Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.
27.10.2014 22:24
Mulla oli termostaatti rikki ,niin kone lämppäs aina. Eli tuskin termostaatissa vika.
Mää sanosin et kannentiiviste vuotaa.
27.10.2014 23:28
Uudet tiivisteet! Onko tuo kansi sitte kiero vai mikä vittu siinä on
28.10.2014 0:10
Käytäppä kansi auki. Voi olla että kantta asennettaessa on tiiviste lähtenyt urastaan pois ja nipistynyt väärään kohtaan ja nirhautunut. Kannattaa ihan snadisti laittaa sinne tiivisteen uraan silikonia ja sen päälle vasta tiiviste, niin se tiiviste liimautuu paikalleen eikä lipsahda vahingossakaan pois urastaan asennettaessa.
28.10.2014 11:47
5 kertaa ollu kansi poissa. Aina kun vähentää nestettä niin pyörii jonkun minutin ja sen jälkeen sammuu
1.11.2014 21:33
Tänään otin termostaatin pois ja lähti tulille!
noo sitten ajelin hinku matkaa ja vehe ihan kun leipoa kiinni sammuu. Puristukset oli ja polin normaali jne. Lähtee mukisematta käyntiin ja pätkii nii vitusti kunnes ei sitte ennää lähteny käyntii. Niin ja savuttikin Se niin vitusti, minulta menee Toivo tähän vehkeeseen!
1.11.2014 21:38
Oliko savu valkoista? Taisi polttaa jäähynesteitä... Tarkista kannen ja pytyn tiivistepintojen suoruus ja kasaan uusilla tiivisteillä, myös pytyn alatiivari.
2.11.2014 0:05
Kantta laskettu pytystä päin joten sevon suora kansi suora uudet tiivisteet ja nyt kun ei ole termostaattia niin ei pitäisi kerätä painettakaan. Käykö sitten liian kylmällä kone? Kuitenkin sammuu aina suurilla kierroksilla ja pytty oli lämmin niin voiko sekään olla?
2.11.2014 0:16
Lämpötilan ei pitäisi aivan noin karkeasti vaikuttaa. Mikäli kannentiiviste vuotaa voi järjestelmät kerätä paineita aivan miten sattuu, oli termostaattia tai ei. Piikkisissä DT:ssä tyyppivika tuo että kannentiiviste vuotaa -> kerää painetta syyläriin oli termostaattia tai ei.
Suosittelen vaihtamaan sen kannentiivisteen, vaikka vanha näyttäisikin ihan ok-kuntoiselta. Onko muuten "hiirenkorva" vai ihan perus o-rengas?
Eli tuo punainen missä 4 "hiirenkorvaa" vai iso o-rengas palotilalle ja 4 pienempää pinnapulteille? Kumpikin vaatii myös omanlaisensa vesikannentiivisteen, punainen oli muistaakseni hiukan eri materiaalia ja korkeampi (joku muu korjatkoon jos eri tietoa)?
3.11.2014 15:17
Hiirenkorvat on ja pitää laittaa massaa tuonne uraan tiivisteen lisäksi!
3.11.2014 17:19
Ei se tiivistemassa kyllä ratkaisu ole, jos kaikki on kunnossa niin se toimii kyllä pelkällä tiivisterenkaallakin.. Millä tavalla se pytyn yläpinta on laskettu?
En tiedä minarellin sytytyksestä mutta kiinanskootterien kanssa oli monesti ongelmaa lasketulla kannella, puristussuhde oli vakiosytkälle liian kova niin ei jaksanut antaa kipinää kunnolla niin ei käynnistynyt ollenkaan tai pätki pahasti. Tulpan kärkivälin pienentäminen saattaa auttaa jos noin on.
3.11.2014 17:32
Paljo squishvälys? (Mittaa 1,5-2,0mm tinalangalla)
Laita toinen alatiiviste sinne, niin todennäköisesti se alkaa toimimaan.
Veikkaan, että siulla on liian pieni squishvälys (<0,50mm), jonka vuoksi on mahdollisesti liikaa puristuksia.
Itellä ei suostunut Derbi lähtemään millään käyntiin, koska squishvälys oli 0,55mm ja mäntä hakkas kanteen kun polkas kunnolla kiksistä (kiertokangen alapään neulalaakeri väljä).
4.11.2014 1:00
Kantta laskettu 1mm alemmas ja löytyy jo 2 tiivistettä pytyn alta! Täytyy tuota tulppaa kokeilla!
10.11.2014 22:08
Tänään taas taisteltiin rakkaan kanssa! Kansi pois tiivisteet kunnossa, mutta männän päälla oli vähän nestettä tuliko se kun irrotin kannen en tiedä,joka tapauksessa. Kuivasin kaikki laitoin hiukan 2t öljyä pytyn seiniinn tiivisteet paikalleen kansi kiinni letkut paikallee ryyppy päälle ja työntämään ja tulille! Ensimmäinen kiihdytys vähän piikille sammuu kuten aina ja sitä ennen pätki ihan vitusti ennen piikkiä. Tuntuu kuin leipoisi kiinni? Öljyä myös taitaa vuotaa jostain pytyn läheltä todella kiitettävästi! Savuuttaa edelleen johtuuko runsaasta öljyn määrästä vain nesteen palamisesta en tiedä
. Pitää varmaan kokeilla jotain toista kantta ja sen jälkeen vielä nostaa pyttyä ylemmä jos se ei auta niin olen taas samassa tilanteessa kun sata kertaa aikasemminkin en tiedä mikä on vikana?!
. Voiwiko väärinpäin oleva kampuran stefa vaikuttaa jotenkin koska en ole ihan varma onko nuo oikeinpäin!?
10.11.2014 23:07
Stefat voivat aiheuttaa tuollaista, varsinkin mikäli ovat sellaiset viistotut ihme-stefat (pari kertaa kampuran stefoina nähnyt) eli sisäpintassa lovia, pitää asentaa oikein päin akselin pyörimissuuntaan nähden. Kampikammion stefat asennetaan yleisesti niin että tekstit ovat kampikammiosta ulospäin, toki joitain poikkeuksiakin voi olla.
Vaihda nyt ihmeessä jo ne kannentiivisteet, voi hyvinkin johtua niistä jos et ole vielä vaihtanut.
11.11.2014 8:42
Kahdet tiivisteet löytyy ja kokeiltu on!