Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit. 15.3 kierrätysvideo :)

16.3.2012 0:25

osta ja kokeile;)

Re: Derbi goes 110cc Parmakit. 15.3 kierrätysvideo :)

16.3.2012 4:00

Kaasarin säädöissä häikkää jos sammuu tuota pienemmällä tyhjäkäynnillä, tyhjäkäyntisuutin liian pieni tms... http://www.youtube.com/watch?v=TxQVPgPZg_8

Re: Derbi goes 110cc Parmakit. 15.3 kierrätysvideo :)

16.3.2012 8:02

Hienostihan se laihalla hörpättää :)

Re: Derbi goes 110cc Parmakit. 15.3 kierrätysvideo :)

16.3.2012 8:31

Johani kirjoitti:Kaasarin säädöissä häikkää jos sammuu tuota pienemmällä tyhjäkäynnillä, tyhjäkäyntisuutin liian pieni tms... http://www.youtube.com/watch?v=TxQVPgPZg_8


Kyl sen saa sillee että se on sellane hiljanen "putputput" mut kisasähköt vähä tekee sitä et tyhjäkäynti kärsii, eikä sil oo ainaka mulla paljo väliä ku en oo ikinä siitä tykänny. Jääny varmaa traumoja ku ekassa mopossa (täysin vakio) oli tyhjäkäynti perseellää ja sammu liikennevalois, hirvee jono autoi takaan ja ihan paniikis työntelin tien sivuu :D

Sami, tuskimpa se laihalla käy kun kokoajan menny parempaa suuntaa ku pistäny laihemmalle? Aiemmin kun ei päässy eteepäinkää ku "prötötötötötö" röpötti niin perkeleesti? Vaik korkee tyhjäkäynti saattaa siltä kuullostaakkii. Vai mistä päättelit et laihalla, kerro ihmees et saan säätöihi koska ei tää vielä valmis ole ;)

Sekää ei oikein enteili laihalla käymistä et lähti heti käyntii ilman ryyppyy vaik yön ollu pakkasessa :p
Viimeksi muokannut KUISKUIS päivämäärä 16.3.2012 8:43, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Derbi goes 110cc Parmakit. 15.3 kierrätysvideo :)

16.3.2012 8:36

Emt mut hieno projekti, miks sami koko aja vittuilee tääl? :D Onks se joku vanha 110cc parmakitti virittäjä? :P

Re: Derbi goes 110cc Parmakit. 15.3 kierrätysvideo :)

16.3.2012 9:39

voisimpa todeta et samille et tekee itte paremman ja hyvemmän ku niin tuntuu osaavansa nuo hommat nii..

Re: Derbi goes 110cc Parmakit. 15.3 kierrätysvideo :)

16.3.2012 9:58

Todettakoon että sami on ehkä vähän kokeneempi tyyppi täällä, ja tietää jonkun verran enemmän kun sinäkin.

Alhaalta tuo ainakin kuulostaisi laihalla käyvän. Koita saada tuo tyhjäkäynti kuriin..

Re: Derbi goes 110cc Parmakit. 15.3 kierrätysvideo :)

16.3.2012 10:09

Miks se sitte isommalla suuttimella röpöttää nii paljo et hyvä et pääs kutosella yli 60kmh. ?

Re: Derbi goes 110cc Parmakit. 15.3 kierrätysvideo :)

16.3.2012 10:49

Se voi olla yläkierroksilla rikkaalla ja kuitenkin alhaalla laihalla. Pitää kyllä paikkansa, että liian pienellä tk suuttimella yleensä käyntiinlähtevyys kylmänä huononee, mutta toi korkeaksi säädetty tyhjäkäynti voi sekottaa asiaa.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit. 15.3 kierrätysvideo :)

16.3.2012 11:07

Jeps, Fossiili ja Sami L ovat oikeassa. Täyskaasun seoksilla kun ei oo mitään tekemistä tyhjäkäynnin seosten kanssa. Täyskaasulla moottori imee bensaa pääsuuttimesta JA tyhjäkäyntisuuttimesta, tyhjäkäynnillä vain viimeksi mainitusta. Jokainen tajuaa varmaan että jos ylläoleva pitää paikkaansa niin tyhjäkäynnin seoksia ei voida säätää pääsuuttimella.

Eli säädä nyt hyvä jätkä ensinnä se tyhjäkäyntisuutin oikeille kantturoille. Nimenomaan suutin, ei se ruuvi mitään vaikuta, tai vaikuttaa mutta liian vähän. Kun on tyhjäkäynti säädetty niin voit värkätä pääsuuttimen kohdilleen minkä pitäis kyllä onnistua. :)

Re: Derbi goes 110cc Parmakit. 15.3 kierrätysvideo :)

16.3.2012 14:59

Tämmöisessä vehkeessä ei saata suuttimetkaan auttaa, vaan voi joutua suutinputkien / neulojen vaihteluun. Imukaulankin olisi hyvä tehdä portaattomaksi niin ei sekään syö niitä tehoja. Ja takahuuhtelun kohdat voi tigillä täyttää ja sitten kairata tasaiseksi.

