22.4.2013 0:28
VinskiMo kirjoitti:Aika mielenkiintoinen kannen lasku tapa sulla! Käy se nähtävästi noinkin

22.4.2013 1:03
 ? Rälläkkä ja hiomapaperi+tasainen levy metodihan on jo ihan normi hommaa, meinaatteko että turhia nuo kolot
 ? Rälläkkä ja hiomapaperi+tasainen levy metodihan on jo ihan normi hommaa, meinaatteko että turhia nuo kolot   ? Nuo kolot auttaa tuossa rälläköinnissä että tulis otettua mahdollisimman tasaisesti, koitin porata noista koloista mahdollisimman saman syvyisiä ja sitten rälläkällä tasoittaa kunnes kolot katoavat. Huomas heti että ei tarvinut hinkata hiomapaperilla läheskään niin kauan kuin yleensä kun joskus aiemmin olen tehnyt ilman noita koloja ja siinä tulee aina rälläkällä jynssättyä parista kohtaa paljon enemmän kuin muualta ja sitten saa hinkata tunnin hiomapaperilla.
 ? Nuo kolot auttaa tuossa rälläköinnissä että tulis otettua mahdollisimman tasaisesti, koitin porata noista koloista mahdollisimman saman syvyisiä ja sitten rälläkällä tasoittaa kunnes kolot katoavat. Huomas heti että ei tarvinut hinkata hiomapaperilla läheskään niin kauan kuin yleensä kun joskus aiemmin olen tehnyt ilman noita koloja ja siinä tulee aina rälläkällä jynssättyä parista kohtaa paljon enemmän kuin muualta ja sitten saa hinkata tunnin hiomapaperilla.

23.4.2013 0:14

Varmana ois ollu reikä männässä tai kilkannut uudestaan kiinni jos en ois pysähtyny kun alkoi kuulua se ääni. DT mies naureskeli vaan että olen vainoharhainen mutta se ei näistä tekniikoista nyt mitään ymmärräkkään, minä sille sen detsinkin olen huoltanut ja virittänyt
 Varmana ois ollu reikä männässä tai kilkannut uudestaan kiinni jos en ois pysähtyny kun alkoi kuulua se ääni. DT mies naureskeli vaan että olen vainoharhainen mutta se ei näistä tekniikoista nyt mitään ymmärräkkään, minä sille sen detsinkin olen huoltanut ja virittänyt  
23.4.2013 18:37
23.4.2013 18:49

23.4.2013 19:09
Se on 12 millisessä kaasuttimessa parempaa, kun joutuu käyttämään ehkä enemmän kaasua. Kaasu pohjassa ajamalla seossuhde on 13:1 - 10:1, kun taas osakaasulla ajaessa seossuhde on 14:1 - 17:1, jopa 18:1. Jos haluat pitää sitä kuria siellä, niin kannattaa ainakin neulan profiilia muuttaa ohkaisemmaksi, vaikkapa tälläiseksi.entäs sitten yamahan skoottereissa missä on 12mm kaasari? Keewayssa on 16mm ja kaasu kuristettuna luisti avautuu suurin piirtein saman verran kuin yamahan 12 millisessä kaasu pohjassa.

23.4.2013 19:42

24.4.2013 10:44

24.4.2013 11:14
Siis tottakai säädöt vaikuttaa ja niillä pelataan. Mielessäni oli se, että lähtökohtaisesti kaasuttimet on säädetty siten, että puolikaasun alue on normaalia laihempi. Syitä tähän on monia, esimerkiksi se, että laihempi seos toimii kevyesti kuormitetussa moottorissa. Toki jos säädöt ovat luokkaa, mitä lainauksen viimeisessä lauseessa sanot, niin ei mitään ongelmaa pitäisi olla vähentää kulkuja luistin liikettä rajoittamalla.Palezu kirjoitti:Jaa puolikaasun seossuhdeko on laihempi väkisinkin, kaasuttimen rakenteesta johtuen? Neulan prikan säätökö ei vaikuta asiaan mitään? Kylläpä minä olen huomannut että kun laittaa neulan rikkaimmalle niin kovasti tahtoo röpeltää osakaasulla eli luulisi seossuhteenkin olevan tällöin rikas..
--
No miks puolikaasulla ajo on myrkkyä? Jos säädetään kaasari siten että se antaa puolikaasulla sopivan rikkaan vaikkapa 13:1 seossuhteen, ja varmistetaan että kone saa öljyä riittävästi puolikaasullakin niin miten se sitä myrkyttää?

28.4.2013 17:32
 Tuo kulutus tuntuu nyt vaihtelevan muutenkin ihan miten sattuu vaikka ei tekisikään mopolle mitään..
 Tuo kulutus tuntuu nyt vaihtelevan muutenkin ihan miten sattuu vaikka ei tekisikään mopolle mitään..

Tuli ajeltua metsässä vähän ja kanervikossa rymytessä alkoi mopo kuulostaa kovemmalta joka töyssyn jälkeen. Ajattelin että perinteisesti putken kiinnityspultit ovat taas löystyneet ja vuotaa mutta kappas:
 Tuli ajeltua metsässä vähän ja kanervikossa rymytessä alkoi mopo kuulostaa kovemmalta joka töyssyn jälkeen. Ajattelin että perinteisesti putken kiinnityspultit ovat taas löystyneet ja vuotaa mutta kappas:

11.5.2013 23:10

Löytyi tuo pala kun oltiin korvessa samurailla päristelemässä yks päivä. Samalla reissulla löytyi arkkupakastin josta voi myös luultavasti ottaa peltiä, tarvii vain vähän työkaluja mukaan että sitä saa pilkottua
 Löytyi tuo pala kun oltiin korvessa samurailla päristelemässä yks päivä. Samalla reissulla löytyi arkkupakastin josta voi myös luultavasti ottaa peltiä, tarvii vain vähän työkaluja mukaan että sitä saa pilkottua   

12.5.2013 21:18

12.5.2013 21:29

12.5.2013 22:55
 Löysin tosin sparewheelistä tämmöset: https://sparewheel.fi/product_info.php/cPath/10_60_543_451/products_id/14861 Onko kellään noista kokemusta? On kyllä niin halvat että saattasin ostaa nuokin..
 Löysin tosin sparewheelistä tämmöset: https://sparewheel.fi/product_info.php/cPath/10_60_543_451/products_id/14861 Onko kellään noista kokemusta? On kyllä niin halvat että saattasin ostaa nuokin.. Naapurit saattas tykätä kun ei ole änkkää. En kyllä taida muutenkaan viitsiä kun putkessa ei ole vielä kiinnikkeitä, ettei tuokin katkea.
 Naapurit saattas tykätä kun ei ole änkkää. En kyllä taida muutenkaan viitsiä kun putkessa ei ole vielä kiinnikkeitä, ettei tuokin katkea.13.5.2013 0:53
 Hyvin kiertää! Tuli mieleen tälläset revittelyt.
  Hyvin kiertää! Tuli mieleen tälläset revittelyt.