Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: *VinskiMo Duunailu topic* VIdeo! APUJA!

11.1.2014 19:59

Konkka lähtee vaikkapa hylsyn kanssa viilapenkissä painamalla pois. Sitten hiot sen reiän puhtaaksi ja uudelle konkalle timmiksi niin, että se on ihan mennä ja ei käsin painamalla paikalleen. Sitten ÄÄRIMMÄISEN VAROVASTI taas hylsyä vasten painat sen viilapenkissä paikalleen, konkan pohjasta painaen.

Kuulostaa kyllä että sieltä yhtäkkiä kipinä katoaa. Kannattaa myös tsekata sammuttimen johto, jos sellaista on, ettei pääse itsekseen ottamaan maihin.

Re: *VinskiMo Duunailu topic* Se elää!!

12.1.2014 3:21

VinskiMo kirjoitti:JEEJEE vitun kärjelliset paskat :D ikinä ennen ei ole ollut vastaavaa tilannetta +50 menopelin aikana että kipinä tulee mutta tulppa kastuu. onse perkele.


Hate to say this, mutta plus viidestäkymmenestä menopelistä yksikään ei ole leiponut ? :roll:

Just saying, meikäläinen on nimittäin näitä tapauksia nähnyt.

Re: *VinskiMo Duunailu topic* Se elää!!

12.1.2014 4:34

nevssons kirjoitti:
VinskiMo kirjoitti:JEEJEE vitun kärjelliset paskat :D ikinä ennen ei ole ollut vastaavaa tilannetta +50 menopelin aikana että kipinä tulee mutta tulppa kastuu. onse perkele.


Hate to say this, mutta plus viidestäkymmenestä menopelistä yksikään ei ole leiponut ? :roll:

Just saying, meikäläinen on nimittäin näitä tapauksia nähnyt.


Eipä oo ikinä leiponu, parikertaa alakerta narahtanu :)

Kärjellisiäkin laitteita ollu pv, monki mut eiköhän tämäkin setvitetä!

Maanantaina moparilta uudet osat sytkäpuolelle ja koittelee mitä se sannoo!

Ps. Ulkona linttakeli 5/5 ja Volvon turbo laulaa!

Re: *VinskiMo Duunailu topic* VIdeo! APUJA!

12.1.2014 12:33

Kuinka vahvan kipinän tulppa antaa? Ei välttämättä toimi paineen alla samalla tavalla, varsinkin jos olet kantta laskenut.

Re: *VinskiMo Duunailu topic* VIdeo! APUJA!

12.1.2014 13:57

Kärkisytkä o perseestä. Joskus rassasin jotain kaverin puoliautomaattimankia jossa oli kärkisytkä. Se antoi kipinän mutta muutaman km ajon jälkeen tulppa oli pikimusta, kipinä heikko eikä yleensä lähtenyt enää seuraavana päivänä käyntiin kuin uudella tulpalla tai putsaamalla vanhan ja työntämällä hiki hatussa. Lisäksi kärjet kului uskomatonta vauhtia ja välystä ei saanut koskaan säädettyä kohdalleen. Tosin tuon tulpan hajoamisen ja kipinän heikentymisen syyksi epäilen nyt niistä ajoista viisastuneena sitä että siinä koneessa ei juuri puristuksia ollut eli melko kylmänä mahtoi käydä ja sen takia hajotti tulpan. Jos se on tämäkin vaan väljä? Ootko kokeillu mitä sanoo uudella tulpalla?

Re: *VinskiMo Duunailu topic* VIdeo! APUJA!

12.1.2014 19:06

Palezu kirjoitti:Kärkisytkä o perseestä. Joskus rassasin jotain kaverin puoliautomaattimankia jossa oli kärkisytkä. Se antoi kipinän mutta muutaman km ajon jälkeen tulppa oli pikimusta, kipinä heikko eikä yleensä lähtenyt enää seuraavana päivänä käyntiin kuin uudella tulpalla tai putsaamalla vanhan ja työntämällä hiki hatussa. Lisäksi kärjet kului uskomatonta vauhtia ja välystä ei saanut koskaan säädettyä kohdalleen. Tosin tuon tulpan hajoamisen ja kipinän heikentymisen syyksi epäilen nyt niistä ajoista viisastuneena sitä että siinä koneessa ei juuri puristuksia ollut eli melko kylmänä mahtoi käydä ja sen takia hajotti tulpan. Jos se on tämäkin vaan väljä? Ootko kokeillu mitä sanoo uudella tulpalla?


