Täällä voit esitellä laajemmat projektisi ja kertoa sen eri vaiheista projektin edetessä.

Re: Ledinauhan projektit: 15.9. Kaasari & viilaa...

17.9.2014 22:13

Hyvä huomio, kaverilta nimittäin irtosi ajossa tuo ylempi nippa. Mitenkäs tuon säätö muuten eroaa perinteisestä kaasarista ilman powerjettiä? Pääsuutin vaan kohdalleen samalla tavalla vai onko jotain erityisiä kikkoja?

Re: Ledinauhan projektit: 15.9. Kaasari & viilaa...

18.9.2014 16:48

Jossain oli, että pääsuuttimen säätö powerjet tukittuna, mutta itse säädin powerjet käytössä kaasarin kohdalleen. Bensanpinta saattaa myös olla turhan alhaalla. Kohon kyljessä oleva sauma pitäisi olla kutakuinkin kohokupin tiivistepinnan kanssa samassa tasossa kun neulaventtiili alkaa sulkeutua.

Re: Ledinauhan projektit: 23.9. CR85 läppärunko@Derbi

23.9.2014 20:03

Cärrän läppärungon sain tänään modailtua mahtumaan tuonne lohkoon, joutuihan siitä hiukan tavaraa poistamaan. Pitää vain toivoa että tiivistepinta riittää...

Kuva

Re: Ledinauhan projektit: 7.10. Kampura! :)

7.10.2014 20:38

Päivittely hiukan unohtunut, mutta eipä tämä ole paljoa edistynytkään.

Tuli hommattua tuollainen Peugeot SF2 väliprojuksi, lähinnä piti vain kasata kasaan ja etsiä pari osaa joista tärkein, eli takajarru, saapui tänään Saksasta. Kuituperää aloiteltu ja katteita koitetaan suihkia paukulla ensi viikonloppuna... Tulossa myös uutta kampuraa, etuvaria, BCD:n jarrusylinterin kansia yms. hiluja. Vanhasta kampurasta boorit paskana eli piti ostaa uudet (kattokaa Joren videoita jos ette tiiä :lol: ).

Edellinen omistaja oli hommannut uuden männän, krossitangon ja adapterin, toisen putken sekä maalauttanut tangon, vanteet ja adapterin pulverilla kiiltävän mustaksi. Vanteilla ei siis vielä ole kertaakaan ollut nakkeja, jotka nekin laitoin viimeviikolla tilaukseen. Eli tämä 'Faitti voi olla topikin aiheena seuraavat pari viikkoa, mikäli muistan päivitellä.

Ja myös Derbin kampura kilahti tänään postilaatikkoon. Bidalotin valmiste siis kyseessä, Scootfastilta tilattu. Samasta paketista löytyi myös jonkunlainen fättis ja tupit sekä pari tarraa.

Kampura itsessään ihan laadukkaan oloinen, yläpäässä 2 voitelureikää ja muutenkin viimeistely asiallista. 8)

Kuva

Kuva

Kuva

Käytännössä Derbin kone olisi siis kasausta ja putkea vailla, saa nähdä milloin jaksaa perehtyä tuohon. Myös pytyn ylätiivistepinnasta pitänee ottaa vielä tavaraa poies. Tiivisteet, laakerit ja stefatkin vielä hommaamatta...

Re: Ledinauhan projektit: 7.10. Kampura! :)

8.10.2014 16:52

Mites sen sympaattisen pienen nakuskootterin kävi? Kuoliko jo koko homma vai odottaako parempia päiviä?

Re: Ledinauhan projektit: 7.10. Kampura! :)

8.10.2014 16:58

Kaivelin sen ulos tallista tuossa pari viikkoa sitten ja starttailin Derbin 14mm kaasarilla. Hyvin pärisee, odottaa yhä motivaatiota. Oikeastaan "valmis", mutta putki ja änkkä pitäisi kasata + laittaa kiinni ja sähköissä ehkä pientä säätöä. Kertaakaan en ole tuolla vielä ehtinyt kunnolla edes ajaa, kun kaasarissa aina ollut jotain probleemaa (mistä johtui myös tuo PHVA:n käyttö). Työntelin sen sitten tallilta tähän kotipihalle, siellä se nyt lojuu yhden Derbin raadon vieressä...

Re: Ledinauhan projektit: 7.10. Kampura! :)

8.10.2014 19:49

Kuva

Piti tulla nuo BCD:n jarrukannet tuohon pösöön, mutta uusi takajarrupuristin ei ole AJP:n, joten toinen joutuikin sitten Derbiin. 8) Voisi kokeilla tuohon takajarrun kanteen anodisointia itse, mikäli aikaa/innostusta riittää. ;)

Myös etuvari ja muita hilppeitä saapui tänään. Lohkot & pytty suihkittu kiveniskusuojalla mattamustaksi, imukaula + kansi + varikoppa kiiltävän mustat. Suunnitelmissa siis katteet valkoisella (sisäkatteet mustat) ja punaisia yksityiskohtia ympäri skopoa. 8)


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Ledinauhan projektit: 17.10. RX->70cc

17.10.2014 20:44

Tuli sitten hetken mielijohteesta heitettyä tuo viilailtu Airsali (pako 189°) RX:ään. Bensansaannissa oli ongelmia jo 50cc pytyn kanssa, tällä vielä vähän enemmän. Ei tuo 19mm 'Lortto vaan jaksa, ilmeisesti liian pieni kanava kohokammioon... Naukuu kuitenkin juuri sopivasti käyttismopoksi, huippuja ehkä ~70kmh, vinguttamalla 75. Välit 11-53. Vakioputki. Jaksaa burnata kutosellakin melkein tyhjäkäynnillä. Suutinta voisi pienentää vielä hiukan niin kiertäisi about pari tonnia pidemmälle. 8)

Pitää vaan toivoa että kestää talven yli, alakerran kunnosta/rempoista ei mitään tietoa. Kesällä liikutaan isommalla pyörällä jolloin on hyvin aikaa rempata kone.

