Mopoa ei saa virittää niin viritetään sitten mönkijää. Mönkijän omistaja on loukannut jalkansa joten mulla on hyvä tilaisuus päristellä sillä joten raahasin sen talliin ja otin taas pytyn auki. Ihmetyksekseni pytty ja mäntä olivat priimakunnossa vaikka oli hetken aikaa ajettu ilman öljyä, hienoa.
Kun viimeksi kasasin tuon niin pistin pytyn alle 1,5mm alumiinista tehdyn korotuslevyn koska mäntä otti rankasti laskettuun kanteen kiinni, samalla sai aukkoja aukeamaan enemmän mutta silloin ei tullut mieleen että pytyn nosto laskee imuajoitusta ja nyt se pälkähti päähän, joten lyhensin männän imuhelmaa vajaa 2mm että saisi imuajoitusta lisää ja vaikutusta oli, nyt vetää yläkierroksilla paljo iloisemmin ja tuli uudet huiput, 46kmh gps:sään, edellinen 42
Siinä on pieni käyttö video jos jotaki kiinnostaa:
http://youtu.be/BAhcnXMc6KIVehje on aika sairas ajaa korotetun perän takia, ja ajoasento on sellainen että kaikki paino tulee etupyörille joten kääntäessä saa varoa ja nojata kunnolla sisäkurviin. Lisäksi jarrut ovat täysin onnettomat koska jarruvaijeria piti jatkaa lattaraudan pätkällä, pitäis ostaa uusi pidempi vaijeri että saisi toimimaan kunnolla. Vaarallinen se on mutta jännittävä ajaa kun vähän totuttelee
46 vauhti ei tuntuisi mopossa miltään mutta tuossa se tuntuu hurjalta. Lisäksi ES-änkän mahtava ilmoille lähettämä pörinä lisää tunnetta.
jt-87:n tekemän excelin ja korvakuulo-kierroslukumittarin avulla arvioin että tuon vehkeen kokonaisvälitys nykyisillä 15-32 väleillä vastaa pevukan kakkosvaihdetta. 46km/h vauhdissa kierroksia olisi tällöin vähän yli 10 000 ja siltä se kuulostikin, mutta pitää hyödyntää taas elektroniikkataitoja ja tehdä kierroslukumittari. Tuo olisi tarkoitus saada kulkemaan 55-60kmh, mutta toisaalta tuo 45 vauhti metsässä on jo aika tarpeeksi ajo-ominaisuuksiin nähden(oikeastaan tuossa vauhdissa saa taistella pysyäkseen penkillä metsässä ajettaessa) ja väännönkin pitäisi olla jonkinlainen metsässä niin taidan pitää välit ennallaan ja keskittyä väännön parantamiseen ja ehkä yläpäähän kierroksia joku tonni lisää että saa vauhtia siihen 50 pintaan.
Puristussuhdetta kestäisi vielä nostaa mutta se on vähän hankalaa, järkevintä olisi ottaa pytyn yläpäästä pari milliä pois, laskea kantta vielä vähän ja dremelöidä vähän squishia ettei ota kanteen, mutta ei ole sorvia millä ottaisi pytyn yläpäästä kamaa pois. Ehdotuksia DIY menetelmästä otetaan vastaan
Kannenlasku onnistu muuten hyvin ensin rälläkällä hiomalla(tässä vaiheessa näytti että meni ihan perseelleen) mutta sitten suoran levyn päälle(ei ollu ees lasilevy vaan joku lamelli) 150 vesihiomapaperi ja hinkkaa niin perkeleesti, sitten 400 paperilla viimeistely ja ilmeisesti hyvä tuli, koska tiivistemassan kanssa laitettuna ei ollut vuotanut yhtään.
Vielä pitää pakoaukkoa vähän viilata lisää(tällä hetkellä n. 65% ja asteita n. 155) ja tehdä uus alakauttanen tehokkaampi tehari josta tehdään tällä kertaa sen verran paksu että ottaa piikin
no samalla väännöt tippuu mutta sittehän sen näkee..
Hurjiin suunnitelmiin tämän kanssa kuului myös että vääntöongelma ratkaistaan sillä että tehdään kaksi putkea, vääntöputki jossa samallainen rakenne kuin skootterini vakioputkessa jossa on tolkuton alavääntö ja sitten kierrosputki jolla pääsee lujaa, ja alkukäyrään haarakappale, jossa servomoottoriohjattu venttiili
saa nähä jaksaako sitäkään tehdä. Järjetöntä tähän vehkeeseen ajan käyttäminen on muutenki mutta jotain on tehtävä ettei tylsyys iske
Viimeksi muokannut Palezu päivämäärä 1.6.2012 17:37, muokattu yhteensä 1 kerran