Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: BETA RR 50 PROJEKTI // TEKNIIKKAAN PANOSTUS

2.10.2014 17:16

minkä kokone toi koropala on mitaltaan? ja komee beta! :D

Re: BETA RR 50 PROJEKTI // TEKNIIKKAAN PANOSTUS

2.10.2014 17:52

Koropala korottaa n. 4cm iskarista ja kiitos.

Koitan lähettää kuvia lähi päivinä kun menen hallille! :D

Re: BETA RR 50 PROJEKTI // TEKNIIKKAAN PANOSTUS

8.10.2014 20:43

Tänään sain pytyn porauksesta ja innoissani sen paikalleen iskin. No pyöri 2min niin leikkasi uudestaan kiinni! :paha: . Kiitos alakertaan joskus pudonneen puolikkaan männäntapin sokan. Eli uusi kierros pytylle, josta tuli jo kantta laskettua 1mm verran. Pystyyköhän tuota minkä verran vielä poraamaan, kun nyt taitaa olla 40.75 ja n. 1mm urat tossa pytyssä ny on!? Eli minkä kokosta mäntää tohon vakio pytinkiin saa? :roll:

Re: BETA RR 50 PROJEKTI // TEKNIIKKAAN PANOSTUS

8.10.2014 20:59

41.5mm on ainakin vielä ihan yleisesti saatavilla, tiedä sitten onko järkevää porauttaa kun aukkojen ajoitukset ja suuntaukset voivat kärsiä. Toki jos aukot saa viilailtua kuntoon niin mikäs siinä. Kannattaa se alakerta tarkistaa aina ihan vain varmuuden vuoksi, ettei käy juuri noin. Pakoputki myös.

Suoraan jotain 50/70cc viripyttyä kiinni jos tekniikkaan aioit panostaa... Olisi ehkä tullut halvemmaksi kuin tuo moneen kertaan porautus jos olisi aiemmin tajunnut. Tosin sekin olisi sitten taas leiponut samaisesta syystä, joten ei ehkä sitten kuitenkaan olisi kannattanut...

Re: BETA RR 50 PROJEKTI // TEKNIIKKAAN PANOSTUS

8.10.2014 20:59

41.5mm on ainakin vielä ihan yleisesti saatavilla, tiedä sitten onko järkevää porauttaa kun aukkojen ajoitukset ja suuntaukset voivat kärsiä. Toki jos aukot saa viilailtua kuntoon niin mikäs siinä. Kannattaa se alakerta tarkistaa aina ihan vain varmuuden vuoksi, ettei käy juuri noin. Pakoputki myös.

Suoraan jotain 50/70cc viripyttyä kiinni jos tekniikkaan aioit panostaa... Olisi ehkä tullut halvemmaksi kuin tuo moneen kertaan porautus jos olisi aiemmin tajunnut. Tosin sekin olisi sitten taas leiponut samaisesta syystä, joten ei ehkä sitten kuitenkaan olisi kannattanut...

Re: BETA RR 50 PROJEKTI // TEKNIIKKAAN PANOSTUS

9.10.2014 11:57

No toinen kerta tää vasta on ja tuskin noi menee vituiksi koska kysehän on vain 0,5mm edelliseen verrattuna tosin kysymys kuuluu miten syvät jäljet pytyssä on eli riittääkö tuo 41,5 enään vai pitääkö uusi pytty ostaa. Ensiviikon aikana jos saisi porattua niin ehkä saisi vielä ilman lumia vähän kokeilla onko siitä mihinkää! Pientä videon tynkää ehkä tiedossa. Ja onpahan aikaa maalailla katteet ja korjata muut puutteet kun ei ajamaan pääsekkään

Re: BETA RR 50 PROJEKTI // TEKNIIKKAAN PANOSTUS

14.10.2014 19:45

Tuli sitte ne lohkot aukastua ja porautettua sylinteri ja kampurakin tarkistettiin!
Petilaakerit tilasin myös ne huomiseksi tänne mulle ehkä tulee niin saa laittaa nippuun koko vehkeen! Vielä pitäs pytylle antaa sitä viilaa niin olisi kaikki tekniikan osalta kunnossa. Parit kuvat sitten tästä projektin vaiheesta! Kokenneemat kertoo jos huomaa kuvista että joku on menossa jo nyt vituksi kun ite ensimmäistä kertaa lohkoja aukaisen. :eek: :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: BETA RR 50 PROJEKTI // TEKNIIKKAAN PANOSTUS

