "lerputtaa" :D elikkä se jousi juttu on jotenki vääntyny tai jotai, osaakohan joku antaa vinkkiä korjaamiseen? :D

Re: Sekalaiset projektit

29.10.2011 21:49

Tämä on projektipuoli, joten tuommoset kysymykset eivät kuulu tänne. Kysy täällä.

Re: Sekalaiset projektit

30.10.2011 0:18

Heh, tylsällä lauantai-illalle piti saada loppu, joten päätin vähän siistiä Piaggion nestejäähdytteisen sylinterin kanavia.

Kuva

Kuva

Kuva

Tavoitteena moottorin virtauksien parantuminen ja sitä myötä polttoaineen kulutuksen laskeminen ja lievä suorityskyvyn kasvu. Persedynosta tuskin huomaa eroa.

Re: Sekalaiset projektit

3.11.2011 18:49

Poraa shape tuohon boost-portit niin kyllä kelpaa :)

Re: Sekalaiset projektit

3.11.2011 19:13

Nooh ei tässä mitään huipputehoa haeta. =D

Re: Sekalaiset projektit

20.11.2011 23:42

@Shape poistiksie sen mun viestin? Jos poistit niin miks

Tapausta sen kummemmin tuntematta veikkaan että viestisi oli sääntöjen vastainen, provosoiva tai sen informaatioarvo oli lähellä nollaa. Moderoinneista kannattaa aina kysellä suoraan kyseiseltä moderaattorilta (joka tässä tapauksessa lienee Shape) YV:llä.
Vauhtiviivatarra

# Siirsin viestit oikealle alueelle, eli sitä ei ole poistettu. -Shape

Re: Sekalaiset projektit

20.11.2011 23:48

http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=15&t=82022&start=315

näytti olleen siirretty tonne minne kuuluukin

Re: Sekalaiset projektit

21.11.2011 14:06

Jaa tommonenki... Ompa hyvä tietää :P

Re: Sekalaiset projektit

10.12.2011 0:42

Maalailin tossa vaihtelun vuoksi jarrusatulat. En jaksanut lähteä ostamaan tarkoituksen mukaisia maaleja, vaan käytin ihan vaan maston akryylimaalia ja killtävää lakkaa.

Tämän tapaisesta tapauksesta lähettiin liikkeelle:
Kuva
kuva on mp-pitsopin purkuosaluetteloista kaivetttu joten se saattaa kadota koska tahansa


Satulat auki, kiinni viilapenkkiin ja porakooneeseen liitetty teräsharja laulamaan.
Lopuksi viellä pesu liuotinpesuaineella. ------> satulat kasaan ja maalaamaan


Aluksi neljä kerrosta varsinaista maalia vähän alle kymmenen minuutin välein ja puolen tunnin kuivumisen jälkeen kaksi lakkakerrosta kylmästi pintaan ilman minkään laista karhennusta tms. Lakka kannussa oli vähän hämärät ohjeet joten en ollut ihan varma millasesta pinnasta se tykkää.

Nyt jarrusatulat on pari päivää kuivunut ja tulos on tämä:
Kuva
Tarkkaavaiset huomaavat että myös pultit on maalattu. Jätin kaikki pultit, joiden ainoa tehtävä on pitää satulaa kasassa, suojaamatta ihan tarkoituksella.


Maali pysyy pinnassa joten kai tuo nyt jotenkuten onnistui. Jarrunesteellä testasin vähän sipaista ja kyllähän se sitä söi. Mutta ihan metallille ei kuitenkaan mennyt.

Kertokaa ny vähän mielipiteitä ja paranneltavaa mitä tehdä, kun noi maalit on tosta lähtenyt!
Jos ei tänne, niin vaikka tonne gallerian puolelle.

Re: Sekalaiset projektit

10.12.2011 10:18

Biltemassa on "aitoa" jarrusatulamaalia, Pitäisi kestää kemikaaleja. Mulla ei ole kokemusta maalista.
http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Maa ... ali-36334/