Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Team NLR projects vol.2| s.11 Cpi etenee

15.9.2012 10:59

Täällähän oli muutama vuosi sitten joku Apikka virittäjä, jolla oli vissiin tulossa vai laittoko kenties Nossit siihen, että ainakin jollain muullakin on ollut suunnitteilla.

Re: Team NLR projects vol.2| s.11 Cpi etenee

15.9.2012 12:08

Voi olla melko villi ajettava lyhkäsellä akselivälillä ja 30 hevosella :D
Odotellaan innolla valmistumista! 8)

Re: Team NLR projects vol.2| s.11 Cpi etenee

16.9.2012 13:11

Hoi!

CPI eteni nyt parin päivän aikana seuraavanlaisesti:

Kuva
Stage6 Subframe (Aerox) paikallaan.

Vaati pienoisen muutoksen koneen kiinnikkeisiin ja jouduin rälläköimään kiinnikkeitä jotta subframe istui paikalleen. Nyt on tiukka sovitus.

Kuva
Motti paikallaan. Hyvin istuu.

Kuva

Takakatteiden sovittelua. Underia tähän laitteeseen ei taida tulla.

Kuva

Kypäräboxin aukko leikattu. Nyt etsitään 3 litran karting tankkia. Itseltä löytyi 1,5litran "tankki" joka osoittautui turhan pieneksi. Saa ottaa yhteyttä YV:llä jos löytyy!

Kuva

CPI goes LC.

Aeroxin syyläri ja paisuntasäiliö istuivat paikalleen melko vaivattomasti. Tilaakin jää reilusti kun katteet ovat paikallaan.

Jatkamme harjoituksia..

LarZu

Re: Team NLR projects vol.2| s.12 päivitystä

16.9.2012 14:20

Kyllä tulee siisti cpi tuosta :P ja onhan noi muutkin projut todella hienoja tässä vaiheessa :) Omaan silmään toi cpin tanko tulee aika korkeelle :s

Re: Team NLR projects vol.2| s.12 päivitystä

16.9.2012 15:21

Onko tuo syylärin taustalevy rei'itetty?

Re: Team NLR projects vol.2| s.12 päivitystä

16.9.2012 17:52

Kisaset kumet. 8) Komee on muutenkin. ;)

Re: Team NLR projects vol.2| s.12 päivitystä

16.9.2012 19:08

Maalaappa takakatteiden sisäpuolet myös ellei tähän tule underia :)

Re: Team NLR projects vol.2| s.12 päivitystä

16.9.2012 20:10

CeePeeIii kirjoitti:Kyllä tulee siisti cpi tuosta :P ja onhan noi muutkin projut todella hienoja tässä vaiheessa :) Omaan silmään toi cpin tanko tulee aika korkeelle :s


Tanko ei ole oikealla paikallaan. Adapteria en ole vielä saanut pohjaan asti joten siksi näyttää korkeammalta mitä oikeasti pitäisi. Olen kyllä miettinyt että olisi sama tanko ratkaisu kuten kymcossa, eli str8:n tanko adapteri-setillä, jolloinka tangon saa todella matalaksi.

Jupesetä kirjoitti:Onko tuo syylärin taustalevy rei'itetty?


Ei ole vielä mutta se tehdään tottakai että jäähdytys pelaa :)

Kassude kirjoitti:Maalaappa takakatteiden sisäpuolet myös ellei tähän tule underia :)


Hyvä pointti! Sen voisi tehdäkkin niin ei paista entiset maalit alapuolelta.

Tänään tartuin tankki asiassa tuumasta toimeen ja tilasin:

Kuva

Kartinshop.fi:stä ja kokoahan siis 3 litraa.

LarZu

Re: Team NLR projects vol.2| s.12 päivitystä

16.9.2012 22:36

Hyvältä alkaa näyttämään jo! Mielenkiinnolla seurailen. ;)

Re: Team NLR projects vol.2| s.12 päivitystä

18.9.2012 17:35

Tankki saapunut matkahuoltoon, tänään noudan.

