Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.
16.12.2011 15:27
pbt kirjoitti:Niin tietysti vois mutta ei ole työstö keskuksella opetettu tekemään vielä mitään. tulee vasta toisena vuotena.
Moduulijyrsimelläkin onnistuu tekemään
Laittaa vaan jakolaitteeseen kappaleen kiinni, jyrsii hampaat ja sitten vasta katkasee sahalla ja sorvaa pään tasaseks ynnä muut.
17.12.2011 14:23
Eipäs ole semmosia hienouksia Ähtärissä. Ylä-jyrsinki on peräsin 60 luvulta johon on vaan lyöty nyky aikaiset mittalaitteet. Sorveissa sama homma muutakun yks on sentään 2000 luvulta
17.12.2011 14:56
Varmaan myös opettavat karkaisemaan sen rattaan pinnan. Muuten ei tuu kestämään.
17.12.2011 16:39
Löytyykö koulusta työstökeskus? Jos löytyy, niin annat opettajalle rattaan käteen ja pyydä tekemään samanlaisen. Tai vähintään piirrustukset.
17.12.2011 21:15
kyllä sieltä löytyy mutta pitää ny kattoo saako jostaki uusia.
18.12.2011 0:32
Voihan sillä ajaa
Hyvin tuntuu menevän puolelta toiselle tiellä
Lisää kuvia galleriassa.
18.12.2011 8:11
Tosta joulukalenteriin?
18.12.2011 13:23
Jollain järkkärillä kun kävis ottaa joku nätti pakkasilta kuvan niin voisin sanoa että joulukalenteriin, ainakin ensvuonna
20.12.2011 13:02
Noniin tuli nuokin tehtyä. Kattoo ny kumpi istuu paremmin paikalleen. Kuinkahan äijän käy.
No sen näkee sitte ja materiaalina on messinki.
22.12.2011 23:01
Öö tota joo.. mitenkäs noi lohkot sais auki? Ei taho irrota vaikka kuinka kumilekalla koputtelee.
22.12.2011 23:09
Ensin KAIKKI lohkoja toisissaan kiinni pitävät pultit irti ja sitten varovasti puukon terä -> leveä ruuvimeisselin kärki lohkojen väliin -> varovaista vääntöä. Sama homma vuorotellen 2-3 eri kohdasta, hiljalleen edeten.
22.12.2011 23:21
pultit oliki jo auki.
23.12.2011 1:03
Voit naputella varovasti KUMI/MUOVIPÄISELLÄ vasaralla kampuran päästä, ensiöakselin ja toisioakselin päästä. Jos kyseistä vasaraa ei löydy, niin joku puukalikka tms väliin.
Ennen toimenpiteitä, tarkista vielä uudestaan onkos kaikki pultit auki.
23.12.2011 1:09
Melkeen oli vikana se mitä aattelinki. 1. Rattaan lovet paskana ja sen alapuolella olevan rattaan tapit pyöristyny.
1 ratas:
Alaratas:
Hyvät uutiset: sovite hela meni paikalleen ja tiukasti
jaahas ompas harvinainen ratas ku ei löytyny tosta vara-osa luettelosta mutta onneks sentään google on keksitty ja koodi löyty: 851.942.70 hmm.. sanoo että käsi vaihde sportissa on käytetty saman kokosta ratasta. Onkos sillä jotaki eroo?
26.12.2011 23:29
Nonniin meni ny tämäki sitte persiilleen. Noh voi vaikka laittaan lukkoon väliaikasesti? Kun tässä ei taida tulla päivytyksiä piiiitkään aikaan. Paitti jos einy sitte löydy 1. ja 3. vaihteen ratasta.
1. rattaan koko: 32z ja 3. rattaan koko: 25z. Terve ja Heipä hei.
Toivottavasti löytyy Jyväskylän rompetorilta tammikuussa.
pbt kuittaa.