Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.
17.4.2012 19:46
Tiedän mutta haluan klikata
17.4.2012 21:15
Soliferista otettu viteota. Se savuttaa pahemmin kuin 2 tahti.
Klick ja viteo näkyy.
https://www.youtube.com/watch?v=_PXNlfn ... ata_playerMikäs ois vikana?
18.4.2012 11:45
Nuista laakereista kun täällä näytti olevan puhetta, niin tänään oli luento Harmaasta taloudesta ja myös Tulli kävi puhumassa, niiin uutena ilmiönä on tullut laakereiden kopioiminen ja maahantuonti, etenki nuiden SKF laakereiden. Tänä vuonnakin jo monia tuhansia takavarikoitu.
18.4.2012 19:15
Vai että savuttaa, voisiko yksi vika olla jos jostain pääsee moottoriöljyä pyttyyn ja se moottoriöljy palaa seoksen mukana ja aiheuttaa savutuksen? En varmaksi osaa sanoa, vain epäilys
18.4.2012 19:21
Niinhän se on. Eli öljyrengas/renkaat katki tai vuotaa pahasti.
18.4.2012 22:16
Eihän tuo näytä savuttavan ollenkaan ainakaan silleen perinteisellä tavalla
sanosin että pikemminkin vaan puhaltaa irtonokea ulos putkesta. Jos näin on niin tuon luulisi jonkun ajan päästä loppuvan. Voihan se toki öljyäkin polttaa mutta luulis että tulis semmosia savu tuprahduksia silloin
19.4.2012 10:03
En kyyllä usko. Se kyllä koko ajan oikeen mustaa savua tulloo koko ajan. 63cc pytty on tilattu virijavarasta.
Mietin, että onkohan tuoleikkaaminen kiinni kampurasta? Varipuoli meni vaan painamalla sisälle. Pitänee kampura vaihtaa, joka on ollut vain 5t ollut lohkoissa sisällä.
Edit: pitänee kampura kellottaa.
20.4.2012 19:13
Tänks sparewheelille. Paketti tuli kahdessa päivässä!
Paketin haen maanamtaina.
Ensi viikon tiistaina hoonautan pytyn ja kellotan kampuran moposportissa. Kokonaiset 16€ maksaa yhteensä.
Kannattaako tuota neulalaakeria alkaa vaihdella? Neulalaakeri on vasta ollut mopossa kiinni sen 5000km.
20.4.2012 19:40
Yläneulalaakerin tapauksessa kannattaa vaihtaa joka kerta kun männän vaihtaa kun on niin halpa ja helppo mutta alatapin laakerin tapauksessa ei varmaan tarvi ellei ole väljää kiertokangen pituussuunnassa kokeiltuna.
20.4.2012 19:56
Juu, ihan täysin tiukka laakeri sielä löytyy. Kampura on timmissä kunnossa.
Jess, vain 3.90€ uusi neulalaakeri.
ei tarvi tarvi ostaa mistään muualta kuin moposportista.
23.4.2012 17:31
No voe vitsi. Kiinnileikkaamisen syynä oli se, että koneen sisällä oli noin teelusikallinen hiekkaa. :o
Mistäköhän ne on sinne joutunut?
Nyt lohkot on pesty painepesurilla, vielä varmustaakseni 100% puhtauden pesen lohkot vielä kerran liotinpesuaineella pensselin kanssa. Onko kenelläkään tietoa voiko kampiakselin alalaakeria sillä aineella pestä? Tietenkin ajattelin tuon jälkeen voidella uudestaan laakerin vaikka vaseliinilla.
23.4.2012 17:46
Heitä sillä pensselillä vesilintua, ota joku iso astia, täytä se dieselillä ja liota niitä osia siellä. Ja älä laita mitään vaseliinia sinne laakereihin, vaan 2t öljyä. Vaseliinit kuuluu renkaanlaakereihin..
23.4.2012 17:54
Juu, tänks neuvosta. Kyyllä varmaan löpökin kelpaa. Sitä löytyy ihan liikaa.
23.4.2012 21:22
Jos se laakeri on ollu siellä hiekan seassa sillon kun kone on ollu käynnissä niin heitä sillä laakerilla vesilintua. Uudet laakerit kehiin. Ja samoin pitää vaihtaa kiertarin molemmat laakerit. Tai ainaki mä vaihtaisin...
Dieselillä / löpöllä (joka on muuten about samaa tavaraa) voi ihan hyvin pestä osia... Kyllä ne laakerit nyt sitä kestää.
23.4.2012 21:26
Kampuran laakereilla heitän juu veslintua, löysin uuden käytetym vakiokampuran laatikosta ja sitä haluaisin varmistaa, että ei oo hiekkaa alalaakerissa. Pitänee löpöön laittaa lillumaan.