Eilen tilaukseen lähti seuraavaa osaa cpi:hin

Kuva

sekä:

Kuva

ja:

Kuva

Kuva


Eli

-RMS R30 290mm minarelli takaiskari
-Stage6 HPC 10mm kampiakseli minarelli
-Stage6 Sport/Racing 50-70cc tiivistesarja
-Stage6 Racing mäntä 47,6mm 10mm B

Näillä eväillä saadaan CPI:n konetta hieman kasattua. Laakerit minulta jo löytyykin.

LarZu

Re: Team NLR projects vol.2| s.12 päivitystä

20.9.2012 9:39

PAkko kysyä tuosta poikkituesta, että onko pultattava vai miten meinaat katteet saada irti jos tarvis? :) Hyvällä mallilla projekti!

Re: Team NLR projects vol.2| s.12 päivitystä

20.9.2012 21:13

[leipuri] kirjoitti:PAkko kysyä tuosta poikkituesta, että onko pultattava vai miten meinaat katteet saada irti jos tarvis? :) Hyvällä mallilla projekti!


Pultattavaa mallia :)

Re: Team NLR projects vol.2| s.12 päivitystä

21.9.2012 11:09

Hola, Piaggio edistyy hitaasti mutta hitaasti. Lohkoja muokattu 10-15 tuntia ja vielä on hifisteltävää. Toiseen lohkoon tuli reikä mut se korjataan laadukkaalla "kemiallisella metallilla". Osia myös haalittu lisää kasaan mm eturenkaan laakerit,uus ilmanputsari,bensatankki,jäähytinletkua ym ym.

Tähän tulee kaks bensatankkia 3 litran ja 1,5 litran (kuvassa). Pienempi toimii kun käytetään kaasua. Näin saadaan varmemmin toimiva systeemi kun kaasuja käytetään nii myös bensaa menee sopivassa suuhteessa. Jos bensantulo katkeaa ja kaasua menee 1-2sekunttia ilman extra bensaa nii se sulattaa koneen... huh pelottaa jo tässä vaiheessa räjähtääköhän toi koko laitos :lol: .

Shape kyseli aikasemmalla sivulla missä täytän pulloni. Eiköhän jokainen joka sitä tarvitsee nii löydä paikan missä täyttää(siis ihan oikeaseen käyttöön eikä "virkistys" käyttöön :D ). Mutta esim Woikoski Oy:ta saa vuokra pulloja kisa-lisenssiä tai yrityksen nimiin. Mutta tässä tulee ongelma miten saat siirrettyä kaasun "amerikka" tyyliseen pulloon, se vaatii sit omat säätämisensä.

Tässä vielä jotain huonoja kuvia lohkojen raakatyöstöstä ja joistain satunnaisista osista:

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Team NLR projects vol.2| s.12 päivitystä

21.9.2012 23:06

Niin tarkoitinkin juuri miten oman pullon saat täytettyä, kun Woikoski/AGA ei suostu hyväksymättömiä pulloja täyttämään, ei edes NX:n, NOS:n yms. pulloja. :( Woikosken pullojen koko ja muotoilu ei ole ihan optimaalisia.

Re: Team NLR projects vol.2| s.12 päivitystä

30.9.2012 9:34

Tässähän nälkä vaan kasvaa syödessä niinku aina :D Laitoin viestiä yhdelle Saksalaiselle tunnetulle firmalle jotka ovat "melko" päteviä lohkojen/pyttyjen muokkauksissa. Jos hinta vaan on kohillaa ja suostuvat ottamaan täältä kylmästä pohjolasta pytyn vastaan nii voi olla et lähtee sinne muokattavaksi.

Toki taidan penkittää ensin tuon vakiokuntosena ja sen jälkeen vasta lähettää heille. Noh katsotaan mitä talvi tuo tulessaan, stay tuned niinku sanotaan!