Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.
7.2.2013 18:05
Kiitoksia. Pappis myös nyt viikonlopun näytillä länsi-suomen mp-messuilla.
20.2.2013 17:37
En tiedä onko itessä pussihousun vikaa mutta ei oikein iske, mutta tyylinsä kullakin.
Mielestäni liian tumma koko mopo tuon värisenä, valkoinen olis "keventänyt" kokonaiskuvaa eli alkuperäisen mallinen 2-värimaalaus olis voinut olla hieno.
Lisäksi ruskea penkki ei oikein sovi koska mitään muuta ruskeaa tuossa ei ole.
Alkuperäisen mallinen pakoputki kromatulla käyrällä sopisi paremmin, tuo tehari ja lämpöteippi sopii paremmin harrikoihin.
Tuo tehari paremmin sovitettuna ja kromikäyrällä voi toimia.
Musta tulpanhattu ja jokin paremmin sopiva kaasutin joka menis hieman lähemmäksi konetta, esim tällainen:
http://www.huuto.net/kohteet/bing-15mm- ... /252908281Mutta muuten hieno laite.
22.2.2013 13:08
Joo eihän tämä välttämättä kaikille oikein iske. Riippuu varmaan melko paljon siitä, että arvostaako enemmän alkuperäiseen tyyliin tehtyjä pappiksia vaiko taas enemmän alkuperäisestä poikkeavaa, kuten tämä. Pappishan on perinteisesti jakanut mielipiteitä juuri sen suhteen, että saako niitä mennä muuttamaan.
Ja lämpöteipit on vain siitä syystä, että kyseinen putki ei sopinut suoraan, joten se on liitetty kumiliittimellä ja letkunkiristimillä vanhaan melko mustuneeseen alkukäyrään. Näin tuli siistimmän näköinen.
25.2.2013 0:41
Ekat savut ulkona
Hyvin ainakin kuulosti käyvän ihan koskemattomalla kaasarilla, vaikka ei lähtenyt ilman ryyppyä ja kaasu piti olla pohjassa. Huomenna jos putsaisi tankin niin voisi alkaa hakemaan sopivaa suutinta. Täytyy paremmilla kekeillä kattoa miten kulkee. Jos tuntuu sitten että tehot riittää niin en varmaan lähde palotilaa pienentämään. Vakiokannella, paksulla tiivisteellä ja viilatulla männällä ei varmaan paljoa puristuksia ole, mutta jos toimii niin mikäs siinä kun säästää kiertarin laakeria sopivasti kun sitä ei varmaan ole koskaan edes vaihdettu.
28.2.2013 19:55
Eikös se etulokari ole siitä keskeltä päältä vielä kiinni jollain raudalla etuhaarukassa? Tällä hetkellä on vaan alhaalta kiinni eli lokarin saa painamalla alas kiinni renkaaseen.
Muistaakseni sellanen siinä oli ja reiätkin löytyy siitä kohtaa, mutta kyseistä osaa en löydä mistään. Voi olla että unohtu hiekkapuhalluksen yhteydessä sinne kun muutaman unohtuneen osan hain vielä jälkeenpäin.
Motonetistä hain myös ketjurullan joka menee juuri täydellisesti kiinni ketjusuojan kiinnikkeeseen ja nostaa ketjua sopivasti ettei osu haarukkaan. Tankin putsasin sitruunahapolla niin jos viikonloppuna saisi vaikka käyntiin kunnolla.
28.2.2013 22:13
Pistä ihmeessä videota
1.3.2013 9:54
Joo kyllä jotain videota koitan tänään laittaa. Ajovideota laitan varmaan kun tulee vähän paremmat kelit kun nyt on tiet täynnä loskaa.
3.3.2013 18:49
Noniin, pappis hörähti käyntiin helposti ilman sen kummempia säätöjä ja ajovideonkin sain otettua. Videosta huomaa että järkkärissä taisi olla säädöt hieman perseellään, mutta en jaksanut enää uutta ottaa. Kaasari ihan tehdassäädöissa vielä tyhjäkäyntiä lukuunottamatta ja hyvin tuntuu jo pelittävän. Eikös suuttimen hakemisessa ole hyvä sääntö laittaa ensin iso suutin ja siitä sitten pienempää hakemaan, kunnes ei enää röpötä ja kuulostaa hyvältä?
Valot ja sammutusnappi eivät vielä toimineet, mutta koneesta kokeilemalla tulee kuitenkin virtaa, eli varmaan pientä säätöä vailla.
Mitäs öljyä muuten tälläiseen automaattiin kuuluu laittaa? Jotkut sanovat että pitäisi olla automaattiöljyä, koska automaatti on melko tarkka öljystä ja saattaa vaihtaa muuten miten sattuu. Kelpaako tähän esim. auton automaattiöljy? Olen myös kuullut että papiskaan pitäisi laittaa jotain halpaa autonöljyä, jossa ei olisi paljon mitään lisäaineita.
Tässä video
http://www.youtube.com/watch?v=w-plRshJHLU
5.3.2013 21:53
Tuosta oikeanlaisesta öljystä en osaa sanoa, lue vmpk.fi palstalta, siellä vois olla. Nykyisin ei niin "surkeita" öljyjä taida saadakaan kun nämä on tarkotettu toimimaan. Tai tarkotan siis että ennen näihin tarkotetut öljyt olleet ihan toisenlaisia.
5.3.2013 22:59
Samaa mieltä jotaki mineraali öljyä itellä on ollu tota teboilin moniastetta ja hyvin on toiminu. Eikös toi "automaatti" oo toteuttu moottorisahan vapaakytkimen tyylin?
6.3.2013 16:12
Nappaa motonetistä ATF 220 merkkiä Mobil.
5-6e purkki ja käy moneen moneen vehkeisiin.
7.3.2013 18:55
Kävin jo motonetissä mutta en nähnyt yhtään atf öljyjä. Täytyy kattoa vielä tarkemmin jos tota mobilin atf öljyä löytyisi.
pbt kirjoitti:Eikös toi "automaatti" oo toteuttu moottorisahan vapaakytkimen tyylin?
Joo ymmärtääkseni siellä on kaksi keskipakokytkintä jotka ottavat eri kierroksilla kiinni.
8.3.2013 0:05
Näköjään käyt Porin motonetissä, se on siellä kulmahyllyllä toiseksi alimmalla hyllyllä muistaakseni
8.3.2013 17:15
Kiitos vinkistä
Olis just lähdössä motonettiin ja päätin vielä täällä mototissa nopeesti käydä niin tiedämpä nyt mistä katsoa.
11.3.2013 18:38
Automaattiin automaattiöljyä ja näihin vanhoihin automaattimineraaliöljyä, kitkapinnat kestää paremmin.
Koita asentaa tuo putki paremmin tai jokin muun mallinen, aika tökerön näköinen tuo lämpöteippiviritys.
Kumma juttu kun ei nykypäivän näppynaamat tajua että mopot on näyttelyssä näytillä eikä huiplattavana.
Oma pv oli seinäjoella viime viikonloppuna näytillä ja oli sitäkin jotkut siinä käyny raplaamassa, penkkiä olivat yrittäneet auki mutta onneksi oli tuttu näyttelypoke ehtinyt väliin.