Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Palen projektit: se oli pojat siinä :D

28.5.2012 23:23

Heh tais tulla tämäkin röötteri nähtyä kun poliisit testasivat :D
Hyvä ettei enenpää sanktiota tullut

Re: Palen projektit: se oli pojat siinä :D

28.5.2012 23:34

Joo o. En tiiä, sanottavaa ois vaikka millä mitalla mutta kun ei tiiä mistä alottas nii parempi olla alottamatta. En vaa suostu nielemään tuota että en muka saa virittää silleen järkevästi että kiihtyy hyvin mutta ei kulje ja teen itse laitteen joka mahdollistaa tämän. Ja sitä ei hyväksytä. Ei uppoa meikäläiselle kaaliin tämä. No en ainakaan pois heitä tuota rajoitinta vaan sille pitää tehdä sellainen parannus että kolvaan kaikki johdot kiinni ilman liittimiä, laitan kaikki johdot rst putken sisään sekä liimaan ja ruuvaan kotelon tankoon kiinni. Taikka sitte pistän sen rajoitinyksikön erillisenä jonnekki katteen sisään mistä sitä ei löydä kukaan.

Oli se kyllä toisaalta hauska kattoa ku ne poliisit ihmetteli sitä, ensin ajoivat, sitte tulivat heti takas kun ei kulje ja varmaan 4 poliisia siinä pyöri ja päätään raapi ja koitti huudattaa takarengas ilmassa ja mietti että miten se muka nyt kiertää :D sitte tulin ite siihen ja kusin loput. Tai en tiiä, siinä vaiheessa se nopeusanturin johto oli jo irronnut ja jos olisivat lähteneet vielä uudestaan testaamaan (mikä olisi voinut olla hyvin mahdollista koska testasivat joltsun mopoakin vaikka kuinka monesti) nii se ois ollu sitte siinä, joten päätin kertoa niille totuuden mutta ei sitte kelvannut.

Vois ottaa keewaysta katteet pois ja ajella metässä miten huvittaa :D pitää varmaa ruveta naapurin migillä rustaa taas tehareita kun pitäs vielä tehoa saada lisää. Eiku helvetti, pitää myydä pari teharia nii saan rahat tuohon että saan takas kilpiin :D

Re: Palen projektit: se oli pojat siinä :D

28.5.2012 23:42

Teet nyt siitä rajottimesta sarjatuotantovekottimen, niin saat rahat katsastuksee.

Re: Palen projektit: se oli pojat siinä :D

28.5.2012 23:44

Kokoajan saa lukea perhesurmista, ammuskeluita, autojen kivttämisistä (tuonne poliisit eivät edes viitineet tulla). Mutta mopot syynätään tarkasti. Esim. "onko se takavalo e-hyväksytty" taikkapa "täyttääkö se mopos peili jotain EU-standardin vähimmäisolemksia" jne. <-- tollasille löytyy kyllä sit aikaa. En käsitä. Noh asialle ei voi mitään. :roll: Ja eikos noita johtojen repimisiä vois verrata jonkun kinkkiskoban rajotinkaapelin repimiseen, sama vaiktus.

Re: Palen projektit: se oli pojat siinä :D

28.5.2012 23:56

Vaikka itsekkin ajan Täysteho kemmulla yms niin pakko "puolustaa" poliiseja sen verran että työtäänhän ne vaan tekee ja ainakin itse pyrin tekemään kaikki työt niin hyvin kuin osaan niin miksei poliisitkin saisi tehdä näin. Toki munkin mielestä olis parempi keskittää niitä vähiä resursseja olennaiseen eli esimerkiksi rattijuoppojen valvontaan, perhesurmiin yms.

Mutta näitä sattuu ja toisaalta pääsit halvalta vrt verot+korotetut vakuutusmaksut yms ja korttikin ilmeisesti säilyi?

