7.3.2012 8:42
7.3.2012 10:09
7.3.2012 10:56
7.3.2012 11:13
siimo- kirjoitti:Ei mutta oikiasti, kerralla kunnolla nii ei ala jälkeenpäin kaduttaanEli lohkot auki ja kunnon viimeistely ja sieltä sitte se porras pois.
7.3.2012 12:33
nomoro kirjoitti:Oot vissiin ennenkin viilaillu?
7.3.2012 12:47
7.3.2012 13:03
7.3.2012 14:44
7.3.2012 17:18
Palezu kirjoitti:nomoro kirjoitti:Oot vissiin ennenkin viilaillu?
Ehottomasti.. en nyt tiiä oliko ehotukseni jotenkin väärin ymmärrettävä tai jotain mutta voi siitä viilata mutta jos ottaa esmes pakohelmasta liikaa, saattaa pakoaukko paljastua alareunasta männän ollessa ylhäällä jolloin ollaankin kusessa, ja männän jäähdytys kärsii helman viilailusta.
7.3.2012 17:26
7.3.2012 18:42
nomoro kirjoitti:Ymmärryksessänihän ei muuta olekkaan kuin vikaa. Saat kyllä melkosen palan lohkasta helmasta, että alkaisi pakoaukko fuskaamaan kunnolla helmasta, ja sillä fuskaamisella ei siltikään olisi vittuakaan merkitystä, kuin bensaa saisi kaataa useammin tankkiin.... fuskaaha se nyt jo työstämätönkin mäntä pakopuolen helman voitelu reistä. Toki jos helmoja radikaalisesti lyhentää niin männän poikittais heilunta kasvaa ja alkaa syömään sylinterin pinnotusta ja lopun jo arvaattekin.
Syy miksi etenkää männän helmaa ei saisi alkaa jyrsimään on hiushalkeaman riski, joka suurempi etenkin, jos on valumäntä kyseessä. Tuo motti kun saatta ehkä pari rpm ottaa, niin silloin tuollaset viritelmät voisi ainakin unohtaa.
7.3.2012 19:28
7.3.2012 20:10
Palezu kirjoitti:nomoro kirjoitti:Ymmärryksessänihän ei muuta olekkaan kuin vikaa. Saat kyllä melkosen palan lohkasta helmasta, että alkaisi pakoaukko fuskaamaan kunnolla helmasta, ja sillä fuskaamisella ei siltikään olisi vittuakaan merkitystä, kuin bensaa saisi kaataa useammin tankkiin.... fuskaaha se nyt jo työstämätönkin mäntä pakopuolen helman voitelu reistä. Toki jos helmoja radikaalisesti lyhentää niin männän poikittais heilunta kasvaa ja alkaa syömään sylinterin pinnotusta ja lopun jo arvaattekin.
Syy miksi etenkää männän helmaa ei saisi alkaa jyrsimään on hiushalkeaman riski, joka suurempi etenkin, jos on valumäntä kyseessä. Tuo motti kun saatta ehkä pari rpm ottaa, niin silloin tuollaset viritelmät voisi ainakin unohtaa.
Niin, eihän se mitään haittaa vaikka pitääkin useammin tankata..eikö sieltä kampikammiosta samalla katoais myös painetta jolloin tehonkin luulis laskevan jossain määrin. Ne pakohelman voitelureijäthän on sen pakoaukon keskisillan kohdalla jolloin niiden kautta ei karkaa seosta. Ja niin täytyykin olla melko typerä jos niin ison palan leikkaa pakohelmasta että pakoaukko paljastuu mutta se nyt oli vaan tarkennus esimerkki siitä mitä tarkoitin että jos viilaa liikaa mäntä ei peitäkkään enää kaikkia aukkoja mitä kuuluis, kun kerran sitä näytit jotenki sarkastisesti ihmettelevän.
No uskotaan sitten jos kerran on hiushalkeama riskikin..no riskithän näyttää tässäkin koko ajan kasvavan mitä kalliimpaa palikkaa ostetaan*eijeijei älä herranjumala edes näytä hiekkapaperia parmakitin männälle*
7.3.2012 21:26
7.3.2012 22:31