Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.
26.12.2011 23:56
Pyynnöstä laitettu lukkoon. pbt laita YV:tä mulle, tai jollekkin pinkkinickiselle kun haluat tän auki.
Toivottavasti rattaat löytyy pian.
27.1.2012 14:06
Olen tehnyt comebackin!
Joo projekti jatkuu siitä mihinkin se jäi eli siis vaihderattaat vaihtoon ja kone kasaan.
"uudet"
vanhat
Onhan niissä selvä ero
Ulkoasulle ei ole tullut mitään muutosta kun ei voi tälläsillä pakkasilla omassa tallissa maalata. Jos ulkona on 10 astetta pakkasta niin sillon tallissa on 3 astetta pakkasta. Ja ruiskulla maalaaminen melkeinpä tarvitsisi 10 astetta lämpöä. Niin joo paljon GPM vaatii sisään ajoa?
27.1.2012 18:19
Kunnon lämmitys, vaihtelevaa ajoa, ei moottorijarrutusta. Jäähdytä kunnolla.
Kovaa ajoa!
12.2.2012 1:20
Joskohan sitä huomenna saisi ispiraatiota mennä kasaamaan koneen? Tai siis tänään kun kelloa katsoo. Mutta kummallahan yläkerralla sen kasaisi Metrakitillä vai vakiolla? Tietysti vakio olis valmiinä säädöissä ja metraan pitäs tehä imukaula. Joten tällä kertaa vakiopytyllä kasataan. Jos sitä vaikka keväämmällä ottas metralla huiput.
15.2.2012 22:29
Koneen kasaus ongelmia ja paljon. Mitenkäs tuo pitäs niinku kasata kun ei mene mikään vaihde päälle?
16.2.2012 19:15
Meillä oli joskus sama, 2 kertaa oli avattu ja katottu kaikki uuestaan ja taas läjässä, kunnes tajuttiin että vaihteensiirtäjän jousi oli laitettu väärällä tavalla.. -_- niin yksinkertainen, mutta niin perseestä
17.2.2012 22:09
Wipiii! Onnistunut päivä projektilla. Huomenna olisi luvassa koneen nosto runkoon ja gpm:än ekat savut.
Vääntynyt siirtäjän haarukka haittasi kokoamista. Joten se oikaistiin. Empäs olekkaan pitkään aikaan tehny mitään noin hartaasti ja panostaen kun oikeen uudet tiivisteetkin hommasin.
Ei ainakaan olleet kalliit kun 5,10€ maksoi sarja missä oli lohkojenkeski tiiviste, kytkinkopan tiiviste, alatiiviste ja kannen tiiviste. Kuvia en jaksanu otella kun jokanen joka on joutunu avaamaan tunan koneen niin varmasti muistaa minkälaiset kamat sielä on. Kerkesinhän jotakin vahinkoja tapahtumaankin mattopuukolla peikaloon. Pari neulalaakeriakin kerkesin hukkaamaan noh onneksi niitä oli pari varastossa.
Tulipas tekstiä noh sentään projekti edistyy.
17.2.2012 22:18
Kuvia kuvia!.. hyvä, että tuli vaihelaatikko kuntoon. Paljon maksoi korjaus?
17.2.2012 23:07
Ei ainakaan oo niitä vaihdelaatikon sisuskaluista kuvia kun en siinä tohinassa hoksannu ottaa. Ja vaihderattaat oli 40 €, tiivisteet oli sen 5,10€ ja pari neulalaakeria 2€ eli semmonen 47,10 € Tietysti kytkinlevyt vaihoin kun oli siinä kone auki niin meni samalla ne oli jonkun 9€.
Rahaa on kyllä palanut aika reilusti omasta mielestä mutta minkäs sille voi kun on sen verran vanha ja harvinainen mopo.
18.2.2012 17:12
Noniin savut otettu ulos ja testi kierroskin ajettu. Kyllä koneessa ainakin on ne 1,5 hp talella ehkei enemmän. Siitä vaan päättelin että kun ei oikeen tahdo pipo päässä pysyä enää kolomessalla.
Noh pari kuvaa satuin ottamaan.
Esi lämmitetyt työkalut helpottavat asiaa jos ei ole lämmintä tallia:
Armottomat tuninki ketjut:
Hitusen isompaa suutinta kaipaisi mutta menee se tuollakin. Pitää vaan neulaa ja ruveja säädellä.
18.2.2012 21:08
Vaihda isompaa suutinta äläkä säätele vielä neulaa ja seosta...
19.2.2012 22:31
Omituista kyllä alakierroksilla tuntus että käy rikkaalla mutta tulpan väristä päätellen käy laihalla. Ja sitten tietysti suutimet menny hukkaan.
20.2.2012 1:02
Mutta tulppahan nyt ei mikään luotettava tietolähde ole.
21.2.2012 20:29
Mahtava säkä taas mulla. Nyt sitte mopparille ilmestyny noita 38,5 l-profiileja. Vaikka taitaa toi gpm olla parempi mutta se ei oikeen oo kunnolla ku joutu tekeen sen sovite helan sinne. Mutta voishan sellasen dinaminin ostaa varastoon.
26.2.2012 21:36
Vai että GPM kestää:
Noh onneksi ei pytyssä jälkiä näkyny ja renkaan puolikas menny pakoaukosta pihalle.
Sitte vaan ootteleen sitä mopparin pakettia.