Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: *VinskiMo Duunailu topic* Lisää leluja :D!

23.5.2015 3:05

Morjesta tännekkin välillä, ei oo tullu paljon mopoja laiteltua koska husaberg ja volvo :D

Nyt kuitenni jotain tännekkin kuuluvaa, pahoittelen ettei minulla ole kuvia mutta koitan selostaa jos jotain kiinnostaa kuinka tehdään kasasta paskaa toimiva mopo ~20e budjetilla.

Eli veli tosiaan sai kortin ja se hommas sit semmosen roxin raadon puol ilmasiks joka oli yritetty varastaa -> eihän se osaa mitään muutakun pelata koneella joten isoveli tuli sitten armeijasta käyttämään vapaansa sen ropaamiseen.

Eli avaimia ei ollut ja kaasari puuttui ja pakolaippa oli rikki, koko korvake irti pytystä.

Moottorista -> purkastiin siinä konetta, huomattiin ettei putki ollut edes kiinni (gianelli go) pytystä pakolaipan korvake kokonaan irronnu... No kantta irti, vesitila täynnä ruoste mömmöä. Vari puoli ja kytkinpuoli oli vakiot. Noo nappasin tuorevoitelun pois ja veli purki sen säiliön sitten (liittyy juttuun myöhemmin)

Mäntä oli hyvässä kunnossa joten piti hommaa pytty. no kaverilta kevyesti leipossu vakio pytty, tietysti seissy vesisateessa ni ruosteessa jokapaikasta. No kolmikivi hoonia, pakoaukon kurin viilaus, no innostuin siinä sitten nakertamaan ja tietysti puhkasi aukon vesitilaan... No siinä sitten perkele lens ilmoille ja ei muutakun migi kouraan ja kunnon mälli reijän päälle. Ytp suoristus, kannen suoristus, kanavien viimeistelyä ja vesitilan ruosteen poisto loctiten ruosteen muunto aineella.

Vari puolelle sattu löytymään hyllystä 4.5gr rullat, samoin malossin uus punanen vp ja malossin kytkinjousi setti, taisin laittaa sinne ne keltaset.

Kaasarikin löyty jostain laatikosta, 18mm phbg, no se vaati tietysti pientä modausta että sai paikalleen koska pv kaasari. Heitin hatusta sinne sillon säädöt 92 suutin, neula keskellä, tk vakio, ryyppy vakio, tk ruuvi 2.5 auki

Pyttyä korottelin kans kaverilta saaduilla alumiinisilla korotus liuskoilla, saatiin aukot aukeamaan täysin. Sit ei muutakun sporttiset Chevyn moottoriväri oranssit pyttyyn ja kanteen ja kone kasaan (ainoo kuva :D)

Kuva

Nooh muu mopo kasaan, mitä siihen tehtiin ni osia maalattiin, kiksin rattaisii vaseliinit, takajarruun uudet nesteet ja ilmaus ja uudet palat, virtalukon poisto ja virtalukon pohjasta virrat päälle, tankin korkki mallia meisselillä avattava, ilmanputsari fiddy, vedetty imuri letkulla alakatteen alle piiloon ja suojaan, mopo käyntiin, pientä säätöä ja polttimoiden vaihtoa, Voila! Toimiva mopo.

No minun piti lähteä sillon viikonloppuna takasin vekaralle ja broidi haki kilven konttorilta -> tankille, ei laittanu öljyä bensan sekaan ja lopun voitte päätellä.

Nooh vittuuntuneena seuraavilla lomilla kone irti rungosta ja kansi auki ja yritin pyttyä irrottaa, no eipä irronnut, tarkosin vasaralla pari napakkaa iskua mäntään ja sain pytyn irti, ihme ja kumma, sylinterissä ei ollut mitään isompia jälkiä -> hoonia ja se on ihan käyttökelponen, uuden männän tosin tarvis. No mikä siel sitten jumahti... Kangen alapää. Moottori atoimeiksi ja moposporttiin hakemaan tarvittavat hilppeet -> nyt kampuraa vailla että saa roxin taas kasaan ja nyt kasastessa muistan ottaa kuvia :P

Sitten toiseen projektiin jonka takia tarkemmin ottaen tänne tulin kirjottelemaan.