Ja kyllä sen korvalla kuulee tuostakin videosta että se käy laihalla, itsellä oli samaa ongelmaa kunnes rupesin tyhjäkäyntisuuttimia ja neuloja vaihtelemaan.

http://www.youtube.com/watch?v=X-szISqlILE Tuossa video ex. derbistäni, joka kävi siis ennen säätämistä tyhjäkäynnillä laihalla, mutta kuten kuulee niin yläkierroksilla taas seokset kohdillaan.

Seuraa myöskin tulpan väriä suuntaa antavana säätöapuna, ei sitä oikeen ajossa huomaa käykö se laihalla (yli 10,000 kierroksissa ei tule paljon ajateltua), niin äkkiä leipasee kiinni.

Tulpan väristä selviää seos kun puhdistat sen, sitten pyörä käytiin ja pari mutkaa ajelua TÄYDELLÄ kaasulla, ei siis osakaasulla tms, vaan kun halutaan selvittää se yläkierrosten seos niin ei kannata käyttää tyhjäkäynnillä silloin.

Vielä tiivistettynä:

1. Hanki isompia tyhjäkäyntisuuttimia.
2. Tarkista yläkierrosten seos yllä mainitsemallani tavalla.

Re: Derbi goes 110cc Parmakit. 15.3 kierrätysvideo :)

16.3.2012 15:02

Hmm totta. Minkäköhän kokosta tk suutinta pitäs hommata. Siin on nyt hussen TT suuttimet ja neulat. Hussen vakio tk suutin on 38 ja mototissa ainaki joku sanoo et TT setin suutin on 34.

Eli mulla on kai kiinni sielä 34, en jaksa mennä kattomaan kylläkäää :D

Tää liikkuu nyt sillee että pienil vaihteil ei mee ollenkaa piikille tai jos menee nii rötää perkeleesti. Vasta 3-4 pykälän kohal lähtee normaalist.

Tarvisin nopean vastauksen koska kohtapuolii pitäis lähteä hakemaa suutinta :)

Pitäskö eka sit koittaa tota vakio tk suutinta ku on 4 kokoa isompi?

Re: Derbi goes 110cc Parmakit. 15.3 kierrätysvideo :)

16.3.2012 15:20

Sen vakiosuuttimen joudut vain katsomaan sieltä kaasarista. Elikkä kaasari auki, ja sen jälkeen marssit kauppaan ja ostat summassa muutaman erikokoisen tyhjäk. suuttimen sen alkuperäisen suuttimen ympäriltä, pääasiassa kuitenkin rikkaampaa mallia. Valitettavasti me ei voida auttaa siinä, että minkäkokoinen suutin on sulla hyvä, kun itellä ei tollasta härveliä oo ikinä ollut.

Ite suosittelen myös jonkin hyvän kaasarinsäätöoppaan lukaisemista. Täällä on PDF:änä Seppo Tiittasen kirjoittama legendateos nimeltä "Motocross mekaanikon käsikirja". Sen opuksen kaasari-osiossa on myös kaasarinsäätöohje vertaansa vailla. Ei sinänsä, koko kirja on loistokamaa jo pelkästään suomenkielisyytensä vuoksi... :)

Re: Derbi goes 110cc Parmakit. 15.3 kierrätysvideo :)

16.3.2012 15:44

Betaversio kirjoitti:Sen vakiosuuttimen joudut vain katsomaan sieltä kaasarista. Elikkä kaasari auki, ja sen jälkeen marssit kauppaan ja ostat summassa muutaman erikokoisen tyhjäk. suuttimen sen alkuperäisen suuttimen ympäriltä, pääasiassa kuitenkin rikkaampaa mallia. Valitettavasti me ei voida auttaa siinä, että minkäkokoinen suutin on sulla hyvä, kun itellä ei tollasta härveliä oo ikinä ollut.

Ite suosittelen myös jonkin hyvän kaasarinsäätöoppaan lukaisemista. Täällä on PDF:änä Seppo Tiittasen kirjoittama legendateos nimeltä "Motocross mekaanikon käsikirja". Sen opuksen kaasari-osiossa on myös kaasarinsäätöohje vertaansa vailla. Ei sinänsä, koko kirja on loistokamaa jo pelkästään suomenkielisyytensä vuoksi... :)

Siinä on kiinni luultavasti 34 täl hetkel, mul on kotoon yks 38 nii kävisinks viel ostaas 40 liikkeest?
Ja mitenkäs pääsuutiin, kiinni 150 nii pitäskö pienempää laittaa ku röpöttää?

Ainaki 165 vaihto toho 150 johti siihe et pääs jo piikille asti ;)

Re: Derbi goes 110cc Parmakit. 15.3 kierrätysvideo :)

16.3.2012 15:53

Joo osta vaan se 40 kokoinenkin. Osta vaikka 140, 145 ja 155 pääsuuttimet, niin eiköhän niillä pääse jo lähelle!