Re: Palen projektit: se oli pojat siinä :D

29.5.2012 1:01

Työtäänhän ne tekee mutta tuo nimenomaan kyrpii että ei voida kuunnella tai joustaa missään vaan poliisien asenne oli se että kaikki mopopojat joiden mopossa on epäilyttävän kova ääni ovat automaattisesti tappiinsa viritettyjä ja jos se ei kulje niin siinä on oltava joku mopopojan ovela poliisin huiputus-yritys joka täytyy löytää tai poliisin kunnia menee. Suunnilleen tolta se niiden toiminta vaikutti. Siitä asti kun enduropoliisi meidät aluksi pysäytti siihen kun korttini maijan ikkunasta ojennettiin takas ja poliisit lähtivät, meni muuten varmaan kaksi tuntia. Ja siitä meni varmasti tunti mun ja joltsun mopojen tutkimiseen.

Ne ei muutenkaan tuntunu tajuavan tai kuuntelevan yhtään mitään. Ensin kun koitti selittää mitä varten oon tollasen laitteen tehny niin sanottiin että mikset vaan pistäny variaattorin prikkaa, sehän ajaa saman asian, minäki noita mopoja oon jonku verran nähäny ja se on tuosa variaattorivehkeesä ei tarvis tommosia rajottimia ymsyms lämpimikseen siinä puhuivat ja pätivät. Ja kun koitti selittää mikä hyöty tuosta on siihen prikkaan verrattuna niin suurin piirtein naureskeltiin että sehän se vasta bensaa tuhlaa kun paukuttaa sitä rajotinta vasten. Ihan niinku mää sitä vasten koko ajan ajaisin. Ja sitte vaikka kuinka monta kertaa tuli joku poliisi siihen tyyliin että "no mikä järki se oli se alkuperänen rajotin ohittaa"? "onko sulla joku kaukosäädin"? Olin siinä että wtf alkuperänen rajotin?

En tiiä sanoinko jo mutta ne otti kuvan siitä rajottimen piirilevystä ja syyksi sano että lähettävät jollekki tekniikkatyypille joka osaa sanoa onko tuossa jotain kaukosäätimeen viittaavaa komponenttia. Ja vissiin kolmesti sanoin ettei kaukosäädintä ole. Ei ne mitään taskujakaan käskeny tyhjentämään, penkoivat mopoa vain.

Sama kai se ei tuo mopo kyllä mikään puhdas pulmunenkaan ole mutta jossain vaiheessa meinas oikeesti aivot räjähtää ku ne jo kauan aikaa sen jälkeen kun olivat saaneet tuon 65 lukeman (kuulemma pitkästi yli 70 alamäkeen tai jotain, veikkaan että armahti ne ees sen verran ku ei veroja tullu) penkoivat vieläkin joka paikkaa ja nykivät mm. bensatankin anturin johtoa, ihan niinku ois joku huumekätkö tai pommi ollu mopossa. Ei kai tuolla uskalla enää missään ajaa jos on vähänki jotain patenttia mopossa kun heti purkavat ja ihmettelevät ja sakottavat. Kysyin siinä että mitä pahaa on itsetehdyssä nopeusmittarissa tai rajoittimessa, no ne sano että "ne on nää itetehyt vähän tämmössiä..." eikä sitte mitään muuta.

No kieltämättä onneksi ei veroja tullu ja kortti säilyi. Sillon ei ois pärissy.

Rajottimen sarjatuotantoa kohtaan en oo jaksanu tehä vieläkään mitään. Tai sen verran että piirilevyn valmistusta on nyt kokeiltu tuolla piirturimenetelmällä ja hyvin onnistu että ei pitäis enää kosketushäiriöitä tai muuta semmosia olla.