Eli se pikku mönkijä 110... No siitä porsi sähköstartti ja mulla palo hermot niiden sähköjen kanssa muutenkin. Päätin nyt tänään että teen siitä jotain jännää, alotin sillä että otin rälläkän käteen ja aloin silpomaan runkoa ->

Kuva

Laitoin swingiin 25cm jatkoa, tehdään nyt jonkin sortin asfaltti vehje tästä, samalla istutin siihen kmx 125 vaimennus ja esijännitys säädettävän iskarin, tuli muuten jämäkkä!

Kuva

Etujouset tai mitkälie höpöhöpö kepit oli kauheat, no ne oli nii lyhkäset ettei sinne mahtunu mikään muu, no tein tommoset kiskot sitten mihin mahtuu perus monkey/pv pituset takakepit (mallina pv:n) tuo alempi reikä on keulan "vakio korkeus" ja nuo ylemmät sitten millä saa keulan tonttiin (tukivarret vaakatasossa), ongelma vaan on se että jos haluaa ajaa matalalla keulalla joutuu aina säätämään raidetangon uudestaan, no pitääne kuitenni säätää kun keksii tohon jotku pamput (möksä mankissa ois lisäsäiliölliset kiinatuning iskarit)

Kuva

Taka-akselia pitäs jollain saada levitettyä ja vahvistettua, no levityksen sais tehtyä kun teettäis amiksella spacerit patentit alumiinista ja vahvistuksen ehkä jollain paksulla rautaputkella minkä ujuttais tohon päälle (navat irti tietysti ensin), porailis siihen reikiä ja hitsailis niistä reijistä kiinni akseliin.

Suunnitelmia mönksän suhteen ->

-Liila cnc kiinatuning kaasukapula tilattu
-Sininen kiinatuning kaasuvaijeri tilattu
-roxin teräspunos letku, jarru sydeemi ja kotarin 2 mäntänen satula (takajarruks) löytyy omista nurkista
-taakse joku översize levy (sillein että ois kuitenki pienempi halkasija kun renkaissa...)
-etujarrut pois (koska rumpujarrut..)
-joku tyylii 125cc 2t kone ja siihen diy putki :)? TAI joku tehokas nelkkukone ja se käymään viinalla, koska suunnaton halu tutustua tähän ihme aineeseen.
-Mikroauton renkaat?

Jonkunlaine asfaltti/temppuilu härveli ois tarkotus tulla, sen takia asfaltti vehje kun koti tiellä ei saa (kiitos naapurit) enään ajella joten joutuu viemään kärryllä, sama viedä sitte johki asfaltille.

Kuva

Loppuun vielä -> Skotar1:sta, jos joku muistaa, säätelin sitä, sain vihdoin sen jotenkuten käymään, nyt 60 tk suutin ja neulaa laskin yhen pykälän, edelleen piikillä naukuu kivasti, nyt sai vaan vähän vääntöjä alhaallekkin.

BTW Skotar1 on myytävänä jos jotain innostaa vähän erilainen kulkine ;)!

http://www.nettimoto.com/suzuki/s-1/1860165

Niin joo ja muistaakaas minun youtube kanava ->

VinskiMo youtube kanava

Ja tietysti unohtamatta tuon mun porukan youtube kanavaa ja facebook sivua

TKR youtube kanava (kannattaa katsoa kesävideon molemmat osat ;)

TKR facebook sivu

Ei mulla muuta, mönksä projektin parissa jatketaan mutta huomenna miitteillään :D !

Re: *VinskiMo Duunailu topic* Fast'n'Low mönkijä projekti!

25.5.2015 11:43

Jep jep...

