Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

24.5.2016 0:07

Kiitos. :)

Tänään alottelin kevyellä hommalla ja rälläköin kilventelineen telineen pois.

Kuva

Kuva

Ja takakatteet kiinni niin sinnepä jäi tankin tilalle katteen alle tällainen turha tila. 8o

Kuva

Sinne siirtyy varmaan akku ja sähköt astinlautojen alta jotta voipi madaltaa lisää. :lol:

Runkoon piti tehdä tilaa takajouselle rälläkällä koneen siirron vuoksi. Nyt siinä on milli tilaa jouselle ja ei enää joustaessa narise. 8)

Kuva

Sitten pahvia underiin nyt kun teline oli edestä pois.

Kuva

Ja pahvin perusteella peltiin viivat vapisevilla käsillä ennen kahvitaukoa:

Kuva

Leikkaus suoritettiin tauon jälkeen ruosteisilla peltisaksilla. Peltiä jäi kahden underin verran vielä joten sopi harjoitella. :)

Näiden kuvien ja tekstien perusteella tulos on aika heikkoa laatua, mutta tsekkaas tää kuva! 8)

Kuva

Omaan silmään aika täydellinen underi. 8)

Kuva

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

27.5.2016 0:17

Perä alkaa kyllä näyttää hyvälle, vielä kun heittäisit tuon vakioänkän mäkeen ;)

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

2.6.2016 22:53

Joo onhan tuo vakioänkkä melkonen hirvitys.
Lyhennän varmaan tuota vakiota ja hitsautan sen suoralla ulostulolla. :)
Ja näin se e-hyväksyntä säilyy ja on taas niin turvallista ajella. 8)

Tänään käynnistelin mopoa. Bensa ei kulkenut ja ei startannut mutta sain sen käyntiin ja starttaamaan ja pysy käynnissä sammuttamiseen asti. 8)

Ja laitoin kaikki katteet paikalleen sillä ajatuksella että laitan hakemuksen Kuopion Kalis Car Showhun stanceskootterista. :lol:
Show on 18.6. ja menen sinne vaikka ilman skootteria kattelemaan madallettuja nelipyöräisiä. :)
Tuskin mitään uutta, madaltamista ja bassopakua hienompaa siellä on esillä. :lol: :lol: :lol:

Sit tein listaa mitä pitäis vielä saaha valmiiks ennen kuin oranssi on oikeesti VALMIS.

-Tangon johot kaikki uusiks ja kutistemuovilla nippuun
-Underin kiinnitys, maalaus mustaksi ja oranssit tekstit
-Pohjakatteen, etulokarin, etumaskin, etusisäkatteen ja takasivukatteiden vaihto ehjiin
-Kaikkien osien maalaus, siis kaikkien
-Eli purku ja moottorin maalaus ja katteet maalaus
-Jalan lyhentäminen
-Vasen peil, tuppien asentaminen
-Takavalo, takavilkut ja kilventeline rakennus
-Kojelaudan pelti kokonaan uusiks suunnitteluineen
-Töiden haku että saapi rahaa näihin
-Astinlautojen asennus kiinni asti
-Pakoputken kiinnitys tiiviiksi, maalaus ja änkän vaihto
-Tasapainotus vasen/oikea
-Takavanne ei sais vipattaa
-Kunnolla säätöihin ja ajokuntoon

Mut tältä se näyttää ennen noita modauksia ja nämä kuvat lähti Kaliksen järjestäjille. 8)

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

2.6.2016 23:38

No ihmettelen kyllä jos ei kelpaa näyttelyyn. Ja jotenkin oudosti viimeisessä kuvassa näyttää jonkin sortin puna-oranssilta maastokuviolta :D omaan silmään siis ainakin voi toki myös laittaa 3 megaforcea maksaneen näytön piikkiin :DD mutta ei siinä perkeleen siistihän tämä on. Omaan silmään taas näyttäisi että undei kaipaisi jotain muotoja mutta makuasia ja siinä tulee taas tekeminen kun alkaa tuohon jotain pullistusta suuntaan tai toiseen värkkäämään

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

6.6.2016 22:31

Kalis Car Show järjestäjiltä tuli viesti että ilmoittautumiseni on vastaanotettu ja hyväksytty! 8)

Ja nyt tänään sitten purin katteita maalaushommiin niin etusisäkatteeseen tuli irrottaessa 10cm korkea halkeema. Sit laitoin viel takakatteet underin kiinnitystä varten kiinni ja takakatteiden kiinnike halkesi joka pitää ne yhdessä. Eli nyt ei toimi takakatteet ja etusisäkate on rikki.

Palasin kotiin ja kiroilin aikani, ja sitten palasin hommiin että pakko se on saaha kuntoon ennen Kalista. Tein kolme kilventelinettä ja kaikki oli huonoja joten palasin kotiin ja kiroilin aikani. Nyt sitten haaveilin enska kilventelineestä, mutta ei oo täällä liikettä joka myis niitä parempia jossa ei oo pyöree lasi. Motonetin sivustolta löysin kuitenkin säädettävällä lasilla olevan takavalon ja sellasen varmaan asennan underin perälle. Kilpeen tulee vissiin siirtotarra ja sille teen telineen takaiskarin alapäähän ja kilvenvalo on jo hommattu sille jonka kiinnitän jos on aikaa.