No 4 eri tulpalla kokeilin eikä sanonu mitään. Ei varmasti ole väljä alta 10km sitten porattu ja vielä täydelliset hoonausjälet näky ja alle 100m ajetut männänrenkaat ja puristuksia on kyllä ihan tarpeeks. Joo veikkaan kans et paineen alla kipinä katoaa...

Noo huomenna uudet sytkä vehkeet josse vaikka alkais elää taas.

Re: *VinskiMo Duunailu topic* VIdeo! APUJA!

13.1.2014 22:23

Jose nyt on vittu.

Kuva

Uusittu: Kärjet, konkka, kaikki johdot, tulpanhattu, tulppa ja yllättäen pyllättäen KIPINÄÄ EI TULE :D?

Mittauksia ->

Konkan navasta runkoon katkojan kärjet kiinni = 0,9ohm
Konkan navasta runkoon katkojan kärjet auki = 0,9ohm

Mittauksen kun tein ni irrotin tapponapin koko johdon ettei sitäkautta maadota... Mulla ei mielikuvitus riitä että missä menee metsään?

eli -> Valkonen piuha mikä tulee sytkäpuolasta on juotettu konkan napaan siitä eteenäpin lähtee piuha joka haaroittuu kahteen joista toinen menee katkojan napaan ja toinen jatkaa ulos mg kopan sisältä (tapponapin piuha) eikös tähän asti ole oikein?

muita mittauksia ->

Takavalo puola 3,5ohm
valopuola 0,8ohm

miten iso rako katkojan kärkien välii pitää jäädä ja eikös ne piä olla auki ykk.? mulla ainaki on sillei...

Mietin tässä että vuotaako mun hieno taiwanin konkka maihin vai vuotaaks se uus katkoja? Vai onks sytkäpuole sökkeli?

Konkkaa koetin sen verran että latasin siihe akulla 12v näytti yleismittari eli piti varauksen, samaa kyllä näytti vanha konkkaki

Ja niin kauan siis tuli kipinä ennenkun menin alunperin viilaamaan niitä katkojan koskettimia. perkele.

Miten vaikee yks saatanan antiikkimopo voi olla elvyttää 8o

Kuva

Pääsis jo ajamaan :roll:

Nyt niitä apuja ;)

Re: *VinskiMo Duunailu topic* Apua apua se ei toimi :(

14.1.2014 21:19

Laita kärkiväliä 0.4mm jos ei ala toimia niin joku paikka ottaa maihin väärästä paikasta esim. kärjet tai konkka, puola voi olla paska. Entäs vauhtipyörän magneetit ja magneetto/vauhtipyörä välys?

Re: *VinskiMo Duunailu topic* Apua apua se ei toimi :(

15.1.2014 0:08

Takavalo puola 3,5ohm


Eikai se ole mikään erillinen takavalon puola vaan sytytyksen ensiöpuola. Se toinen puola on sitten valopuola joka tuottaa kaikille valoille virran.

Kytkentöjen pitäisi mututuntumalta mennä niin että sytytyspuolalta(siis se mistä tulpanjohto lähtee) menee johto magneettoon siihen ensiöpuolaan. Sitten taas ensiöpuolan toinen pää menee kärkien kautta maihin. Konkka kytketään tähän väliin katkojan kärkiä ennen. Tai sitten ne kärjet saattaa tulla myös sytytyspuolan ja ensiöpuolan väliin ja ensiöpuolan toinen pää kytketään sitten maihin.