Tänään sit vaihtaa Skotar1 omistajaa, joku saa siitä kyllä perkeleenmoisen värkin, varsinkin sillä high end setillä se oli hyvin mielenkiintoinen kikotin :D! Koitetaan änkee mopotin Ysin perään stonga irti ja otetaan keula kohti jyväskylää.

Mönkijään ->

Sekin alkaa hahmottua, tuossa ois Honda Nsr 125 myynnissä lähellä mistä sais aika hätäsen koneen tuohon. Voin kokemuksesta kertoa että pienellä viilauksella ja tehoputkella ja isommalla kaasarilla siitä moottorista tulee peto :seko:

Kuva

Tuossa vaiheessa nyt mönksä, eli akselin levitys on kesken mutta koitetaan jatkaa sitäkin asap.

Kuva

Pulasin varmaan 3 tuntia ton jarrun kanssa... Eli nyt siinä on roxin letku ja puristin ja KTM 2 mäntänen satula, no ne liukutapit oli tuhannen jumissa, nyt selvis mikse laahas skotarin käppärinä. no niide herkistely ja jarrurasvat väliin ja hyvä tuli. Tietysti samalla ilmaus vaikkei sielä mitää ilmaa tullukkaa. Levy on Husaberin vakio etunen, ihme ja kumma vakio levyn reijissä oli just oikea jako että saa husanlevyn siihen kiinni vakio kiinnityksistä. Mitä nyt kokeilin tossa rampeilla ni yhellä sormella ihan pikku painamisella samantien lukittuu jarru!! Tuosta tuli hyvä vaikka itse sanonkin :)!

Kuva

Mietin ja pähkäilin sitä taka akselin levitystä ja päädyin patentoimaan. Eli levitystähän tulee 5cm puolelleen.

Kuva

Noiden pulttejen päälle vasaralla menevää rautaputkea

Kuva

Keskelle pitää hitsata tuommonen paksusta rauta putkesta tehty holkki, navankin saa vielä irti sen jälkeen helposti tuon putken keskeltä vaan! Ainoa mikä vaikeutuu on sen navan mutterin lukitus... (kuvassa vasta hepattu kiinni)

Kuva

Romu metallissa olevista pöydän jaloista löyty tommoset muovi holkit joiden toinen pää on tiukka vanteelle ja toinen tiukka tohon holkkiin, holkkihan on keskitetty navan mukaan ja nyt tuon holkin pitäs keskittää vanne vielä kohilleen.

Kuva

Voila! Se istuu sinne ja mitoitin tietysti ne kierretankojen päälle menevät putket noin 5mm pidemmiksi kun se keskiholkki -> ne putket antaa periks ja vanne puristuu keskitys muovin kera siihen holkkiin kiinni.

Kuva

Semmone siitä tuli, Hypytin ja pompin siinä päällä mutta kyllä se tuntuu kestävän, toki kierretangot vois vielä vaihtaa vahvempiin jos tarvetta tulee, tällähän ei tosissaan missään edes ajeta kovaa että henki lähtis jos sattuu hajoamaan.

Kallistumisesta tuli mieleen, toki keula on nykyisillä jousituksilla todella löysä MUTTA sen eron huomaa todella hyvin kun kallistaa mönkijää kropalla oikealle (missä ei ole akselin levitystä) niin se on heti kippaamassa, vaan koetappa samaa vasemmalle missä on 5cm levitys niin saat repiä sitä että saat sen kallistumaan.

Mulla alkaa olla semmonen kutina että kun haen möksä mankista säädettävät jäykät iskarit tohon keulaan, laitan sen tonttiin ja säädän raidetangot niin tuosta saattaa tulla aikas jämäkkä alusta!


Sitten jos jotain innostaa tietää niin mietin vähän väri teemaa, mietin semmosia fluori keltasia / oransseja / pinkkejä vanteita ja yksityöskohtia ja perus mustaa runkoa ja mustaa katetta... Vähän angry lookkia keulaan jne.

