6.3.2012 6:57
6.3.2012 8:33
Touronen kirjoitti:Toi on yleinen harhaluulo että virtaisi paremmin jos on kiillotettu, itseasiassa silloin virtaa huonommin. Sellaisena röpöisenä on parempi.
6.3.2012 8:43
Slerpa_ kirjoitti:Imukanavan epätasaisuudella saadaan käsitykseni mukaan aikaan "golf-pallo efekti" ja virtausvastus pienenee ainakin teoriassa, käytännön vaikutukset tuskin ovat kummoset.
Betaversio kirjoitti:Slerpa_ kirjoitti:Imukanavan epätasaisuudella saadaan käsitykseni mukaan aikaan "golf-pallo efekti" ja virtausvastus pienenee ainakin teoriassa, käytännön vaikutukset tuskin ovat kummoset.
Jeps, tuota ideaahan käytetään lentokoneissa, joissa pinta ei olekaan ihan sileä vaan täynnä pieniä kuoppia (luokkaa muutama milli). Kuitenkin mopon imukanavassa virtaus on melko erilaista, ja tarvittavien pyörteiden koko on pienempi. Eräs kokeilemisen arvoinen idea voisi olla imu ja huuhtelukanavien lasikuulapuhaltaminen - meinaan melko isoilla lasikuulilla. Niin kauan kuin ei lähdetä hakemaan niitä viimeisiä prosentteja, kannattaa imukanava pitää sileänä. Onpahan vähemmän asioita jotka voi mennä pieleen.
6.3.2012 11:17
6.3.2012 11:39
6.3.2012 12:37
6.3.2012 12:56
6.3.2012 13:15
6.3.2012 23:47
7.3.2012 0:52
7.3.2012 1:01
7.3.2012 1:14
7.3.2012 2:05
7.3.2012 4:34
Palezu kirjoitti:Voi siitä männänhelmasta viilata ihan huoletta kunhan ei ota liikaa että mäntä ei enää peitäkkään jotain aukkoja mitä pitäis ja viimeistelee sitten reunat huolella.
7.3.2012 7:51