Katehommaan tuli sellainen päätös että asennan kevarin katteet mopoon, eli mustaharmaa tulee ja oranssit vanteet. Harmittaa että ei kerkee koko-oranssia tehdä ehjistä katteista. Etusisäkatteeseen taasen ei tule mittaria edes koska en tee upotusta sille, mittari menee tankoon ja en asenna nopeusanturia, paitti jos kerkeen.

Tangon johdot kävin läpi ja laitoin kutistemuovit päälle joten tangon vaijerit ja johdot on hyvin nipussa. Jonka johdosta en saa selville miksi vilkut ei enää toimi vaan nappia painaessa kaikki vilkut on päällä vilkkumatta. Startti toimii kuitenkin jarruantureiden mukaan ja oikeesta napista. Toivon että jarruvalokin toimii sen vuoksi.

Oranssi ajetaan paikalle, peräkärrillä kuljetus olisi yhtä suuri huijaus kuin ilmajousitus tuning-autossa. 8)

Huomenna jatkuu hommat kun menen hakemaan korjaamolta kevarin katteita.

Topicin nimi vaihtu kiinnostavammaksi, älkää hämääntykö. :P
Viimeksi muokannut n3d päivämäärä 9.6.2016 15:56, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

8.6.2016 22:42

Kevari valmistuikin ajoissa eilen ja sain koko kevarin mukaan, eikä tarvinnut hakea pelkkiä katteita. Hintaa kertyi kevarin huollolle 189€. Oli ne vaikka mitä rullia vaihtanu ja venttiileitä säädelly. Tuntu että tehoa tuli lisää, mutta se voi olla pelkkä tyytyväisen asiakkaan luulovaikutus. Oishan tuolla hinnalla saanu muullakin tavalla lisää tehoa mutta onpahan huollettu ja leima kirjassa. 8)

Kevarin ja mopon katteidenvaihto keskenään -projetki onnistui helposti koska tiesi mitä oli tekemässä eikä tarvinnut suunnitella ja pähkäillä.

Kuva

Nyt ne on ainakin veljeksiä ja eihän niitä enää erota toisistaan. Näyttelymopo on ihan kivan näköinen noinkin, mutta kevari on ruma kuin mikä. Onneksi on nyt parkkipaikka talon takana, niin ei tarvitse kaupan pihalla säilyttää tuota hirvitystä.

Ja tosiaan vaihdon syy oli noi oranssit takakatteet ja etusisäkate joita maalatessa loppu lakka ja motivaatio kesken. Niihin tulee likaa ja lika ei lähde pois. Muut katteet järkeilin sen perusteella, että mikä käy minkin kanssa yhteen.

Etusisäkatetta eli tota isointa mustaa osaa irrottaessa pitää siirtää astinlautakatetta taaksepäin että saa sen irti ja astinlautakatettahan ei siirretä ellei koko perän katteisto ole purettuna. :lol:

Tällasella mennään showhun todennäköisesti, kokoajan mietin että rupeenko tekemään pohjia takakatteille että saisin ne oransseiksi ennen Kalista.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Se vaan näyttää niin keskeneräiseltä noiden harmaiden katteiden takia. Aargh. :x

Takavalo on bolt-on 25€ ja asennettu tänään kuvien oton jälkeen. 8)

Topicin nimi vaihtui kiinnostavammaksi, älkää hämääntykö. :P

Re: Stanced Kymco by n3d

10.6.2016 0:14

Huomenna alkaa katteiden hionta. :lol:

Viimesten kuvien kunnossa mennään Kalikseen paitsi että takakatteista tulee oranssit! 8)

Sitten se ei enää näytä keskeneräiseltä, vaikka se on. :P

Koitan käydä katteiden kuivumisajalla pidemmän lenkin heittämässä ajamalla että näen miten pelaa kaikki ja kerään pudonneet osat.

Re: Stanced Kymco by n3d

11.6.2016 12:25

Tästä lähettiin:

Kuva

Kuva

Ja päätin ihan oikomatta hioa muoville asti ja naarmut pois:

Kuva

3 tuntia sain niitä hioa ja se oli kyllä yhdelle päivälle tarpeeksi hiontaa. 8)

Piiloon jäävät osat jätin hiomatta kun ei kunto ja aika riittänyt. :|

Nyt maalaamaan --->

Re: Stanced Kymco by n3d

12.6.2016 0:25

Nytpä ois katteet ja underi maalattu ja katellaan 5 päivää niiden kuivumista.

Väri on tuttu metallinhohto-oranssi. 8)

Kuva

Kuva

Valkoinen pohjamaali, oranssi päämaali ja metallihilelakka. Kuvia ei vaiheista tullut otettua kun piti vuorotellen maalata mustaa underia ja oransseja katteita. ;)

Oransseista tuli todella hyvät vaikka olikin huonot olosuhteet ja valittu päivä. Kyllä tuli näyttelykelpoiset! Päämaalin ja lakan välissä satokin vähän niin venähti aikataulu.

