Morjesta taas,
Taas on mennyt pitkään ennenkun on mopo juttuja kerenny ollenkaan tehdä.
Melkein autoprojektit vie kaiken vähän rassailu ajan mitä jää, mutta valmiiks nääkin pitää joskus saada tietysti
Tälläsenä välijuttuna;
Ostin tollasen botskin halvalla rikkinäisenä ja korjailin sen eilen. En nyt tarkalleen tiedä missä se vika oli mutta tulpan vaihto ja kaasarin putsaus ja mopo toimi taas miten piti...
Jos joku tarvii halvan talvimopon niin mulle vaan yv:llä kysymystä (kingroad, ei melkein mitään ajettu, kaikki toimii paitsi sähköstartti, ihan nätis kunnos, yks kate on rikki.)
Sitten monkeyn pariin;
Sain läjättyä vihdoin eturenkaan kiinni mittarin pyörittäjineen, nyt toimii sitten sekin. Ajattelin että seuraavaks täytyy motivoitua iskeytymään koneeseen käsiksi.
Purkailin kaikki kiksit ja vaihevivut poikkeen edestä. Kone on aito tähän kuuluva ja täysin vakio. Puristuksia on hyvin ja käyntikuntosena purettu, tosin se vuotaa öljyä parista stefasta -> uudet stefat ja pesu
Muistelinkin että käynnissä oli jotain häikkää, no impulssikäämin piuha oli irronnut -> kolvi kuumaks ja uudelleen tinaus, taas mennään
Kiksit ym. saa maalin niskaan kun kerkeen ostaa maalit ja maalata, hiosin ja pesin ne nyt alkuunsa. Nopeus mittarissa on lasi rikki, jos jollain on ehjä aito tai kinkin mittari mistä sais ehjän lasin niin vinkata voi.
eikai tässä nyt oikeesti ole enään paljoa tekemistä, koitan nyt pitää työintoa yllä.
Sitten taas välijuttuna.
En tainnut tänne laitella, mutta ostin sillon viime kesän lopulla myös yhen jogin mille tein pikaprojektoinnin, eli perus konerempan ja maalasin katteet ym. aikaa meni 2 päivää. Sillon mulla hävis kaasaria putsatessa kaasarin pohjasta ryyppysuutin ja se ei oikein toiminut hyvin. Oltiin miitissä ja vakio putki _hitsas_ tukkoon, koko putki hehku punasena ja ei enää kulkenu mitään läpi. No piti ottaa putki irti ja vittupäissäni revin tuulettajan kopan pois. Siinä kun sitä ajeltiin kotiin se otti ja lämppäs. Pitäs tutkia mitä sille nyt kävi, kone pyörii ja puristukset on mun täytyy se auki ottaa ja ainakin mäntä vaihtaa. Putkeks tulee nyt sitten joku gianelli GO tyyppinen.
Tuon näkönen härpätin. Tuokin tulee keväällä sit rempattuna ja säädettynä myyntiin. Pyttyä on viilattu, pakokanavan yläosaa täyttöhitsattu, varustettuna 18mm soppatykillä ja hebon kytkimellä ja säädettynä voimansiirrosta. 78km/h tolla pääs calibroituun sigmaan tyhjätyllä vakio putkella.
Sitten mulla ois vielä se 80 luvun puoliautomaatti manki osissa, kai sekin pitäs alkaa rakentamaan sitten kun noi on tehty alta. Siihen ei löydy läheskään kaikkia vakio osia mutta alkuperäistä himottais siitäkin tehdä...
Näihin tunnelmiin
-VinskiMo