TAI

Semmosta "Camo" mallista vehjettä eli koska olen armeijassa ja navetus on tuttua... Vetäis rungon mustalla/mattavihreellä/ruskeella, vanteet ruskea/mattavihreä, Kate jollain Camo teipillä / ruskeeta/mustaa. Näiden kaveriks voisin jostain hommaa naamio verkkoa esim penkinpäälle jne.!

Ei muuta tähän väliin ;)

Re: *VinskiMo Duunailu topic* Fast'n'Low mönkijä projekti!

26.5.2015 1:28

Dodiih mönkjää sain vähäse tehtyä ja oikeistaa koko päivä meniki jyväskylän reissulla kun s1 muutti uuteen kotiin :)

Kuva

Hain samalla reissulta mönkki monkelin ja otin siitä takakepit irti ja totesin ettei ne todellakaan mene pituuden puolesta lähellekkään edes mun valmiiks jo nostamia kiinnikkeitä, rälläkkä laulamaan ja uusiks menee. Tällä kertaa teen paksummasta kamasta kiinnikkeet ja fiksummin. Edelleen "lepokorkeus" tulee olemaan tukivarret vaakatasossa.

Kuva

Sitten mallailin vähän katteen kanssa, aika vihasen näkönenhän siitä tulee, kate täytyy katkasta keskeltä ja jatkaa tota perän verran, samalla kuiduttelen "angry lookin" keulaan ja puhkon nuo umpeen valetut eturitilät ja keksin niihin jotain.

Niin ja siitä ei ole kuvaa mutta taka akselin levitykset tein loppuun, no nyt se on sit toispuoleinen eli toiselta puolelta joutuu holkkeja ja spaceria lyhentämään että saa sopivaks, en kyllä tajua miten se on mahdollista kun otin sen levityksen mitan painamalla putken päähän spray pullon korkin ja mittasin vielä että holkit on saman mittaset, ehkä se akseli onkin jotenki vituilleen keskitetty...

Näillä näkymin testailuun (että kestääkö akseli ja millanen ajaa) lyön kiinni mökki mankista 110cc manuaali koneen, no siihen pitäs mäntä remppa tehä kun tupruttaa sinistä huolella, tosin testaamiseen se menee tollasenaanki.

Oisko hyväl tsägäl huomenna savut ulos??

Re: *VinskiMo Duunailu topic* Fast'n'Low mönkijä projekti!

26.5.2015 5:54

Kannattaa koko alusta, ohjaus ja oikeastaan kaikki vaihtaa jos haluaa ajettavan :) Itsellä oli sillo tuollanen ensin vakio 50cc mankikoneella, sitten jollain kiina 200cc pystykoneella ja lopulta piikkisen kotarin koneella jolla ei pystynyt edes ajamaan kun oli niin hirvittävä alusta :D

Re: *VinskiMo Duunailu topic* Fast'n'Low mönkijä projekti!

26.5.2015 11:38

KUISKUIS kirjoitti:Kannattaa koko alusta, ohjaus ja oikeastaan kaikki vaihtaa jos haluaa ajettavan :) Itsellä oli sillo tuollanen ensin vakio 50cc mankikoneella, sitten jollain kiina 200cc pystykoneella ja lopulta piikkisen kotarin koneella jolla ei pystynyt edes ajamaan kun oli niin hirvittävä alusta :D


Joo pointti ois tehä kyllä uudestaan alusta ja tietysti niikun oonkin jo tehnyt levittää vähän sivusuunnassa ettei tuu niin kiikkerä kun estoniasta.

Mietin noita ohjaus niveliä, ne ei vielä oo väljät mutta sitten kun on ni iskis vaikka tehostamattoman 240 raidetangot jne. Ainoa mikä kaivelee on se kun tiedän jo valmiiks että noiden tukivarsien helat on 30 min ajonjälkeen sohjoa muttakun ei kestä perse ostaa uusia, tietysti jos löytyis sopivaa esim pexi putkea mistä sais tehtyä holkit. No kahotaan nyt mitä se sanoo noista etukepeistä.