Underista tuli tämmönen:

Kuva

Harmaa pohjamaali, mattamusta päämaali ja mattalakka. Harmaa näkyy vähän läpi mutta ei se underi paljoa näy kun ei ole mitään koroperää. :lol:

Kilventelineenkin rakensin tänään. Olinpas ahkera.

Kuva

Hyvä kohta sille ja sille tulee vielä valo että ei ole ihan pimeänä illalla.

Kuva

Oikein näppärän näköinen teline. Olisin ehkä paremman tehnyt jos aikaa olisi niinkuin ennen. Ja kilpi siirtyy ylös keskelle myöhemmin.

Änkälle en keksinyt mitään nopeeta ratkaisua niin maalasin ainakin sen kromisen suojan mustaksi että ei pistä silmään niin paljoa.

Kuva

Re: Stanced Kymco by n3d

12.6.2016 1:55

annoin jo niin ison facepalmin että nokka siirty takaraivoon, mutta onneksi olit kerenny päivittää että takakatteet maalataan!!! :seko: nythän voisit tehdä vaikka metallinhohto sinisen tosta kevarista tms? 8) otahan sitten näyttelystä komiat kuvat!

Re: Stanced Kymco by n3d

12.6.2016 22:38

Joo onhan ne väriltään mätsäävät katteet ihan kiva olla. :lol:

Mutta oli siinä työtä kerrakseen kun oli niin tiukka aikataulu ja vain yksi työntekijä. :P

Ja kun kerralla piti tulla hyvää jälkeä kun ei ollut kuivumisaikaa virheisiin.

Kevarista en tiedä vielä mitä teen sille. En ole kehdannut enää keskustan läpi ajaa noilla sekakatteilla. Hiomis ja maalaushommat kun sujui niin hyvin niin kyllähän sekin on maalattava sit näyttelyn jälkeen kun on aikaa. Taitaa tulla juurikin metallinhohto sininen siitä. 8)

Tänään oli tavoitteena laittaa mopo ajokuntoon ja käydä koeajolla. :eek:

Käyntiin lähti yhdellä polkaisulla!

Kuva

Vannekin ja rengas oli tarpeeksi suorassa. 8)

Kiva ylläri oli että umpion ledinauhakin toimi kun moottori oli käynnissä.

Kuva

Sit ledit sammu ja niiden johtoihin eli parkin johtoihin ei tullut enää virtaa. Entinen mittarin taustavalo palaa vielä joten otan siitä virran siirtoajojen ajaksi valolle. Sulakkeet oli ehjät joten mikä lie vikana valon kanssa.

Tuossa kunnossa lähin sit kadulle ajelee. 8o
Takakatteetkin ois vaan koristeet ja siihen tehtävään ne vielä tulee. :)

Noin puolisen kilometriä ajoin ja ei mitään ongelmaa. Vauhtikin kävi yli 40km/h eikä vanne irronnut matkalla. :P

Ja mitään tärinää ei tuntunut takavanteesta tulevan johon olen erittäin tyytyväinen. Ajo oli hyvin tasaista ja Kymco tuntui oikein luotettavalta ajopeliltä. Uskon että pääsen sillä 5 kilometrin päähän näyttelyyn ajamalla.

Sit pitäs keksiä jalka että se ei kaadu show alueella. Keskijalalle en laita koska tulee niin korkealle perä. Peilikin, kilpivalo ja tupit pitäis asentaa. Ja vika päivänä kiireellä takakatteet, underi ja takavalo kiinni.

Stressi alkaa olla ohi koska sain kuin sainkin vaihdettua katteet, maalattua ja hiottua takakatteet + underin ja lämpösuojan, asennettua kilventelineen, takavalon ja sigman, siistittyä johdot etukatteen sisältä ja tangosta, laitettua ajokuntoon ja suoritettua koeajon. :)

Re: Stanced Kymco by n3d

16.6.2016 17:47

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Stanced Kymco by n3d

16.6.2016 17:58

Ilmanputsari vaihtoon ja äkkiä :D

Re: Stanced Kymco by n3d

18.6.2016 14:16

Tänään ois sitten Kalis Car Show ja ensiesittely Kymcolle. 8)

Jep. Superpower filterin kanssa mennään. :P

Valot sain eilen pelaamaan kun vedin virran työvalolle mittarin taustavalon johdoista. Lampun virallisille johdoille ei tule virtaa.

Kuva

Onpahan ainakin kirkas. 8)

Siirtolupatarrankin hain eilen ja asensin sen kilventaustaan. Perus fillaripeilikin löytyi kaupasta ja asensin sen.

Näillä mennään. Työntelin mopon jo kadulle talon ympäri pohja raapien.

Kuva

Kadut on märät ja illallakin saattaa sataa joten pesuhommiksi menee paikan päällä.

Illalla tai huomenna lisään kuvia Kaliksesta. 8)

Re: Stanced Kymco by n3d

18.6.2016 14:26

Komia peli! Pitää tulla tsekkaamaa paikan päälle. ;) En tiennytkään, että mopoonkii saa siirtoluvan 8o