Re: Palen projektit: se oli pojat siinä :D

29.5.2012 7:31

Kyll se vitutus siitä. :D Ensi kerralla teet tuon rajoittimen KUNNON piirilevyille ja laitat nuo rajoittimen + näytön 0.5cm mörssärikotelon sisään. Johdot kutistesukan sisään ja vielä johdoille vetosuoja.
Ja sitten jos tuo ei toimi niin katteiden alle semmoinen rajoitin joka on pomminvarma joka jokatapauksessa rajoittaa vaikka 63tms. ;) Tai sitten teet kaasukahvarajoituksen tikkutavalla, eli sopiva tikku kaasukahvaan--> antaa vain 2/4 kaasua. :lol: Tuo ainakin toimii. :D

Noista piirilevyistä sen verran, että kotona noita saa tehtyä valoherkällä piirilevyllä.
Tämmöstä taktiikkaa yritin selittää mut en oikeen saanu selitettyã. :D
http://www.kolumbus.fi/mikko.esala/piir ... usohje.pdf

Pakollinen Kannustava kommentti, älä loukkaannu: Kyyllä mua vituttaisi myös, noillakin rahoilla olisi monta ESää saanut. :D Tuo oli päättely vaan siitä, kun ainenkin projutopikin mukaan asennusjuomana oli ESää.
Viimeksi muokannut Zoneri päivämäärä 29.5.2012 8:05, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Palen projektit: se oli pojat siinä :D

29.5.2012 8:01

Jostain 5cm paksusta lattaraudasta tekee kotelon sille. Ja kyllähän toi vituttas, samaa aikaa kyllä itekki olisin ilonen ettei tullu veroja.

Re: Palen projektit: se oli pojat siinä :D

29.5.2012 8:45

No huhhuh mitä poliiseja.. Ei muuta kuin pää pystyyn ja kohti uusia vitutuksia :D

Re: Palen projektit: se oli pojat siinä :D

29.5.2012 14:07

Joo ei kai tässä. Tänään mopon sijasta rassasinki sitte pyörää :D kyllähän silläkin pääsee.

Zoner: voihan niitä piirilevyjä noinkin tehdä ja tuo on varmaan se yleisin tapa mutta kuten sanoin satuin saamaan ilmaiseksi tollaisen 80-luvun piirturin johon tökätään tussi ja paperin sijasta sisään laitetaan piirilevy niin se piirtää piirilevykuvan suoraan levylle ja sitten vain syövytetään joka on varmaan 10x helpompaa, nopeampaa ja halvempaa kuin tuolla valotusmenetelmällä teko.

Kyllähän se rajoitin muuten toimi, siinä kusi vain se että johdot olisi pitänyt laittaa poliisien ulottumattomiin, ja olisi pitänyt arvata että tommosia urpopoliiseja tulee vastaan. No tää on tää meikäläisen perusongelma, en ajattele mitään loppuun asti ennen kuin on liian myöhäistä.

Olivat saaneet sinä päivänä vissiin muutenkin kunnon sakkosaaliin, mm. yks kaveri sai 35e sakot kun ei ollut kypärän remmi kiinni, yks sai 25e kun takaiskari liian löysä ja toinen etustefa vuoti, ja jollekkin taisi tulla siitä kun ei ollut vilkkuja vaikka eihän niitä pitäis pakosti tarvita..ja vaikka mitä muuta.

Varmaan oli valtakunnallinen kusetus se tehovalvonta mikä oli vähän aikaa sitten, sen aikana en nähnyt yhtään poliisia mutta nyt ne sitten ratsaa :D

Re: Palen projektit: se oli pojat siinä :D

29.5.2012 17:07

Ton tajuun että sai sakot kun ei ollu kypärän remmi kiinni, mutta löysästä iskarista?!?!? :eek:

Siis oikeesti mitä vittua? Ja sakot jos ei oo vilkkuja, eihän ne oo ees pakolliset... Soitto poliisiasemalle ni varmaan saa repii sakon.