Toisaalta se on ihan kiva että on kiikkerä koska kiva vedellä kahella renkaalla, kyllä sekä sivu että pituus suunnassa.

Tuossa vielä pari videota liittyen mönkijä hommiin, jos ne tois motivaatiota nytkin lähteä pihalle tekemään :D Torstaihin asti lomaa, sit vikaan ginekseen ja kotiin tullessa tj13 :seko:



"takarenkaiden painotuksen opetusvideo By: VinskiMo

Kyllä, mönkijänkin voi keulia kilvelle :P!

Re: *VinskiMo Duunailu topic* Fast'n'Low mönkijä projekti!

27.5.2015 17:39

Dodiiiih! Mönksä vähän edisty taasen, tai oikeistaan aika paljonkin, ekat ajot on jo ajettu!

Kuva

Etutolpat on nyt kiinees sitten, sanottaisko että vähän fiksummin ja kestävämmin kun viimeks :)

Kuva

Takaiskarin lisäsäiliölle teline jossa se ei oo edessä, panta tietysti rosteria.

Kuva

Stonga meni vähän uusiks, alkuun kokeilin comboa peukalo kaasu, kytkin oikealla, jarru vasemmalla... Ei, ei, ei, ei :D Nyt kytkin on vasemmalla ja jarru oikealla ja kierto kaasu nyt onnistuu jo ajokin.

Kuva

Tosiaan moottorin nappasin monkista lainaan, eli 110 minirossin kone, vaihteet kaikki ylös. vähän piti jalkaraudalle näyttää laikkaa että sai kiksin sopimaan ja putkea piti jatkaa... No vaimentimen kiinnitys pitäs tehdä (tai tupla vaimentimet :P?) ja hitsata noihin jalkarautoihin tukia.

Anyway, ekat ajot on jo ajettu, koneessa on sähköissä häikkä, pätkii ja paukuttaa ja toimii vähän miten sattuu, selvitellään. No tilasin sit 14e kiinasta "reisinki" cdi ja puolan, kahotaa jos niillä lähtis rokkaamaan.

Keulittukki on jo, kyllä se keulii ja menee kahella renkaalla kivasti :D

Mitäs nyt sit seuraavaks ni jalkaraudat, ehkä jalkajarru vielä ton käppärin kaveriks (mietin sitä yhellä kädellä keulimista, periaatteessaha nyt jarru ja kaasu on samalla kädellä joten vois onnistua mutta jotenkin epäluontevaa)

nii ja taka-aksulan levitys oli perseestä, pultit löysty ja vanteet meinas lähtee irti, no mitä nyt teen ni teen vanteen mukaan raudasta kolmiot johon tietysti pultin reijät jne. Ja hitsaan ne kiinni niihin mun keskiö holkkeihin ja kiinnitän sitten vanteet niihin kolmioihin vielä pitkillä pulteilla... ehkä se alkaa kestämään.

Huhhuh, ei tähän muuta, hommat jatkuu viikon päästä kun armeija ajan viimeinen gines selätetty :P!

Re: *VinskiMo Duunailu topic* Fast'n'Low mönkijä SE ELÄÄ :D!

27.5.2015 20:01

Ei vissiin kannata vaihtaa kahvojen paikkaa kun tulee tehtyä sitten tottumuksesta virheliikkeitä joista seuraa kaatuminen ;)

Kummasti silti mopolla ajon jälkeen tulee fillarillakin käytettyä oikein kahvoja.
Viimeksi muokannut Ledinauha päivämäärä 28.5.2015 7:45, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: yhdistetty viestejä

Re: *VinskiMo Duunailu topic* Fast'n'Low mönkijä SE ELÄÄ :D!

7.6.2015 3:38

n3d kirjoitti:Ei vissiin kannata vaihtaa kahvojen paikkaa kun tulee tehtyä sitten tottumuksesta virheliikkeitä joista seuraa kaatuminen ;)

Kummasti silti mopolla ajon jälkeen tulee fillarillakin käytettyä oikein kahvoja.