Kärkien pitäisi aueta juuri tietyllä kohtaa eli vähän ennen ykk:ta (sopiva ennakko). Oisko se noin 20 astetta ennen ykk. Tässähän se vaikeus onkin.. :D Kannattaa tehdä paristosta ja ledistä työkalu millä näkee missä kohti kärjet aukeaa ja sitten säätöruuveja vekslaamalla koittaa saada ne aukeamaan sen 20 astetta eykk niin luulisi pelaavan.

Re: *VinskiMo Duunailu topic* Apua apua se ei toimi :(

15.1.2014 9:32

Palezu kirjoitti:
Takavalo puola 3,5ohm


Eikai se ole mikään erillinen takavalon puola vaan sytytyksen ensiöpuola. Se toinen puola on sitten valopuola joka tuottaa kaikille valoille virran.

Kytkentöjen pitäisi mututuntumalta mennä niin että sytytyspuolalta(siis se mistä tulpanjohto lähtee) menee johto magneettoon siihen ensiöpuolaan. Sitten taas ensiöpuolan toinen pää menee kärkien kautta maihin. Konkka kytketään tähän väliin katkojan kärkiä ennen. Tai sitten ne kärjet saattaa tulla myös sytytyspuolan ja ensiöpuolan väliin ja ensiöpuolan toinen pää kytketään sitten maihin.

Kärkien pitäisi aueta juuri tietyllä kohtaa eli vähän ennen ykk:ta (sopiva ennakko). Oisko se noin 20 astetta ennen ykk. Tässähän se vaikeus onkin.. :D Kannattaa tehdä paristosta ja ledistä työkalu millä näkee missä kohti kärjet aukeaa ja sitten säätöruuveja vekslaamalla koittaa saada ne aukeamaan sen 20 astetta eykk niin luulisi pelaavan.


Kyllä se vaan on takavalolle (tai siis jarruvalolle??) Ihan oma pikku puolansa ja sitten sytkälle on yhdistettynä käämitys ja itse puola yhteen mötikkään josta lähtee suoraan tulpanjohto siis lohkojen sisältä.

Minun käsittääkseni jossain kohti sieltä pitäs tulla kipinä vaikka olis enakko vituillaan? Tänään katon vielä kerran koko paskan läpi, täytyy nyt vaa hartaasti toivoa ettei tarvi sytkäpuolaa uusia, 17e maksaa uusi mutta taas se vaiva ajaa moposporttiin ym. No sit olis kaikki sytkän osat vaihdettu ^^

Re: *VinskiMo Duunailu topic* Apua apua se ei toimi :(

15.1.2014 12:21

Kyllä sieltä kipinä iskee vaikka pääsisi maadoittumaan vika kohdasta. Jos kipinää ei tule laisinkaan on kaikkein todennäköisintä että sytytyspuola on rikki.

Re: *VinskiMo Duunailu topic* Apua apua se ei toimi :(

16.1.2014 21:34

YHYHYHYYYY

Hyviä ja huonoja uutisia. Ensiks hyvät ->

Kipinä tuli, MITÄH?? Kyllä kipinä löytyi lopulta. Kärkiväli on 0,35... Hieno kirkas kipinä...

Huonot uutiset ->

Paska ei käy, ei edes lupaa. Kärjet lähtee aukeamaan 20ast. ennen ykk. Kärjet on yhteensä auki 130 astetta. (eli aukeamisesta sulkeutumiseen) Kampikammiosta ja putkesta tuli pari desiä bensaa :D??

Joo-o, otin kaasarin ja putken irti ja porakoneella pyöritin ilman tulppaa ni bensaa vaa tulee lorona pakolähdöstä... Noo lopulta bensan tulo loppu.

Niin ja sit taas työnneltiin, uudella, vanhalla, monella eri tulpalla, kipinä tulee mutta mopo ei edes lupaa. Puristuksia on, alipainetta (eli imua kaasarista) on, imu vuotoja ie pitäs olla (ja täähän kävi jo!?!!), bensaa tulee lorona tankista, suuttimet on auki. MITÄÄÄH???

Noo taas ollaa kuivateltu kampikammiota, kokeiltu startti pilotilla taas vähän työnnely, putsarin kanssa, ilman putsaria, edes takas, tapponapin johto irti jne.