Re: Palen projektit: se oli pojat siinä :D

29.5.2012 17:12

Valitusta vaan etiäppäi! En noista voi sakottaa! Vilkut ei ole pakolliset, löysä iskari ja etustefa?? En noista tietääkseni saa sakottaa.

Tee myös poliisista valitusta. En ne voi alkaa tuota rajoitinnopeusmittaria alkaa repimään irti! Sama juttu kun polliisi repisi kureja irti. Taas suomen polliisi vauhdissa.. :roll:

Re: Palen projektit: se oli pojat siinä :D

29.5.2012 17:16

No onhan se törkeetä repii niitä, varsinki ku on mittari samassa. Voishan siittä valittaa, mutta pitää kuitenki muistaa se ettei ne jälkiasennusrajottimet ole laillisia! Joten pitäähän se saada ottaa pois käytöstä, mutta toi tapa kylläkin...

Re: Palen projektit: se oli pojat siinä :D

29.5.2012 23:01

Ei ne poliisit mitään puhuneet siitä rajoittimen laillisuudesta, halusivat vain saada sen kulkemaan. Ne oli muutenkin niin pösilöitä että eivät varmaan tienneet että rajoittimestakin voisi sakottaa, onneksi :D nimenomaan oletin että ne eivät saa koskea johtoihin tai mihinkään mutta nepä heti ajoivat kauemmaksi ja kävivät käsiksi systeemeihin. Yritin tietenki vängätä että mitä tuo homma on ettehän te saa sitä noin purkaa niin vastaukseksi sai aina että mikä hätä nyt on kun ajattelivat tietenkin että vastustaminen on merkki siitä että siellä on jotain salaperäistä. Eipä siinä paljon vastaan sanomisia kuunnella kun poliisi niskan päällä..

kyllähän tuosta voisi valittaa, en vaan tiiä jaksaako ruveta siihen. Kiistin kyllä syytteen siitä että rajoitin olisi pois_kytkettävä_ koska liitin on johdossa vain purkamista varten ja sitä ei voi rinnastaa pois_kytkimeen_ ja joku vastustamisilmoitus pitäisi käydä tekemässä mutta mihinköhän sekin johtaa. En tiedä kannattaako tuota rajoitinasiaa puolustaa mutta tuosta poliisien toiminnasta voisi kyllä ihan periaatteesta valittaa.

Oon kyllä lukenu noita rajoittimeen liittyviä säännöksiä ja on kyllä vähän ympäripyöreä juttu. Tuo mun rajoitin kiertää kyllä osan niistä kun se ei rajoita täyskuormitusta(tämä tosin lienee mahdoton selittää tienpäällä jos joku poliisi älyää) eikä lisää polttoaineen kulutusta, palamattomien hiilivetypäästöjen määrää lisää kyllä mutta kumpi on sitten pahempi palaneet vai palamattomat...taikka sitten vakioputki joka ei puhalla bensaa takaisin pyttyyn.. ja sytytysennakkoa muuttavat rajoittimetkin ovat kyllä säännelty niin että olisi sama sanoa että nekin ovat täysin kielletty. Luulisi että nuo päättäjät haluavat vain estää vauhdin helposti kasvattamisen joten eikö olisi aivan sama miten se vauhti on rajoitettu kunhan sitä ei voi helposti ohittaa eli olisi järkevämpi kieltää just nuo napit ja muut helpot ohituskeinot...

Alan ymmärtää monia aiheeseen liittyviä taideteoksia kuten Petri Nygård - Paska Maailma...

Re: Palen projektit: se oli pojat siinä :D

30.5.2012 14:36

Voihan vakiorajottimenkin ohittaa ottamalla johtoja pois, joten tuo rajottimesi on laillinen. Ihme touhuja poliisilla jos johtoja alkaa repiin.

Itsekkin olen miettinyt tuollaista älyrajotinta 70cc kans. taitais posliinit ihmetellä, kun muutamassa sekassa kulkee 55 :D