Nooh, aluks kuumoilin sitäkin, nytkun mönkijällä tullut ajeltua ni äkkiä ne oppii ja vaikka hyppää husan puikkoihin heti sen jälkeen ni automaattisesti muistaa taas miten siinä on kahvat.

Asiaan ->

Mönksä on saatu kulkemaan ja keulimaan jo kivasti, käynti ongelmat ratkes sillä kun kiinalainen racing cdi ja puola tuli, no sillä cdi:llä se ei tahtonu toimia, paukutti vaan ja iski liekkiä, villi lotto, seon tarkotettu jollekkin jäätävälle nokalle ja puristuksille -> ennakot jotain ihan muuta kun tossa. No koetin vakio CDI:llä ja johan lähti rokkaa, eli vika oli lienee sitten puolassa.

Kuva

Tosiaan jalkarautoihin tein vahvistukset, tyylikkäästi ohjaustangosta, oli muuten just passelit mutkat ja korkeudet :D! nyt kestää pomppia, kyllä kokeiltu on.

Kuva

Etu iskareita pitää säätää tiukemmalle, tuntuu että keulan laskiessa lyö pohjaan.

Kuva

Liila CNC tuning kiinakaasukahvaki tuli ja sille kaveriks kiinalainen sininen kaasuvaijeri. Kaikki on siis minicrossi kampetta ja yhteensopivaa tuon monkeytypen kanssa kivasti. Yllättävän laadukas tuo kaasukapula oli 7e hintaasa nähden.

No sitkun kaikki näytti menevän hyvin -> taka akselista boorit ihan loppu -> pitää hitsata kangeks, toivottavasti ei tarvi vähään aikaan vaihtaa taka aksulan laakereita. No eturengaski meinas irrota ajossa -> uudet pultit ja lukitteen kanssa kiinnes. No mikähän sitten seuraavaks, koska kumit on nii pykineet ni sisäkumi puhkes edestä. Kuten arvelin uudet renkaat ja vanteet tohon pitäs sit hommata.

EHDOTUKSIA OTETAAN VASTAAN MISTÄ VOIS SAAHA HALVALLA SOPIVAT RENKAAT / VANTEET JA RENKAAT.

Mietin tässä mopoauton 13" vanteta esim. ?

Mainittakoon tähän että alusta on kyllä pirun hyvä ja takajarru, pystyy keulimaan kivasti ja ajeleen kahella pyörällä ja sillain. Pitää vielä uudet ketjut laittaa ja alkaa miettimään miten ton katteen modais sillein että näyttää viisaalta.

No huomenna sitten lisempää! Mahdollisesti jopa videota :lol:

-VinskiMo

Re: *VinskiMo Duunailu topic* Fast'n'Low mönkijä apuja kaiva

19.6.2015 12:45

OHI ON 347, jeees eli armeijat ois nyt käyty ja kotiuduttu kersanttina.

Sitten asiaan ->

Mönksän taka aksula on nyt kanki, polttelin migillä isoilla virroilla yheks kangeks noi akselin ulkopuolet eli navat saa vielä irti, mukana tulee vaan sitten se väliholkki ja jarrulevy / toisella puolella ratas. Nyt ei heilu renkaat!

Kuva

Nyt tuon on oikeaistaan täysin ajokunnossa, sain sen kohtuu hyviin säätöihinkin jo! Vielä pientä booausta kun nopeesti vetää kaasun pohjaan, toki tossa ei ole kiihdytys pumppua...

Kuva

Kävin vähän rallailemassa tuolanoin, tosin naapurit ei yhtään tykkää..

Kuva

Sit piti mennä omalle pihalle leikkimään.

Nyt mitä pitäs tehä ->

-Renkaat hommata jostain, EHDOTUKSIA??¨
-Ottaa moottori irti, kansi irti, pytty irti, männän vaihto, kannen avarrus, kaasarin uudelleen säätö
-Takajarruun pitäs vaihtaa oikean kätinen kahva (nyt vasenkätinen väärinpäin oikealla, vähän taitaa olla päässy ilmaa...)
-Katteen ja tappo katkasijan kiinni modaus
-Koko laitteen purkaminen atomeiksi ja uudelleen rakennus siistiksi (saumojen hiomiset/siistimiset, maalaukse ym.)