15.10.2014 20:05

Moro! Tässä olis pientä jelppiä Youtuben ihmeellisestä maailmasta :lol: Toivottavasti autto! :)
https://www.youtube.com/watch?v=ephOGhrMn4k

Re: BETA RR 50 PROJEKTI // TEKNIIKKAAN PANOSTUS

16.10.2014 19:02

Juu kone kasassa ja paikallaan. Vielä ei ole käyntii suostunu lähtemään, mutta huomenna saan kaasuvaijerin niin pääsee tosissaan yrittämään sitä käynnistystä :lol: .

Re: BETA RR 50 PROJEKTI // TEKNIIKKAAN PANOSTUS

21.10.2014 14:16

Käyntiin on vehjettä koitettu saada, mutta siinä onnistumatta. :( . Kaasari on putsattu, 3 tulppaa kokeiltu (samanlaista), vastusarvot mitattu ja kipinä tulee kaikilla tulpilla, bensaa minun mielestä saa ja suoraan tulpanreijästä laittamalla sen paremmin lähde?!
Nyt kuuluu siis kysymys, että kun on tuo madallettu kansi niin tarvihtooko erinlaista tulppaa? Nyt tuo tulppa on NGK:n b9es. Mikä muu tässä voisi olla vituillaan? Kaikki staattori, cdi, hattu, tulppa, johto yms on uusia! Viimeksi kun käynnistin tuon kohtalokkaan käynnistyksen niin lähti heti ekoilla tulille! Lohkot siis käyny auki, mutta vaihteet yms toimii ja kampura heiluu hellästi! Tiivistemassakin tuli lohkojen väliin laitettua. Mikä vittu tässä on aina kun tätä remontoi niin kirveelläkään saa käyntii ja sitte kun saa nii leipoo tai kytkin on paskana tai jotain aivan muuta. Mopopojan helvetti, tiiä sitte onko vika mopossa vai asentajassa?! :lol: :nörtti: :paha: :seko:

Re: BETA RR 50 PROJEKTI // MADALLETTU KANSI-->ERINLAINE TULP

21.10.2014 14:21

Tuttu tunne. Ookko varma ettei pääse jäähynestettä palotilaan? Itsellä oli tällänen ongelma Airsalin kanssa. Tulpan reiästä bensaa ja kävi n. sekunnin.

Re: BETA RR 50 PROJEKTI // MADALLETTU KANSI-->ERINLAINE TULP

21.10.2014 16:02

Jep tarkista, ettei vuoda jäähdytysnestettä palotilaan.. mut mittaa se squishvälys!
Mielellään saisi olla 0,60-0,75mm.

Re: BETA RR 50 PROJEKTI // MADALLETTU KANSI-->ERINLAINE TULP

21.10.2014 16:07

Juu sitä oli vähä menny sinne jossain vaiheessa ja Se putsattiin ja kateltiin tiivisteet kohalleen. Mutta kun ei käy edes sitä sekunttia, on työnnetty, polettu kertaalleen puristukset pois->mäännänrengas jumissa jne. Pitää vielä kokeilla onko tuo bensa menny kuukaudessa vituiksi vai mikä siinä on:(

Re: BETA RR 50 PROJEKTI // MADALLETTU KANSI-->ERINLAINE TULP

27.10.2014 8:49

Juu eli vika on tuossa kannessa tai termostaatissa! Vähensin jäähäreitä niin lähti tulille ja pyöri hyvin jonkun aikaa kunnes sammui eikä suostu lähtee tulille ennen kun käytin kannen jäähäriletkun irti ja bensaa tulpanreijästä!

Re: BETA RR 50 PROJEKTI // MADALLETTU KANSI-->ERINLAINE TULP

27.10.2014 20:35

Kokeile ilman termostaattia ni siitä tiätää et onks se esim. jumissa.