Mikä tossa voi olla? Eikös noi sytty säädöt oo ihan oikein et kärjet aukeaa 20ast ennen ykk ja kärkivälli 0,35?

Valo toimii ilosesti ja muutenkin toimii mutta ei käy. Pitäiskö itkeä moottorijumalilta apua vai mitä tolle vielä vois tehä?

Tosiaan kun poralla pyörittelee ni sieltä pakolähdöstä tulee valkosta kaasua...

Vaihdettu siis kärjet, tulppa monta kertaa, konkka...

Re: *VinskiMo Duunailu topic* Apua kaivataan suuresti! :( :(

16.1.2014 21:42

Katoppas kohon kunto ettei vuoda tai neula vino. :roll:
Syttytyksen ajotuksen pitää olla sillein että 2mm ennen yläkuolokohtaa alkaa käret aukeamaan, oma ainakin toimii näin.

Re: *VinskiMo Duunailu topic* Apua kaivataan suuresti! :( :(

16.1.2014 23:07

Kärjet lähtee aukeamaan 20ast. ennen ykk.


Miten mittasit? Silmämääräisesti ei ainakaan kannata. Jos kunnolla haluat tehdä niin ota patteri ja ledi ja virittele ne siten että kärjet toimii katkaisimena virtapiirin välissä(hoksaat varmaan miten pitää kytkeä), siten että ledi palaa kun kärjet on kiinni ja sammuu kun ne aukeaa(ei sitä tarkkaa aukeamiskohtaa silmällä kärkien välistä katsomalla näe). Sitten astelevy vauhtipyörään tai tekee vauhtipyörän kehälle merkin sopivaan kohtaan ja säätää kärjet siten että ledi sammuu juuri oikeassa kohdassa.

Meinaan että ainakin siinä mankissa tuntu olevan melkoisen tarkka tuosta ennakon säädöstä että lähti käyntiin. Onko muuten vauhtipyörän kiila ja urat ehjiä? Jos se kärkiä avaava "nokka" on siinä vauhtipyörässä(ainakin manassa oli) niin vauhtipyörän pitää tulla oikeaan asentoon kiinni, muuten ei toimi.

Re: *VinskiMo Duunailu topic* Apua kaivataan suuresti! :( :(

21.1.2014 16:29

Joo nyt riitti, myydään pois.

Mulla on toi 450 kotari projekti tulilla ja tänään lähti runko maalaukseen ym. se siirtyy nyt työnalle.

Nyt lähtis pirusti puunattu ja laitettu solikka puol ilmasiks! paperit ym. löytyy.

http://www.nettimoto.com/solifer/sm/1625521

Tuolta pääsee seuraamaan mp puolen topikkia

viewtopic.php?f=42&t=85261

Kai näitä mopojakin vielä ruukataan, pihasta löytyy vielä SAX1, Skotar1, monkey enkä oo niistä nyt ainakaa luopumassa mut katotaan niitä sit joskus.

Kesälläkin vekaranjärvi kutsuu joten turha edes unelmoida mistään kesäprojusta.

Tossa vielä Youtube kanava, sinne tulee auto/piikki/mönkijä/mopo juttuja ;)

http://www.youtube.com/user/Ovikilit

Kannattaa tilata meinaa ens kesän siitä kuukauden lomasta mikä mulle jää kuluu suurin osa varmaan kotarilla tykitellessä ;)

EDIT: Pistetääs tähä vielä tämmöne pieni sepustus mitä on koettu ja nähty :P

Kuva

Pärriä matkan varrelta, tossa ei todellakaan vielä edes ole kaikki mulla ei ole osasta kuvia tallessa ja jokusen unohtanukkin, toisin kun kuvassa lukee ni nykyään enään Volvo 940 Turbo intercooler, Volvo 240, Ktm exc 450 smoto, SAX1, Skotar1, monkey ja solikka :)!

Kiitos kaikille mahtavista mopo ajoista ja tuesta projekteissa ym.!