Re: *VinskiMo Duunailu topic* Fast'n'Low mönkijä ajokuvia ;)

22.6.2015 22:23

Kuin kovaa tuolla uskaltaa ajaa suoraan/liipissä? Itellä on vähän vastaava mutta muutettuna PV:n koneelle ja siitä loppuu ominaisuuden ~40km/h tietämissä, kulkee suunnilleen 60km/h (matkaa tarttee sen 150m suunnilleen). Kakkonen on suht sopiva räppäily vaihde.

Re: *VinskiMo Duunailu topic* Fast'n'Low mönkijä ajokuvia ;)

23.6.2015 0:26

sitkuura kirjoitti:Kuin kovaa tuolla uskaltaa ajaa suoraan/liipissä? Itellä on vähän vastaava mutta muutettuna PV:n koneelle ja siitä loppuu ominaisuuden ~40km/h tietämissä, kulkee suunnilleen 60km/h (matkaa tarttee sen 150m suunnilleen). Kakkonen on suht sopiva räppäily vaihde.


Arvaappa mistä sain kipinän alkaa laittamaan tota :D? No tietysti siunun projektistas.

Joo tossakin loppuu ajo-ominaisuudet jo kolmosella, ohjaus on aivan liian herkkä ja noi kumit on löllöt ja etujousituskin on vielä säädetty löysälle. Varmasti jos tiukkais ton keulan, pidentäis sitä ohjauksen osaa johon raidetangot kiinnitetään ja laittais jotkut tiukat kumit ni pystyis hiukan kovempaa ajamaan. Tossa ykkönen ja kakkonen toimii kivasti, tosin en oo päässy kun pihassa ajelemaan, varmaan isommalla paikalla vois ajaa isommillakin vaihteilla.

Asiaan -> Reserviin on tultu kersanttina ja elämä jatkuu.

Kuva

Päätin vähän modailla tuota välipilliä ja vaimentimen paikkaa, nyt ei ole niin tyrkyllä että jalka palaa.

Kuva

Kun noita vanhan mallin kotarin muoveja pyörii talli täynnä ni päätin hyötykäyttää yhden, sopii mun mielestä aika kivasti, pukkasin muoviin reijänki ni saa jalan sinne kun keulii :lol:

Samalla käytin etunapaa irti ja poistin sieltä katkenneen pultin ja sai taas eturenkaan kiinni kolmella pultilla.

No siinä kun räppäsin ni päätti sitten vihdoin väärinpäin oleva jarrukahva imasta ilmaa sisään, no nyt on hyvä syy laittaa kunnon jarrukahva tuohonki.

Re: *VinskiMo Duunailu topic* "low'n'slow"mönkijä ajokuvia ;

23.6.2015 10:31

Siihen eteen kannattaa casteria modailla jos haluaa että ohjaus pysyy suorassa vauhdissa, ite lyhensin 200cc mönkijästä tuota ylä tukivarren takaputkea sentin. Nyt on ajo vakaata ja luisussakin keskittää tangon itestään, on vaan pirun raskas kääntää jo pienessä vauhdissa ja saa kädet kipeäksi helposti. Tuommosessa pitää olla herkkä ohjaus että renkaat kääntyy tarpeeksi, ainaki vakiona tuommosessa ne kääntyy niin vähä, että ei riitä luisutteluun.
Kyllä siihen nopeaan ohjaukseenki tottuu, pitää vaan kääntää niin vähän, siinä joku parituntia menee niin sitä ei enään aattele :D

Re: *VinskiMo Duunailu topic* "low'n'slow"mönkijä ajokuvia ;

24.6.2015 22:01

Tää on kyllä loistava topikki. Pitäisköhän tuota joutessani lukaista koko systeemi läpi :)