Re: Ledinauhan projektit: 17.10. RX->70cc

19.10.2014 23:26

Onko kokemusta kanavien 'kiillottelusta' mopossa. Aka virtausvastuksen vähennyksestä. Onko tästä mitään käytössä huomattavaa hyötyä 2t pytyssä/lohkoissa.

Ettei asia ihan kokonaan eksy niin jos teet ulkonäöllisesti enemmän nii suosittelen katteiden muotoilua tai toisia katteita gerbiilissä :nolo:

Re: Ledinauhan projektit: 20.10 Derbi edistyy...

20.10.2014 20:58

Derbi sai tänään suojauksen kiveniskuja vastaan (lue maalattiin kiveniskusuojaspraylla). Keulan stefat vaihdettu ja pumput kiillotettu. T-palat, swingi ja runko tosiaan nyt mattamustat.

Pari tarraa länttäsin kiinni. Jos joku vois suomentaa mulle tuon Kisakoneen sloganin? :D


E: Ja katteiksi tulee varmaan nuo X-racen, ellen sitten x-tremen etukatteita jostain löydä. Takakatteista on parikin eri visiota/versiota. Lyhennetyt vakiot lipalla / pelkät leikatut vakiokyljet / pleksistä leikatut kyljet (tehty jo) / ihan vakiokatteet pitkällä penkillä. Penkkejäkin löytyy nyt tuo lyhennetty ja "vakio", myös takakylkiä on sekä valkoiset että mustat.

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Ledinauhan projektit: 20.10 Derbi edistyy...

20.10.2014 21:02

Yksinkertasesti suomennettuna tuo slogan on vaan että "Kisaan ja hauskanpitoon.." :lol:

Re: Ledinauhan projektit: 20.10 Derbi edistyy...

20.10.2014 21:07

Offtopic: Siis kyllähän tuon ymmärtää, mutta mun kielikorva löytää siitä melko häiritsevän kirjoitusvirheen. IMO "oikea" versio olisi "for racing and fun" tai "for racing and for fun", mutta tuo "to" kusee tuolla kaiken. No joo, ei siitä sen enempää... :roll:

Re: Ledinauhan projektit: 17.10. RX->70cc

22.10.2014 13:04

vesterinen_99 kirjoitti:Onko kokemusta kanavien 'kiillottelusta' mopossa. Aka virtausvastuksen vähennyksestä. Onko tästä mitään käytössä huomattavaa hyötyä 2t pytyssä/lohkoissa.

Ettei asia ihan kokonaan eksy niin jos teet ulkonäöllisesti enemmän nii suosittelen katteiden muotoilua tai toisia katteita gerbiilissä :nolo:


Kuulemma noita imupuolen kanavia ei sais kiillotaa, koska seos pisaroituu.

Re: Ledinauhan projektit: 20.10 Derbi edistyy...

22.10.2014 17:26

Hyvännäköistä. :)

Alumiininen takahaarukka sopis tuohon hyvin ja samalla säästyis vähän painoa siinä.

@vesterinen_99 - Älä kiillota niitä kanavia. Polttoaine-ilmaseos pisaroituu liian tasaisella pinnalla (tai oikeastaan kiiltävällä pinnalla).

Re: Ledinauhan projektit: 25.10 Takavannetta...

25.10.2014 1:59

Aluhaarukka olis kiillotettuna täydellinen, mutta hankala löytää hyvää aihiota ja takajarrun joutuisi vaihtamaan / patentoimaan uusiksi. Myös runkoon joutuisi hitsaamaan linkun kiinnikkeet...

Vanteethan tässä olivat aika kauheassa kunnossa, joten niitä piti hieman parannella. 8)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Purkasin siis tuon kokonaan, maalasin navan (ja takajarrusatulan) ja kiillotin kehän sekä pinnat. Nippelit saivat kylvyn sitruunahapossa ja ne olisi vielä tarkoitus saada jotenkin mustiksi, ehkä anodisointi tai sitten vaan paukulla kun on vanne kasassa ja kiristetty. Kiillotusjälkikään ei nyt aivan täydellistä ole kun lähtökohta oli mitä oli ja kädet eivät kestäneet enempää hiomista. Etuvanteelle sama urakka vielä edessä, onneksi ei niin paha kuin tuo taka...
Pitää vielä huomenna kasata uusiksi ja suoristella / rihdata kun nyt yöllä sählätessä taisi mennä pinnat väärin päin... :nolo:


E: Penkkikin on lyhennetty ja niitattu kasaan ja myös diy-takakatteet teipattu & lakattu. Kuvia tulee jos tulee, järkkäri lainassa ja objektiivi ei oikein sovellu sisäkuvaukseen.