Re: *VinskiMo Duunailu topic* "low'n'slow"mönkijä ajokuvia ;

24.6.2015 23:52

Mulla on ne "vakio" jouset/iskarit ja ne ainakin on niin kovat et saan hyppiä koko 95kg:n elopainolla etuakselin varassa ja ne ei pohjaa-> pompotta ajossa ja siks ei oo hyvä. Suurin ongelma tuossa ajettavuudessa on varmaan ohjaus/alusta geometriassa ja lyhyessä akselivälissä, eikä tuo olematon leveys ainakaan vakauta menoa. Vielä kun soppaan heittää ihan paskat etupään puslat ei tulos voi olla kovin hyvä.

Tiukkailin (tein isommat sisäholkit ja porasin ne muovit sit käypäsiks) kaikki nivelet talvella ja ne on taas ihan horot.

Jos meinais jotain parempaa ni samalla vääntäs tukivarret uusiks/pidemmiks/säädettäviks. Uretaani olis ihan hyvä, mutta on "kallista" ja sitä on kuulemma hankala sorvata, uniballit olis kans päteviä mutta ni taitaa olla vielä tuota uretaania kalliimpia kun kpl määrän on ihan kohtalainen, periaatteessa perus kuulalaakeri vois toimia eikä olis älyttömän hintanen kun käyttää halvimpia kiinalaisia kokeilussa, jos toimii ja on hyvä voi tilalle laittaa parempaa.

Miten lie oikeissa mönkijöissä onk niissä edessä suurempi reideleveys kun takana? Tuleeko levoton ajettava jos noilla on kovasti eroa? vaikka 10-15cm?

Re: *VinskiMo Duunailu topic* "low'n'slow"mönkijä ajokuvia ;

21.9.2015 0:17

Pistellääs tännekkin taas jotain uutta.

Eli tosiaan mopohommat sai taas vähän vauhtia kun päätin ottaa toisen noista monkey raadoista työn alle.

Nykyään aika menee lähinnä autopuolella turbo ahdettujen Volvojen parissa ja pärrä puolella mulla on kolmisatku KTM ja Husaberg.

Mutta siihen monkesiin ->

Kuva

Eli kyseessä paperillinen z50j josta kilvet palautettu että nekin saa ihan hakemalla sitten, ei tarvi katsastaa.

Eli tarkotus pistää alkuperäsiin kuoseihin, osia varmasti puuttuu mutta jotain kuitenkin on jo (nämä kaikki honda originaalia)

sivukoppa orkkis tarroilla
orkkis tarakka
takavalo
vanteet
etulyhty
mittari
keskiöt
penkki
vakio moottori
vakio kaasari

Mitä ainakin tarvii hommata niin finn-speedi taakse (eteen löytyy jo).

Jotain pieniä osia niikun nopeusmittarin pyöritin ja vaijeri sille. Niin ja ilmanputsari myös.

Koneesta pitää vaihdella vähän stefoja ja putsata se hyvin, mahdollisesti pytynkin vois käyttää auki ja katsella ettei sielä ole mitään yllätyksiä vaikka toimivana olen sen aikanaa purkanutkin.

Ei tästä nyt mitään entisöinti projektia tule mutta alkuperäset värit/tarrat ja lookki, eli ei mitään tuunauksia.

No sit mulla on se toinen monkey, jostain 80 luvulta oleva runko, poliisi huutokaupasta ostettu eli paperit on siihenkin. Siitäkin vois tehä alkuperäsen tosin siihen ei oo läheskään kaikkia orkkis osia enkä tiedä sitten miten hyvin niitä löytyy, ainakaan mihinkään fiksuun hintaan.

Noh, teen sitten monkesia ainakun joutaa autoilta ja koululta. Tarkotus ei oo kiireellä tehä ja suht siistiä jälkeä pitäis tehdä ja ainakin vielä näyttää siltä että hyvää tulossa :)

-VinskiMo